Brat summer ή πώς το λαχανί έγινε το χρώμα του φετινού καλοκαιριού

Brat summer ή πώς το λαχανί έγινε το χρώμα του φετινού καλοκαιριού Facebook Twitter
Για ένα καλοκαίρι η λέξη brat και η Charli ήταν οι αγαπημένες μας αναφορές.
0


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙ' ΑΥΤΟ ήταν η Charli XCX που βάφτισε έτσι το έκτο της άλμπουμ και το κυκλοφόρησε με ένα μινιμαλιστικό λαχανί εξώφυλλο, με τον τίτλο γραμμένο με ελαφρώς πιξελιασμένα μεγάλα μαύρα γράμματα. Όχι μόνο χρωμάτισε το φετινό καλοκαίρι αλλά επαναπροσδιόρισε τι σημαίνει να είσαι brat, παλιοκόριτσο δηλαδή.

Τα παλιοκόριτσα ή γενικότερα τα παλιόπαιδα (brat) τώρα δικαιώνονται στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα. Σύμφωνα με τον νέο ορισμό, δεν θεωρούνται πια κακομαθημένα. Και μάλλον, όπως το εννοεί Charli, περισσότερο πρέπει να το παίρνεις ως κομπλιμέντο, επειδή στους σκοτεινούς καιρούς που ζούμε χρειάζεται να είσαι έτσι, λίγο bitch, και να μη σε νοιάζει τίποτα ή μάλλον να σε νοιάζει, αλλά κάπως να τα βγάζεις πέρα με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια γυναίκα στα ’10s.

Είναι αλήθεια ότι σε χρόνια οικονομικής αστάθειας ο κόσμος το γυρνάει στην ποπ και το «Βrat» είναι ακριβώς αυτό. Έντονα χορευτικό και ηδονιστικό στα 41 περίπου λεπτά που διαρκεί, με autotune φωνητικά και τραγούδια που θυμίζουν την εποχή που η Lady Gaga τραγουδούσε το «Just Dance» – άκου το «Von Dutch».

To brat προωθεί την ατομικότητα και την ανεμελιά που συνοδεύεται από μια δόση αυθάδειας. Με λίγα λόγια, σημαίνει το άτομο που ξέρει να διασκεδάζει και να περνάει καλά, που έχει αυτοπεποίθηση και τσαχπινιά, που επαναστατεί έναντι της κανονικότητας και του καθωσπρεπισμού, είναι αδιαμαρτύρητα τολμηρό και παιχνιδιάρικα προκλητικό.

Charli xcx - Von dutch

Στο άλμπουμ της η Charli αναφέρεται σε όλα αυτά τα στοιχεία. Μιλάει για τις σκέψεις που κάνει στα 30 –είναι 31 χρονών–, το πώς είναι να είσαι και να αισθάνεσαι ακόμη 365 party girl αλλά και να αγχώνεσαι για το πότε θα γίνεις μητέρα ή για τις σχέσεις σου με πετυχημένες φίλες σου και γενικά για τις ανασφάλειες αυτής της ηλικίας.

Ψάχνω μάταια να δω αν στους στίχους όντως αναφέρεται πουθενά και το να κυκλοφορείς χωρίς σουτιέν, όπως γράφουν στην «Guardian», αλλά μάλλον κάνουν ένα χαζό λογοπαίγνιο με το brat και το bra. Περισσότερο ταυτίζομαι εκεί που μιλάει για κορίτσια που ξεχνούν να βγάλουν το make-up το βράδυ.

Σοβαρά, πάντως, με έναν τρόπο συμβολίζει την καριέρα της που πάντοτε ήταν στο μεταίχμιο μεταξύ ανεξάρτητου και mainstream. Eίναι μια ποπ σταρ που χρειάστηκε τουλάχιστον μια δεκαετία και μια οικονομική ύφεση για να γνωρίσει εμπορική επιτυχία και να ανέβει στην Α-list της μουσικής βιομηχανίας. Είναι αλήθεια ότι σε χρόνια οικονομικής αστάθειας ο κόσμος το γυρνάει στην ποπ και το «Βrat» είναι ακριβώς αυτό. Έντονα χορευτικό και ηδονιστικό στα 41 περίπου λεπτά που διαρκεί, με autotune φωνητικά και τραγούδια που θυμίζουν την εποχή που η Lady Gaga τραγουδούσε το «Just Dance» – άκου το «Von Dutch».

Το απόλυτο χιτ του δίσκου είναι το «Talk Τalk», αλλά σε κάθε ακρόαση μπορεί να έχεις διαφορετικό αγαπημένο. Ο ήχος του είναι hyper pop σε παραγωγή A.G Cook, του συνεργάτη της Sophie, και, όπως είχα γράψει παλιότερα, η Charli XCX είναι ίσως η μοναδική μουσικός που κάνει το συγκεκριμένο είδος τόσο άμεσο και προσπελάσιμο.

Charli xcx - Talk talk 

Μπορεί να προωθεί έναν παλιμπαιδισμό, αλλά ταυτόχρονα είναι ένα σπάνια συναισθηματικό και εύθραυστο άλμπουμ. Το «So I», μια ωδή στην αδικοχαμένη Sophie, που ήταν για χρόνια παραγωγός της, είναι αδύνατο να μην σε κάνει να ανατριχιάσεις – τραγουδά για την στιγμή που έμαθε για τον θάνατο της. Ναι, είναι γεμάτο τέτοιες μικρές ανατρεπτικές στιγμές που το ανάγουν σε μια σπουδαία και ριζοσπαστική δουλειά, όπως το κομμάτι της με τη Lorde. Εκεί βρίσκεται πάνω-κάτω η ουσία και όχι τόσο στο καλοκαίρι του brat, που, όπως ήρθε, έτσι πέρασε.

Ναι, έληξε επίσημα όταν έγινε τόσο huge που έφτασε μέχρι την Deutsche Bank και την Κάμαλα Χάρις. Η Charli τουίταρε ότι η Κάμαλα είναι brat, και οι υπεύθυνοι το χρησιμοποίησαν στην προεκλογική της εκστρατεία, που την έντυσαν με λαχανί χρώματα. Η γερμανική τράπεζα, δε, έκανε ένα post αναζητώντας ένα brat στην οικονομία. Γενικά, δημιουργήθηκαν τόσα memes, που τελικά o όρος αυτοκαταστράφηκε.

Τραγουδάει η Charli προφητικά στο εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου, το «360». «I am your favourite reference, baby». Για ένα καλοκαίρι η λέξη brat και η Charli ήταν οι αγαπημένες μας αναφορές.

Charli xcx - 360

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ