Drama queen

Drama queen Facebook Twitter
0

Ποια είναι αυτή η Adele που κάνει σύσσωμο το βρετανικό Τύπο να παραληρεί εδώ και μήνες, που βλέπει να την υποδέχονται σαν τη σωτηρία της βρετανικής ποπ και να την αποκαλούν με γερές δόσεις (εσκεμμένης) υπερβολής «αποκάλυψη της χρονιάς»; Η στρουμπουλή, ακομπλεξάριστη 19χρονη απ' το Tottenham που μεγάλωσε στο Brixton, κατάφερε να χτίσει τόσες προσδοκίες γύρω από το όνομά της -έχοντας κυκλοφορήσει μόνο ένα single- όσο ελάχιστα γυναικεία ονόματα τα τελευταία χρόνια. Εμφανίστηκε στην εκπομπή του Jools Holland δίπλα στον Paul Mc Cartney και την Bjork, κέρδισε το Critics' Choice Award σαν νεοεμφανιζόμενη μουσικός πριν καν βγάλει άλμπουμ, υπόγραψε στην XL(την εταιρεία των Radiohead και της M.I.A.), άνοιξε συναυλίες του Jack Penate και του Devendra Banhart, έφτασε ένα βήμα πριν την κορυφή. Too much; Και βάλε!

H αλήθεια είναι πως η Adele είναι μόλις 19 χρονών, τραγουδάει απ' τα 14, έχει πραγματικά μία πολύ όμορφη soul φωνή, με μεγάλη έκταση... φωνηέντων και μια ωριμότητα αταίριαστη για μια έφηβη. Οι δε συνθήκες που μεγάλωσε (από μάνα ανύπαντρη, επίσης έφηβη όταν τη γέννησε, σε ένα άθλιο σπίτι) την έχουν οπλίσει με μια απίστευτη ειλικρίνεια που στις συνεντεύξεις μπορεί να παρεξηγηθεί - φαίνεται περισσότερο σαν θράσος. Ή αφέλεια. Δηλώνει για παράδειγμα σαν κύρια επιρροή της τα αγόρια και τις κακουχίες που έχει υποστεί εξαιτίας τους: «Μου αρέσει όταν τα αγόρια είναι απαίσια μαζί μου», λέει, «όταν εμφανίζονται με έξι ώρες καθυστέρηση ή δεν τηλεφωνούν. Αγαπάω το "δράμα", δεν μπορώ να γράψω χωρίς δράμα. Τα αγόρια είναι αυτό που αγαπώ περισσότερο στον κόσμο. Αν δεν έχω γκόμενο, για τι στο καλό θα γράψω στο επόμενο άλμπουμ μου;». Ανόητο, αλλά αφοπλιστικό.

Το ντεμπούτο άλμπουμ της -που μόλις κυκλοφόρησε με τίτλο την ηλικία της,19- είναι γεμάτο από προσωπικές μελοδραματικές αφηγήσεις και παλιομοδίτικη σόουλ με τη φωνή της να κυριαρχεί, βουτηγμένες σε μια μελαγχολία που δύσκολα συνδυάζεις με μια 19χρονη - δακρύβρεχτες μπαλάντες που μπορούν να γίνουν κλασικές γιατί έχουν ελάχιστη σχέση με τον ήχο του παρόντος. Γραμμένες για επιτυχία, φροντισμένες εξαντλητικά, μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας από ένα πολύ έμπειρο team, σοβαρές και ώριμες. Ενίοτε και βαρετές, όπως όλα τα «σχεδόν τέλεια» και «ώριμα».

Η αλήθεια είναι πως η Adele δεν είναι αποκάλυψη, κι απ' τα 12 τραγούδια του άλμπουμ τα μισά είναι αδιάφορα slow tempo που σε άλλη περίπτωση θα περνούσαν μάλλον απαρατήρητα. Αυτό που τη σώζει είναι η δύναμη κάποιων συνθέσεων που μεγαλώνει κάθε φορά που τις ακούς και κυρίως η φωνή της: τεράστια, κάτι μεταξύ της αγαπημένης της Eva Cassidy και της Joni Mitchell. Τα θέματα που την εμπνέουν είναι οι χαμένες αγάπες και οι αναμνήσεις που της προκαλούν, ενώ σαν επιρροές της αναφέρει την Etta James, την Peggy Lee, τον Jeff Buckley. Ούτε ένα σημερινό όνομα. Δεν είναι ν' απορεί κανείς γιατί κατέληξε στα 19 της μια drama queen, η οποία παρεμπιπτόντως λατρεύει και απολαμβάνει αυτό που της έχει συμβεί. «Μόλις πρωτόπιασα μικρόφωνο στα χέρια μου, στα 14, κατάλαβα ότι αυτό ήθελα να κάνω» λέει. Επιπλέον, αναφέρει ότι της αρέσει η ποίηση. Όχι να τη διαβάζει, να γράφει στίχους και μετά να τους μελοποιεί. Αποκαλεί τιςJill Scott καιKaren Dalton«εκπληκτικές, κανονικές ποιήτριες», πριν σχολιάσει τα λόγια του «Daydreamer», του κομματιού που ανοίγει το άλμπουμ της: «Είναι γραμμένο για το αγόρι με το οποίο ήμουν τότε ερωτευμένη, αγάπη κανονική. Του άρεσαν και τα αγόρια όμως και δεν μπορούσα να το αντέξω. Ζήλευα πραγματικά»...

Στο άλμπουμ ξεχωρίζουν το εξαιρετικό «Chasing Pavements», το τραγούδι που έστρεψε την προσοχή όλων πάνω της σαν «αποκάλυψη» του MySpace και το υπέροχο «Hometown Glory» στο φινάλε, με τη φωνή της να θυμίζειElla Fitzgerald. Επίσης, καταφέρνει να δώσει μια νέα υπόσταση στο (γενικώς κακοποιημένο) «Make You Fell My Love» του Bob Dylan, μια λιτή σπαρακτική μπαλάντα μόνο με συνοδεία πιάνου.

Συμπαθητικό ντεμπούτο από μία πιτσιρίκα με τσαμπουκά που ήρθε για να γίνει με το ζόρι η νέα soul βασίλισσα, σε καμιά περίπτωση όμως δεν πρόκειται για το θρίαμβο που επιβάλλουν τα βρετανικά media.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ