Ένα Dum Dum Girl μιλά στο LIFO.GR

Ένα Dum Dum Girl μιλά στο LIFO.GR Facebook Twitter
0

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΛΥΖΟ

 

 

Υπάρχει κάποια στιγμή που είναι η πιο σημαντική όταν γράφεις ένα τραγούδι; Μια μαγική στιγμή ας πούμε;

Χμ, ναι, για μένα είναι... δε θα έλεγα μαγεία, αλλά κάθομαι να γράψω κάτι και μου βγαίνει έτσι απλά. Είναι κάτι πολύ αυθόρμητο κι αν μπορείς να το ακολουθήσεις χωρίς, ξέρεις, ν’ αναλύεις ιδιαίτερα τι κάνεις αλλά με κάποιον τρόπο να έχεις συναίσθηση ότι “Γαμώ, κάτι βρήκα, καλή φάση” –εκεί είναι όλη η γλύκα. Γιατί δεν προσχεδιάζω τίποτα, μπορεί να δουλεύω με τις ώρες ένα ριφ ή μια φράση που γίνεται ρεφραίν, όμως αυτό συμβαίνει έτσι απλά. Αν κοιτάξω εκ των υστέρων ένα ολοκληρωμένο τραγούδι μπορεί ν’ αρχίσω να το αναλύω, “Χμ, ενδιαφέρον, τι σκεφτόμουν εκείνη την ώρα”. Δεν είναι ας πούμε εξωσωματική εμπειρία, σε καμιά περίπτωση, αλλά σίγουρα είναι ένα δημιουργικό τριπ όπου μάλλον δεν έχω και πολύ έλεγχο. Οπότε... όταν συνειδητοποιείς ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι συναρπαστικό.

 


 

Υπήρξε κάποια στιγμή –κάποιο τραγούδι βασικά– που ένιωσες ότι έγραψες κάτι πολύ διαφορετικό, ότι έθεσες νέα δεδομένα για τις DumDumGirls;

Χμ, για μένα το καινούριο άλμπουμ είναι μεγάλη υπόθεση. Στο EndofDaze, το τελευταίο μας EP, δοκίμασα να κάνω διαφορετικά πράγματα... Χμ, το ‘Mine Tonight’ και το ‘Trees and Flowers’, η διασκευή από Strawberry Switchblade, είναι τα δύο τραγούδια όπου νομίζω ότι κατάφερα να ξεπεράσω τα στάνταρ των Dum Dum Girls μέχρι εκείνο το σημείο. Στο καινούριο άλμπουμ η προσέγγιση είναι διαφορετική, ήθελα να κάνω ένα πιο σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, ξέρεις, ένιωσα πως η στιγμή ήταν κατάλληλη. Οπότε νομίζω ότι αυτό το άλμπουμ είναι σίγουρα η καλύτερη δουλειά μου... Ααα... ναι. [γέλια]

 

Μια στιγμή που ένιωσες ότι οι DumDumGirls άρχισαν να γίνονται πραγματική μπάντα, ότι το πράγμα άρχισε να δένει;

Ναι, βασικά, είχαμε διάφορα μέλη κατά καιρούς, ακόμα και η μπασίστρια που έχουμε τώρα είναι μαζί μας εδώ και δύο περίπου χρόνια. Χμ, την πρώτη χρονιά που αρχίσαμε να περιοδεύουμε [2010] περάσαμε πραγματικά από τη φάση, ξέρεις, γράφω τα τραγούδια, τα στέλνω στα υπόλοιπα μέλη, τα μαθαίνουν και βγαίνουμε για λάιβ, σε μια φάση όπου στ’ αλήθεια παίζαμε τα τραγούδια, σαν μπάντα –κι αυτό ήταν καταπληκτικό. Γιατί έχω παίξει με διάφορες μπάντες στο παρελθόν αλλά δεν έπαιζα τα τραγούδια μου, ούτε έπαιζα με ανθρώπους που αγαπούσα αληθινά [γέλια], με ανθρώπους που ένιωθα πως υπήρχε επικοινωνία όταν παίζαμε.

Δε θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη μας εμφάνιση σε ανοιχτό φεστιβάλ, παίζαμε στη σκηνή του Pitchfork στο Primavera πριν από τρία χρόνια και είχαμε πανικοβληθεί, βγαίναμε τα μεσάνυχτα μετά από τις Slits ή κάτι άλλο έξω φρενών... Και ήμασταν τόσο αγχωμένες –είχε χιλιάδες κόσμου– και η κιθαρίστριά μας ήταν τόσο αγχωμένη που έχασε τη φωνή της. Στο σάουντ τσεκ ήταν “Ααα-αααα” και μετά στα παρασκήνια ήταν ξαφνικά “Αγκχ... γκχ” και ήμασταν σε μια φάση “Τη γαμήσαμε”! Γιατί κάνει όλα τα δεύτερα φωνητικά, τραγουδάω πρώτα εγώ κι έπειτα τραγουδάει εκείνη, αυτή είναι η συμφωνία, οπότε σκέφτηκα “ΟΚ, θα βγούμε κάπως διαφορετικά”. Και ξεκινάμε το πρώτο κομμάτι και η φωνή της επανέρχεται και κοιτιόμαστε σ’ ένα στυλ “Δόξα τω Θεώ” και, ξέρεις, πιθανόν να μην ήταν αντικειμενικά η καλύτερη συναυλία μας –είμαστε πολύ καλύτερη, πολύ πιο δεμένη μπάντα τώρα, τρία χρόνια αργότερα– αλλά ήταν το αποκορύφωμα στην πορεία μας να γίνουμε μπάντα. Κατεβήκαμε από τη σκηνή με μια αίσθηση... “Έτσι”.

 

Ένα Dum Dum Girl μιλά στο LIFO.GR Facebook Twitter

 

Υπήρξε κάποια στιγμή που σκέφτηκες να παρατήσεις τη μουσική;

Ναι, στάνταρ. Είχα αρχίσει να γράφω τραγούδια για τις Dum Dum Girls ενώ έπαιζα σε άλλες μπάντες γιατί, όπως είπα, δεν έγραφα εγώ σ’ αυτές τις άλλες μπάντες και γιατί, ξέρεις, για χίλιους-δυο λόγους, δεν ήμουν ευχαριστημένη με τη μουσική που παίζαμε, δεν ήμουν ευχαριστημένη με τις σχέσεις που είχα με τ’ άλλα μέλη... Και είχα σιχαθεί πραγματικά να παίζω σε μπάντα, είχα πάρει ανάποδες. Οπότε όταν άρχισα να γράφω τραγούδια και για κάποιο λόγο αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το όνομα Dum Dum Girls –ήμουνα μόνο εγώ, έγραφα και ηχογραφούσα στο σπίτι– ήταν μια προσπάθεια να επανασυνδεθώ με τη μουσική, να τη δω θετικά, γιατί είναι το μόνο πράγμα που λατρεύω και σε κείνη τη φάση το σιχαινόμουν. Σκέφτηκα ότι ήταν καιρός να κάνω κάτι δικό μου και δε μ’ ένοιαζε –γιατί τότε περιοδεύαμε διαρκώς και δεν είχα δουλειά­– δε μ’ ένοιαζε, ας πούμε, αν έπρεπε να βρω μια κωλοδουλειά προκειμένου να μπορώ να παίξω μουσική με τους δικούς μου όρους. Κι έτσι κι έκανα, και τελικά είχα αυτή την απίθανη ευκαιρία να δουλέψω με τη Sub Pop, έπειτα από συνεχείς αποτυχίες με τις παλιές μου μπάντες. Ήταν η πρώτη φορά που είπα θα κάνω κάτι δικό μου, για μένα, χωρίς κανένα σχέδιο, και υπήρχε θετική ανταπόκριση, βρήκα τη στήριξη που χρειαζόμουν για ν’ αφιερωθώ αποκλειστικά στη μουσική. Κι αυτό ήταν απίστευτα... φανταστικό. [γέλια]

 

Αλλά παίζοντας με τις DumDumGirls δε σκέφτηκες ποτέ να τα παρατήσεις;

Μπα, όχι, θέλω να πω, όταν ξεκίνησα τις Dum Dum Girls υπήρχε όλο εκείνο το κύμα, η lo-fi σκηνή του Μπρούκλυν το 2009, κι ύστερα η απάντηση από την Καλιφόρνια το 2010, και όλοι έβλεπαν την μπάντα μου σαν κομμάτι αυτής της σκηνής. Παρόλο που δεν είχα μπάντα στην πραγματικότητα, δεν παίζαμε λάιβ, δεν υπήρχαμε βασικά, αλλά ηχητικά μας κατέταξαν σ’ αυτό το χώρο και ήταν πολύ καλό, πολύ ελπιδοφόρο να σχετίζεσαι με μία σκηνή που ανθούσε σε κείνη τη φάση...

 

Στην Καλιφόρνια εννοείς;

Παντού βασικά, ήταν δημοφιλής ήχος. Αλλά σύντομα προσπάθησα να προχωρήσω πιο πέρα γιατί πρόθεσή μου είναι να μην είμαι δεμένη με καμία σκηνή, θέλω να πω, είμαι συνθέτρια και στιχουργός, είμαι τραγουδίστρια, μου αρέσει η μουσική και αυτό είναι που έχει σημασία, όχι σε ποιο μικρόκοσμο θα μπορούσα να υπάρχω. Μ’ ενδιαφέρει να έχω μια πορεία και να εξελίσσομαι καθώς προχωράω, θα βαριόμουν αν έφτιαχνα το ίδιο άλμπουμ ξανά και ξανά. Γι’ αυτό και δε θέλω να νιώθω ότι με δεσμεύει τίποτα. Νιώθω ότι πρέπει καμιά φορά να επαναπροσδιορίζω αυτό που κάνω όταν μιλώ με δημοσιογράφους που ακόμα αποκαλούν την μπάντα μου lo-fi, είμαι σ’ ένα στυλ “Καλά, έχετε ακούσει τίποτ’ άλλο εκτός από το πρώτο άλμπουμ”; [γέλια] Γράφουμε σε στούντιο με μηχανήματα πολύ υψηλής πιστότητας, επειδή χρησιμοποιώ παραμόρφωση δε σημαίνει ότι είναι lo-fi, θέλω να πω, οι Beatles χρησιμοποιούσαν παραμόρφωση!

 

Υπήρξε κάποια στιγμή που ένιωσες πως η επιτυχία σε απομακρύνει από τον εαυτό σου;

Α όχι, αυτό που κάνω μου ταιριάζει πάρα πολύ. Δε θα έκανα ποτέ κάτι χωρίς να είμαι ο εαυτός μου. [γέλια] Θέλω να πω, ποτέ δε σκέφτηκα ότι πρέπει να κάνω κάτι συγκεκριμένο, πάντα κάνω αυτό που αισθάνομαι –πράγμα που είναι καλό, και μέχρι στιγμής κι ο κόσμος φαίνεται να έχει την ίδια γνώμη. [γέλια]

 

Μια ξεχωριστή στιγμή από τότε που εγκαταστάθηκες στη Νέα Υόρκη;

 Ναι, βέβαια μ’ αρέσει να είμαι εδώ όλη την ώρα... Χμ, πήγα σ’ ένα πάρτι στο Έμπαϊρ Στέιτ Μπίλντινγκ πέρσι και ήταν τέλεια. Ήμασταν στον τριακοστό όροφο, είχε απίστευτη θέα, κι ένιωθα λες κι είχα μπει στα κλεφτά, ότι κάτι τέτοια δε συμβαίνουν σε κανονικούς ανθρώπους –σούπερ φάση!

 


 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ