H Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το διήμερο 7-8 Απριλίου, διοργανώνει το Borderline Festival, ένα φεστιβάλ που θέτει στόχο την εξερεύνηση των «παραμεθόριων» περιοχών της σύγχρονης μουσικής. Το θεωρητικό σχήμα που ακολουθούν οι ιθύνοντες αναγνωρίζει ως ενδιαφέρουσες τις εξελίξεις μόνο στα σημεία εκείνα όπου γίνεται επαναπραγμάτευση των ορίων μεταξύ θορύβου και μουσικής.
Μιλάμε, δηλαδή, για μια ολιστική, μεταμοντέρνα αντίληψη της μουσικής, όπου ηλεκτρονικός και ακουστικός ήχος αλληλεπιδρούν κι εμπλουτίζονται αμοιβαία. Τα κυρίαρχα στοιχεία των εμπνεύσεων αντλούνται από τις εξελίξεις στα νέα μέσα και την ψηφιακή τεχνολογία, αλλά και η διάθεση χρησιμοποίησης της φωνής και των μουσικών οργάνων παραμένει ισχυρή. Με σαφείς αποστάσεις τόσο από τον ακαδημαϊσμό όσο και από την ποπ, οι καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν θα καλύψουν ένα ευρύ φάσμα μουσικών πρακτικών και ήχων.
Στις 7 Απριλίου ο Erdem Helvacioglu, με το «Farewell Istanbul», θα επεξεργαστεί τους ήχους της πόλης του και θα παρέμβει στο ηχητικό τοπίο με το υβριδικό, φουτουριστικό όργανο δικής του επινόησης, το «TogaMan Electric GuitarViol». Την ίδια μέρα ο Βρετανός Trevor Wishart, κεντρική μορφή της σύγχρονης αγγλικής μουσικής, με σημαντικό συγγραφικό, ερευνητικό και συνθετικό έργο από τη δεκαετία του ‘70 έως σήμερα, θα παρουσιάσει μια περφόρμανς για σόλο φωνή και δύο ηλεκτροακουστικά έργα.
Στις 8 Απριλίου οι Spunk, το γυναικείο κουαρτέτο από τη Νορβηγία, θα δημιουργήσει ένα ομοιογενές, ελεύθερης μορφής σύνολο ήχων με ποικίλες αναφορές, ρίζες των οποίων θα μπορούσαν ν’ ανιχνευτούν στην τζαζ, στον σύγχρονο πειραματισμό και αυτοσχεδιασμό, στην ηλεκτρονική μουσική ή στη σύγχρονη σύνθεση και στην ευρύτερη περφόρμανς. Θα τους συνοδεύσει σε μια μοναδική εμφάνιση ο εικαστικός Ανδρέας Παλαιολόγος (live drawings), ο οποίος ζει κι εργάζεται στη Νορβηγία. Το φεστιβάλ θα κλείσουν τα μέλη του ηλεκτρονικού και ηλεκτροακουστικού τρίο, Φλωρίδης / Zingaro /Montera, με τον αυτοσχεδιασμό και την ελεύθερη κίνηση μεταξύ ηλεκτρονικού και ακουστικού να βρίσκονται στο επίκεντρο της συναυλίας τους.
σχόλια