Το ειλικρινές rock 'n' roll των Fuel Eater

Το ειλικρινές rock n roll των Fuel Eater Facebook Twitter
«Η μουσική δεν τελειώνει ποτέ και αυτός είναι ο λόγος που και εμείς νιώθουμε την ανάγκη να δημιουργούμε».
0


— Τον Νοέμβριο του ‘23 κυκλοφόρησε ο νέος δίσκος σας, με τίτλο «Echoes Of Absurdity». Πείτε μας δυο λόγια για αυτή την κυκλοφορία, τι σημαίνει για εσάς, τι θέλατε να εκφράσετε.
Η κυκλοφορία του «Echoes of Absurdity» έγινε πριν από λίγους μήνες σε όλες τις πλατφόρμες αλλά και σε CD, ενώ στο προσεχές διάστημα θα κυκλοφορήσει και σε βινύλιο, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Είναι ο τρίτος full length δίσκος μας και μέσω των ερεθισμάτων που λάβαμε κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του, οδηγηθήκαμε σε κάποια νέα μονοπάτια, εμπλουτίζοντας παράλληλα και παλιότερα. Το «Echoes of Absurdity» «διαβάζει» θέατρο του παραλόγου, με ανοιχτές αναφορές στα έργα των Καμί, Κάφκα, Σαρτρ κ.ά., ενώ έχει βαθιές ρίζες στην Ελλάδα του σημερινού παραλογισμού.

«Η έμπνευση και η ανάγκη δημιουργίας –μουσικά και στιχουργικά– συνέχισαν να υπάρχουν, οπότε βρήκαμε τον τρόπο να δουλέψουμε τις καινούργιες μας ιδέες έστω και με πιο αργούς ρυθμούς, κάτι το οποίο ίσως και να βγήκε σε καλό, καθώς ζυμώθηκαν και εμπλουτίστηκαν μέσα σ’ αυτό το διάστημα».

— Είναι ο τρίτος κατά σειρά δίσκος σας, με μια σεβαστή χρονική απόσταση ως προς την κυκλοφορία του από τον δεύτερο. Γιατί αυτό το «hiatus»; Ανειλημμένες υποχρεώσεις ή παραγωγική περίοδος;
Λίγο κι απ’ τα δύο, θα λέγαμε. Μετά τις πρώτες μας κυκλοφορίες (το ΕP του 2014, το «Centralia» του 2015 και το «Soberian Kinship» του 2018), περάσαμε από μια φάση που τα πράγματα έγιναν λίγο πιο δύσκολα λόγω απόστασης και προσωπικών υποχρεώσεων, αλλά κυρίως λόγω της πανδημίας. Παρ’ όλα αυτά η έμπνευση και η ανάγκη δημιουργίας –μουσικά και στιχουργικά– συνέχισαν να υπάρχουν, οπότε βρήκαμε τον τρόπο να δουλέψουμε τις καινούργιες μας ιδέες έστω και με πιο αργούς ρυθμούς, κάτι το οποίο ίσως και να βγήκε σε καλό, καθώς ζυμώθηκαν και εμπλουτίστηκαν μέσα σ’ αυτό το διάστημα.

Fuel Eater - Your Friend, Jean Paul (Official Lyric Video)

— Ενώ οδεύουμε προς την ολοκλήρωση μιας δεκαετίας από την πρώτη σας κυκλοφορία, έχετε μια μετρημένη δισκογραφική παρουσία. Ήταν συνειδητή αυτή η επιλογή, στη λογική του «λίγα και καλά», σε αντίθεση με τη μουσική «υπερπληροφόρηση» που αποτελεί σημείο των καιρών;
Η αλήθεια είναι ότι ήταν περισσότερο μια συνειδητή επιλογή, καθώς δεν θέλαμε να κυκλοφορήσουμε κάτι απλώς για να το κυκλοφορήσουμε. Θέλαμε να εκφράζει την ψυχοσύνθεση της μπάντας την εκάστοτε περίοδο, μέσα από μια δημιουργική διαδικασία στην οποία κάθε σύνθεση και κάθε στίχος θα νιώθαμε ότι κάτι είχε να πει.

— Ο ήχος σας είναι ένα μοναδικό αμάλγαμα διαφορετικών μουσικών επιρροών. Έχοντας ως θέση αρχής το rock ‘n’ roll, εντοπίζουμε έντονα στοιχεία από metal και heavy rock μέχρι και την παράδοση του alternative και της grunge του Σιάτλ. Στοχεύατε σε αυτό το κοκτέιλ ή καταλήξατε εκεί μέσα από jam sessions; Πώς είναι ένα session της μπάντας στο στούντιο;
Αυτό έχει προκύψει αβίαστα από τις επιρροές που έχει ο καθένας μας, τις οποίες ως έναν βαθμό έχουμε καταφέρει να «παντρέψουμε» στα jam sessions. Συνήθως όλα ξεκινάνε από ένα riff του Θάνου στην κιθάρα που εμπλουτίζεται με ένα beat του Βασίλη στα τύμπανα, μια ιδέα του Γιώργου στο μπάσο, μια φωνητική γραμμή του Gordon. Υπάρχουν κομμάτια που έχουν δέσει και μας έχουν «κάτσει» μέσα σε ένα ή δύο sessions, και άλλα που μπορεί να μας παιδεύουν περισσότερο. Είναι πολύ θετικό ότι έχουμε κοινά αλλά και διαφορετικά ακούσματα μεταξύ μας, από metal μέχρι grunge, από blues rock μέχρι punk και με αυτό τον τρόπο μπορεί να βγει μια μείξη όλων αυτών των επιρροών.

Το ειλικρινές rock n roll των Fuel Eater Facebook Twitter
«Μουσικά θέλουμε να συνεχίσουμε να εκφραζόμαστε με τον δικό μας τρόπο και να έχουμε την ίδια δημιουργικότητα».

— Σε διάφορους κύκλους ακροατών και κοινοτήτων ακούγεται έντονα πως πλέον στο 2024 τα έχουμε ακούσει όλα και δεν υπάρχει χώρος για καινοτομία. Με δεδομένο πως η κάθε κυκλοφορία σας προσφέρει κάτι φρέσκο, έχετε νέες ιδέες και δεν αναπαράγετε τον ήχο του πρώτου δίσκου σας, λ.χ., ή safe ήχους και ιδέες, πώς σας φαίνεται αυτή η άποψη; Έχει κάποια λογική βάση;
Σίγουρα στη μουσική δεν υπάρχει παρθενογένεση, αλλά δεν θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν πια περιθώρια για κάτι νέο. Δεν συμφωνούμε με τη boomer άποψη ότι όλα παλιότερα ήταν καλύτερα και ό,τι ήταν να γραφτεί γράφτηκε. Υπάρχουν πολλοί νέοι, αξιόλογοι καλλιτέχνες που μπορεί να καινοτομήσουν με νέες ιδέες ή εξελίσσοντας υπάρχοντες ήχους. Η μουσική δεν τελειώνει ποτέ και αυτός είναι ο λόγος που και εμείς νιώθουμε την ανάγκη να δημιουργούμε.

— Η μεγάλη έκπληξη αυτού του δίσκου για μένα ήταν με διαφορά το «Ill Noma». Μιλήστε μας για την καινοτόμα αυτή, ρεμπέτικη, θα λέγαμε, προσέγγιση. Πώς σας ήρθε η ιδέα ακριβώς;
Η ιδέα ξεκίνησε όταν ο Βασίλης (τύμπανα) είχε στο μυαλό του έναν ρυθμό σε 6/8 και πάνω εκεί ο Θάνος έγραψε ένα riff στην κιθάρα. Στη συνέχεια το εμπλουτίσαμε και μόλις το άκουσε  ο Gordon (τραγουδιστής) αμέσως «κούμπωσαν» στο μυαλό του ελληνικοί στίχοι, καθώς αυτή η grungy αισθητική σε συνδυασμό με τα 6/8 του beat έφερε μια συγγένεια με ρεμπέτικο. Εν τέλει βγήκε αυτό μέσω του jamming και δεν διστάσαμε να το δοκιμάσουμε. Μάλιστα ήταν και το video clip του δίσκου.

— Μολονότι τα τελευταία χρόνια εξελίσσονται θετικά για τις ελληνικές μπάντες ως προς το συναυλιακό άνοιγμά τους στο εξωτερικό, ως επί το πλείστον εκφραστικά αυτό αφορά τον ξενόγλωσσο στίχο. Συνδέοντάς το με το «Ill Noma», θεωρείτε πως θα ήταν εύκολο να διατηρηθεί αυτός ο ευρωπαϊκός επικοινωνιακός δίαυλος με ελληνόφωνες μπάντες ή προκύπτει κάποια δυσκολία σύνδεσης με το ξένο κοινό όταν υπάρχει ελληνικός στίχος;
Σε μια πρώτη ανάγνωση, ναι, είναι δύσκολη η σύνδεση με το κοινό στο εξωτερικό αν ο στίχος σου είναι αποκλειστικά ελληνικός, αλλά η ύπαρξή του μπορεί να σου προσδώσει κάτι ιδιαίτερο που θα το εκτιμήσει ακόμη και ο ξένος ακροατής. Ένα παράδειγμα είναι οι Villagers of Ioannina City αλλά και άλλες μπάντες που έχουν επιτυχία στο εξωτερικό, έχοντας στα κομμάτια τους και ελληνικό στίχο. Άρα, ναι μεν ο ξενόγλωσσος στίχος είναι πιο δημοφιλής και διαδεδομένος, αλλά είναι θεμιτό να δοκιμάσεις και τον ελληνικό αν πραγματικά νιώθεις ότι εκφράζει κάτι διαφορετικό και πιθανότατα θα εκτιμηθεί από το κοινό.

Το ειλικρινές rock n roll των Fuel Eater Facebook Twitter
«Σε μια πρώτη ανάγνωση, ναι, είναι δύσκολη η σύνδεση με το κοινό στο εξωτερικό αν ο στίχος σου είναι αποκλειστικά ελληνικός, αλλά η ύπαρξή του μπορεί να σου προσδώσει κάτι ιδιαίτερο που θα το εκτιμήσει ακόμη και ο ξένος ακροατής».

— Self-released, ανεξάρτητη δημιουργία ή σε συνεργασία με κάποιο label; Πιστεύετε ότι η παραγωγική και εκφραστική ελευθερία σήμερα υπάρχει και στο πλαίσιο μιας δισκογραφικής;
Εξαρτάται το τι προτιμάει και τι προτεραιότητες θέτει ο κάθε καλλιτέχνης, καθώς υπάρχουν υπέρ και κατά και στις δύο περιπτώσεις. Εμείς έχουμε επιλέξει τον πρώτο δρόμο. Έχουμε αντιμετωπίσει δυσκολίες, αλλά έχουμε και μια ελευθερία δημιουργίας που μας επιτρέπει να είμαστε ανεξάρτητοι, κάτι που μπορεί να μην υπήρχε σε τέτοιο βαθμό αν ήμασταν σε κάποια δισκογραφική. Παρ’ όλα αυτά γίνεται αξιόλογη προσπάθεια τα τελευταία χρόνια από πολλά ανεξάρτητα και μη labels, γεγονός που έχει βοηθήσει την καλλιτεχνική έκφραση ακόμη και σε ένα φαινομενικά πιο κλειστό πλαίσιο.

— Ολοκληρώνοντας, ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Όπως είπαμε και στην αρχή, έχουμε στα σκαριά την κυκλοφορία του νέου μας άλμπουμ σε βινύλιο, που θα συμπέσει με ζωντανές μας εμφανίσεις οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα. Μουσικά θέλουμε να συνεχίσουμε να εκφραζόμαστε με τον δικό μας τρόπο και να έχουμε την ίδια δημιουργικότητα, ώστε να έρθει και το τέταρτο άλμπουμ όταν νιώσουμε έτοιμοι, προσθέτοντας κάτι καινούργιο στη μουσική μας πορεία. Με λίγα λόγια, να μη μένουμε στάσιμοι. Ευχόμαστε να σας δούμε σε κάποια από τις επόμενες εμφανίσεις μας!

Fuel Eater - III Noma (Official Music Video)

Bandcamp: Fuel Eater

Instagram: @fuel_eater_band

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM