«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως»

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter
3

ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΒΑΜΒΟΥΝΗ

Η Marina and the Diamonds (a.k.a. Μαρίνα Λαμπρινή Διαμάντη) είναι πλέον μια από τις μεγαλύτερες και ραγδαία ανερχόμενες διεθνείς pop stars. Γεννημένη στην Ουαλία από Βρετανίδα μητέρα και Έλληνα πατέρα, μιλάει συχνά και περήφανα για τη μικτή καταγωγή της. Αν και δεν έχει κάνει ποτέ πριν συναυλία εδώ στην Ελλάδα, έχει εδώ ένα αφοσιωμένο κοινό, οι οποίοι μιλούν συνέχεια για «το Μαρινάκι».

Εγώ πάλι θυμάμαι ακριβώς πού, πότε και πώς άκουσα για πρώτη φορά τη μουσική της και είδα ένα από τα μοναδικά της μουσικά βίντεο, το «Obsessions» σαν φοιτητής σε εστία στο Manchester, με τον αξέχαστο opening στίχο "Sunday wake up, give me a cigarette" από το ντεμπούτο άλμπουμ της «Family Jewels», γεμάτο φρέσκες pop νότες.

 

Ακολουθεί το "Electra Heart" και το μεγάλο μπαμ με άνοιγμα στη #1 θέση στο UK albums chart. Τότε, ένα μαζικό κοινό γνωρίζει για πρώτη φορά τη Μαρίνα ως «Primadonna Girl» μέσα από την περσόνα της Electra Heart την οποία «φοράει» για να σχολιάσει τα αρχέτυπα της αμερικάνικης κουλτούρας της ποπ διασημότητας, με μια καρδούλα κολλημένη στο μάγουλο και μια ιδιαίτερη οξυζεναρισμένη ξανθιά περούκα με μαύρες ρίζες. Το νέο της άλμπουμ «Froot» κυκλοφόρησε πέρυσι, σπρώχνοντας τη μουσική της σε νέα κατεύθυνση, σε δική της παραγωγή και με ένα νέο μοντέλο κυκλοφορίας: κυκλοφορεί ένα-ένα track ανά μήνα, με τη συνοδεία πολύχρωμων εικαστικών music video, πριν αποκαλυφθεί ολόκληρο το άλμπουμ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη μέση του παγκόσμιου tour για το άλμπουμ, το οποίο θα ολοκληρωθεί εδώ στην Αθήνα στις 5 Μαρτίου, στην πρώτη της ελληνική συναυλία!

Μιλήσαμε τηλεφωνικά με τη Μαρίνα μέσω Λονδίνου. Το πρώτο πράγμα που της παρατήρησα είναι τα πολύ καλά ελληνικά της. Μου απαντάει «Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» και προτιμάει να συνεχίσουμε τη συνέντευξη στα αγγλικά, θα της ξεφεύγουν όμως συνέχεια ελληνικές λέξεις κατά τη διάρκεια. Μιλάμε για τη σύνδεση της με την Ελλάδα, για την «Neon Garden» αισθητική της νέας της συναυλίας, για το πως κάθε άλμπουμ της σηματοδοτεί ένα διαφορετικό κεφάλαιο στη ζωή της και γιατί δεν είναι σίγουρη αν θέλει να ξαναβγάλει άλμπουμ. Μέσα στο άγχος μου δεν της είπα ότι οι fans τη φωνάζουν «Μαρινάκι». Ίσως την επόμενη φορά, από κοντά στην Αθήνα...

 

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter
 

Ετοιμάζεσαι τον επόμενο μήνα για την πρώτη σου συναυλία στην Ελλάδα! Δεν το ξέρει πολύς κόσμος, αλλά επισκέπτεσαι αρκετά συχνά την Ελλάδα, σωστά;
Ναι, τα τελευταία χρόνια ερχόμουν μια φορά το χρόνο, αλλά πρόσφατα έχω έρθει περισσότερες φορές και πέρασα τα Χριστούγεννα εκεί, με τον πατέρα μου.

Είσαι μισή Ουαλή και μισή Ελληνίδα... Με ποιους τρόπους βρίσκεις να συνδέεσαι με την ελληνική σου καταγωγή;
Πολύ καλή ερώτηση, μιλούσα πρόσφατα με κάποιον για αυτό. Το ότι είμαι Ελληνίδα είναι κάτι πολύ σημαντικό για μένα, αλλά είναι και κάτι βαθιά ριζωμένο σε μια πλευρά του εαυτού μου για την οποία είμαι πολύ παθιασμένη. Νιώθω ότι δεν έχω σχηματίσει την δική μου σχέση με την Ελλάδα ακόμα, επειδή κάθε φορά που έχω μείνει εκεί ήταν μέσω της οικογένειας μου ή πηγαίνοντας σε μέρη που με πήγαινε ο μπαμπάς μου. Δεν έχω έρθει ακόμα στην Ελλάδα τελείως μόνη, ως ενήλικας, για να σχηματίσω τη δική μου σχέση μαζί της, οπότε ανυπομονώ τον Μάρτιο να κάνω την αρχή. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι μου και νιώθω εξίσου Ελληνίδα όσο και Βρετανίδα.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που ανυπομονείς να κάνεις κάθε φορά που έρχεσαι;

(στα ελληνικά) «Φαγητό;». Ειλικρινά, το να πάω στο Θανόπουλο. (γελάει) Μου λείπει το ελληνικό φαγητό. Είναι το πρώτο πράγμα το οποίο ανυπομονώ να κάνω όταν έρχομαι με το αεροπλάνο.

Υπάρχουν στοιχεία ελληνικής παράδοσης και μυθολογίας στη δουλειά σου: η περσόνα της «Electra Heart», το πρόσφατο τραγούδι σου «Midas»...

Η ίδια η μυθολογία και οι χρήσεις και οι επιδράσεις της στην Αρχαία Ελλάδα είναι κάτι συναρπαστικό για μένα αλλά στην πραγματικότητα δεν ξέρω τόσους πολλούς μύθους. Ο μπαμπάς μου είναι εξαιρετικός όμως σε αυτά και ό,τι ξέρω το ξέρω μέσω αυτού. Είναι ενδιαφέρον όμως. Αν και δεν έχω βαθιά γνώση, η ελληνική παράδοση έχει βρει τρόπους να «τρυπώσει» στη δουλειά μου.

Θα δέχεσαι τελευταία πολλές ερωτήσεις για την καταγωγή σου και βλέπω πόσο σημαντικό είναι για τους fans σου εδώ να έχουν αυτή τη σύνδεση μαζί σου.

Μα, αυτό ακριβώς ήθελα! Άσχετα αν είσαι fan, Έλληνας, Αμερικάνος ή από οπουδήποτε αλλού, είναι σημαντικό να συζητιέται η μικτή καταγωγή. Υπάρχουν πολλά συναισθήματα που απορρέουν απ' τη μικρή καταγωγή κάποιου, και είναι κάτι για το οποίο θέλω να μιλήσω ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Πώς θέλεις να είναι η εμπειρία της νέας σου συναυλίας για τους fans;
Θέλω πάντα να δημιουργώ έναν κόσμο μέσα στον οποίο να μπορούν οι fans να βιώσουν την εμπειρία της μουσικής. Κι έτσι κάθε tour έχει να κάνει με τη «συσκευασία». Να δένεις κάτι με φιόγκο ή κορδέλα. Με το «Neon Nature Tour» έχω δημιουργήσει ένα είδος «Neon Κήπου» επί σκηνής: Έχει να κάνει με τη μείξη της τεχνολογίας και του ηλεκτρισμού με τη φύση - από εκεί έχω εμπνευστεί το εικαστικό κομμάτι. Βασικά, όλα τα φορέματα και τα outfits έχουν δημιουργηθεί από μια Ελληνίδα σχεδιάστρια, τη Σήλια Κριθαριώτη. Είμαι ενθουσιασμένη!

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter

Ποια ήταν η έμπνευση για τα λουκ που φοράς στη σκηνή; Υπάρχει κάποια θεματική;

Εξαρτάται από τον σχεδιαστή. Για κάθε tour δουλεύουμε με τρεις σχεδιαστές και ο καθένας κάνει τρία outfit και το ίδιο το show είναι χωρισμένο σε τρία «act», για τα τρία άλμπουμ, οπότε εξαρτάται από το άλμπουμ το οποίο αντιπροσωπεύει κάθε outfit. Η Σήλια κάνει τρία outfit για το «Family Jewels» και υπάρχουν πολλά μεταλλικά υφάσματα και πολλά κλασσικά θηλυκά σχήματα σε πολύ μοντέρνα ασημένια υφάσματα. Οι σχεδιαστές καθοδηγούνται από την αίσθηση που τους βγάζει η ίδια η μουσική και είναι κάτι που μου αρέσει πολύ.

Πώς έχει αλλάξει ο δικός σου ορισμός του «glamour» από το πρώτο album με τις Ziggy Stardust επιρροές ως τις 70s αναφορές στο τελευταίο;

Ναι, υποθέτω πως απλά μ'αρέσει να δημιουργώ μια εικόνα - και είναι σαν κάθε άλμπουμ να είναι ένα κεφάλαιο της ζωή μου. Είναι ένας τρόπος να καταγράφεις τη ζωή σου και έτσι το πώς νιώθεις στο πρώτο άλμπουμ είναι τελείως διαφορετικό από το πώς νιώθεις στον τρίτο. Ήμουν πλέον 28-29 όταν έγραφα το Froot και αυτό ήταν καθοριστικό για το πώς θα δημιουργούσα την εικόνα και τη "συσκευασία" του.

Πως θα περιέγραφες το τωρινό «κεφάλαιο» τη ζωής σου με το Froot, σε σχέση με τα δύο προηγούμενα άλμπουμ;

Νομίζω είναι αρκετά πιο ήρεμο, και πιθανότατο πολύ πιο χαρούμενο. Επίσης εγώ η ίδια είμαι πιο άνετη με αυτό που έκανα και το πώς το έκανα.

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter

Στο μεσαίο act της συναυλίας σου επισκέπτεσαι άλλη μια φορά την περσόνα που είχες δημιουργήσει για το 2ο άλμπουμ σου, την «Electra Heart»;

Ναι!

Την είχες περιγράψει παλιότερα σαν ένα κεφάλαιο που έκλεινε για σένα με το τέλος της προηγούμενης τουρ για το άλμπουμ εκείνο. Πώς νιώθεις τώρα να επιστρέφεις σε αυτή την περσόνα για τις ανάγκες του νέου show;

Πολύ καλή ερώτηση, επειδή στην αρχή πριν ξεκινήσω το tour σκεφτόμουν ότι θα είναι πολύ δύσκολο, ότι θα το έβρισκα άβολο... Στην πραγματικότητα, το λατρεύω! Απλά ταιριάζει με τη θεατρικότητα του show και είναι στην πραγματικότητα πλέον ένα από τα αγαπημένα μου μέρη του show.

Αυτό ήταν και το δικό μου αγαπημένο κομμάτι, της «Electra Heart», η θεατρικότητα, μου θύμιζε μια drag περφόρμανς, για τη θηλυκότητα, για την έννοια του celebrity.

Απόλυτα σωστό! Και στην πραγματικότητα δεν ήταν κάτι που είχα κάνει επίτηδες, αλλά αφού ας πούμε δημιούργησα την εικόνα, ήμουν... Λοιπόν αυτό είναι βασικά: σαν μια drag queen!

Είναι κάτι που θα ξανάκανες;

Για να σου πω την αλήθεια, δεν είμαι 100% σίγουρη αν θέλω καν να κάνω ένα άλμπουμ. Σίγουρα θέλω να συνεχίσω να δημιουργώ μουσική αλλά θα ήταν ωραία να έχω ένα διαφορετικό μέσο με το οποίο να μπορώ να παίξω ή να παράγω μουσική σε ένα διαφορετικό φορμάτ. Απόλαυσα πολύ τη δημιουργία και των τριών άλμπουμ, αλλά όσον αφορά τον τρόπο ζωής, είναι πραγματικά πολύ άκαμπτος. Δημιουργείς ένα πολύ μεγάλο όγκο δουλειάς και μετά είσαι κλειδωμένη σε αυτό για δύο χρόνια. Το βρίσκω πολύ δύσκολο δημιουργικά επειδή θέλω να προχωράω μπροστά. Προσπαθώ να βρω ένα τρόπο με τον οποίο να μπορώ ακόμα να δημιουργώ και να κυκλοφορώ πράγματα, συνεχίζοντας όμως να προχωράω.

Ήταν αυτός ένας από τους λόγους που κυκλοφόρησες το Froot με τον ιδιαίτερο τρόπου που το έκανες, ένα κομμάτι τη φορά με το αντίστοιχο εικαστικό συμπλήρωμα του;

Σίγουρα ήθελα να πειραματιστώ με αυτό, γιατί σήμερα βλέπω πως ο κόσμος δεν έχει την διαρκή προσοχή ή τον χρόνο για να ακούσει ένα ολόκληρο άλμπουμ. Με αυτόν τον τρόπο εξασφάλιζα ότι ο κόσμος θα το άκουγε, κομμάτι-κομμάτι και ήλπιζα θα τους αποδείκνυε ότι ήμουν καλή (γελάει) ώστε να είναι ευχαριστημένοι με αυτό και να το αγοράσουν (γελάει κι άλλο)

Το νέο άλμπουμ είχε και μια στροφή στη θεματική σου. Πάντα σε απασχολούσε η αθανασία, αλλά ήταν μέσα από το πρίσμα της διασημότητας, ενώ πλέον στο Froot είναι μέσω της αγάπης.

Μμμμμ, ναι, είναι αλήθεια, είναι ενδιαφέρον να το ακούω να το λες. Με το «Immortal» συγκεκριμένα στο Froot, είχα εμπνευστεί από την ιδέα ότι το μόνο που πραγματικά κάνεις στη ζωή είναι να δημιουργείς αναμνήσεις, αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή. Δεν έχει να κάνει πραγματικά με οτιδήποτε άλλο. Δεν έχει να κάνει με τα λεφτά ή με το lifestyle, παρά μόνο με αυτές τις ίδιες τις εμπειρίες και την ευτυχία μέσα από την αγάπη. Και νομίζω πως επειδή εκείνο τον καιρό δεν το είχα αυτό στη ζωή μου, έγραψα γι' αυτό...

Αυτό είναι το 2ο. και Main Trailer που δημιουργήσαμε για τη συναυλία της MARINA AND THE DIAMONDS που θα γίνει στην Αθήνα...

Posted by Marina And The Diamonds Greece on Friday, 5 February 2016
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μαρινάρα!! Την είδα φετος καλοκαίρι εδώ στο Βερολίνο και ήταν υπέροχη! Φανταζομαι Ελλάδα θα είναι ακόμα καλύτερο το σόου γιατι θα είναι και πιο προσωπικό.. Να πάτε!