Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας Facebook Twitter
Φέτος, τα βραβεία Grammy μας λένε ότι ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά κομμάτια που έχει να προσφέρει η σύγχρονη παραγωγή είναι ένα παλιό demo των Beatles που επανήλθε στη ζωή μέσω τεχνητών μέσων.
0


ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, η Ακαδημία Δισκογραφίας δημοσίευσε την ετήσια λίστα των υποψηφίων για τα 67α Βραβεία Grammy με μια δυνατή βουή και μια ήσυχη υπενθύμιση: Τα Grammy δεν αφορούν εσάς. Αυτά τα μικρά τρόπαια σε σχήμα γραμμοφώνου δεν έχουν σχεδιαστεί για να γιορτάσουν το αληθινό μουσικό μεγαλείο, ούτε για να επιβραβεύσουν τα πιο σημαντικά άλμπουμ, ούτε καν για να αποτελέσουν μια αντανάκλαση των τάσεων της εποχής.

Αντίθετα, πρόκειται απλά για μια τελετή απονομής βραβείων που προκύπτει από τις ψήφους των μελών της Ακαδημίας. Το μόνο που μας δείχνει είναι πώς βλέπει τον εαυτό της η μουσική βιομηχανία. Αυτό είναι όλο. Και φέτος, τα βραβεία Grammy μας λένε ότι ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά κομμάτια που έχει να προσφέρει η σύγχρονη παραγωγή είναι ένα παλιό demo των Beatles που επανήλθε στη ζωή μέσω τεχνητών μέσων.

Το τραγούδι ονομάζεται «Now and Then» και αρχικά είχε ηχογραφηθεί από τον Τζον Λένον στο σπίτι του το 1977. Οι επιζώντες σύντροφοί του άρχισαν να το επεξεργάζονται το 1995, μετά ξεχάστηκε για να ξαναρχίσει η επεξεργασία του το 2021. Τελικά κυκλοφόρησε το 2023. Πρόκειται για μια ωραία μελωδία. Αλλά αν το είχε κάνει κάποιος άλλος, θα ενδιαφερόταν κανείς; Τώρα είναι υποψήφιο για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς, ένα από τα πιο επιφανή βραβεία που θα μοιράσει η Ακαδημία κατά την ετήσια απονομή των βραβείων Grammy στις 2 Φεβρουαρίου.

Μήπως η Beyoncé έχει φτάσει σ’ ένα τέτοιο επίπεδο φήμης όπου οι ήττες της αναζωογονούν τον θαυμασμό του κοινού περισσότερο από τις νίκες της; Αν ναι, τι θα συμβεί αν ένα άλμπουμ που μοιάζει να ειρωνεύεται την ίδια την διαδικασία των βραβείων, κερδίσει τελικά το Grammy για το άλμπουμ της χρονιάς;

Αυτή η χειρονομία φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τα Grammy, έναν κουρασμένο μηχανισμό κύρους που παραμένει ανυπόληπτος, χωρίς φαντασία, εσωστρεφής, οπισθοδρομικός, αδιάφορος να γιορτάσει την πληρότητα του παρόντος, αλλεργικός στη ραπ μουσική και πολλά άλλα, ακόμα χειρότερα. Δύο από τα πιο αξιοσημείωτα ονόματα που διαγωνίζονται με τους Beatles για τον «δίσκο της χρονιάς» (ένα βραβείο που επιβραβεύει την ηχογράφηση ενός τραγουδιού, ενώ το βραβείο για το «τραγούδι της χρονιάς» επιβραβεύει τη σύνθεση) είναι η Beyoncé για την country επιτυχία της «Texas Hold 'Em» και ο Kendrick Lamar για το «Not Like Us».

Πρόκειται για δύο καλλιτέχνες με καριέρα, των οποίων η συμβολή στη σύγχρονη δημοφιλή μουσική σνομπάρεται μονίμως τη βραδιά των Grammy. Κανένας από τους δύο δεν έχει κερδίσει το βραβείο για το άλμπουμ της χρονιάς. Η Beyoncé πήρε το βραβείο για τραγούδι της χρονιάς μία φορά, το 2010. Ο Lamar, ποτέ. Και τώρα μπορεί να χάσουν το βραβείο για τον δίσκο της χρονιάς από ένα «αναπαλαιωμένο» ντέμο των Beatles; Θλιβερό.

Ωστόσο, είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ένα ακόμα χειρότερο σενάριο, στο οποίο το βραβείο θα πάει στην Taylor Swift για το «Fortnight», ένα μονότονο ντουέτο με τον Post Malone από το πιο πρόσφατο και πιο αδιάφορο άλμπουμ της, το «The Tortured Poets Department». Νωρίτερα φέτος, η Swift έγινε η πρώτη τετράκις νικήτρια Grammy για το άλμπουμ της χρονιάς, οπότε είναι λογικό να της χαρίσει η Ακαδημία Ηχογράφησης ένα νέο πεδίο βράβευσης. Μπορούμε να δούμε από τώρα τις επικεφαλίδες: «Η Taylor Swift κερδίζει τους Beatles!».

Αποτελεί έκπληξη, αν όχι απογοήτευση, το γεγονός ότι η Beyoncé συνεχίζει να υποβάλλει τον εαυτό της σε τέτοιου είδους φαιδρές διαδικασίες. Το «κάντρι» άλμπουμ της «Cowboy Carter», σ’ ένα κομμάτι του οποίου φαίνεται να σαρκάζει τα ίδια τα βραβεία Grammy με τον στίχο «Album Of The Year, I ain't win», είναι υποψήφιο για το άλμπουμ της χρονιάς, ενώ είναι επίσης υποψήφιο και στην κατηγορία του καλύτερου κάντρι άλμπουμ της χρονιάς, μαζί με τις πρόσφατες δουλειές των Chris Stapleton, Kacey Musgraves, Lainey Wilson αλλά και του αναπόφευκτου Post Malone. Και οι τέσσερις αυτοί καλλιτέχνες ήταν επίσης υποψήφιοι στα φετινά βραβεία της κάντρι δισκογραφίας (CMA) στο Νάσβιλ. Η Beyoncé δεν ήταν.

Μήπως η Beyoncé έχει φτάσει σ’ ένα τέτοιο επίπεδο φήμης όπου οι ήττες της αναζωογονούν τον θαυμασμό του κοινού περισσότερο από τις νίκες της; Αν ναι, τι θα συμβεί αν ένα άλμπουμ που μοιάζει να ειρωνεύεται την ίδια την διαδικασία των βραβείων, κερδίσει τελικά το Grammy για το άλμπουμ της χρονιάς; Ακόμα πιο ειρωνικό ίσως είναι το γεγονός ότι στο «Cowboy Carter» υπάρχει ένα τραγούδι, το οποίο αρχικά ηχογραφήθηκε από ένα συγκρότημα που την ανταγωνίζεται φέτος για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς. Είναι το «Blackbird» των Beatles.

Με στοιχεία από The Washington Post

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ