Η Adele τα σπάει (τα ταμεία και τα ρεκόρ των βρετανικών chart! )

00:00
00:00
0

 

Το άλμπουμ της 25, Νο 1 στο iTunes chart σε 106 από τις 119 χώρες, μόνο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του στο Ηνωμένο Βασίλειο πούλησε 300.000 αντίτυπα σημειώνοντας μία από τις υψηλότερες επιδόσεις όλων των εποχών.

Η επιτυχία του 25 είναι αντίστοιχή του Hello, του πρώτου single του δίσκου που έγινε πλατινένιο και είναι το τραγούδι με τις ταχύτερες πωλήσεις της χρονιάς.

Οι αριθμοί αυτοί είναι από μόνοι τους εντυπωσιακοί αλλά αν συνυπολογιστούν οι ραγδαία πτωτικές πωλήσεις στην δισκογραφία τα τελευταία πέντε έτη τότε καθίσταται σαφές ότι κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει μια τέτοια επιτυχία για ένα album που κυκλοφορεί το 2015. Εν μέρει και εξαιτίας της ανόδου του streaming στην Βρετανία οι πωλήσεις των ψηφιακών album έχουν πέσει κατά 9% και των φυσικών προϊόντων κατά 7% το 2014. Οι αριθμοί διασφαλίζουν στην Adele μαζί με τον Ed Sheeran και τον Sam Smith μια θέση ανάμεσα στο 1% των καλλιτεχνών που σταθερά σημειώνουν υψηλές πωλήσεις σε αντίθεση με το υπόλοιπο 99% των οποίων οι πωλήσεις είναι σε ελεύθερη πτώση. Σύμφωνα με τους ειδικούς της μουσικής βιομηχανίας πάντα υπήρχε αυτή η "οικονομία των superstar καλλιτεχνών" όμως οι αλλαγές στις μουσικές πλατφόρμες και την κατανάλωση έχουν μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ των δύο ομάδων.

Η μεγάλη επιτυχία της Adele εξηγείται από την ευρεία δημογραφικά βάση του κοινού της και το ότι ήδη με το προηγούμενο album της, το 21, έπεισε πολλούς να αγοράσουν ξανά δίσκους. Το ζήτημα είναι όμως ότι πολλοί από τους "παραδοσιακούς" αγοραστές θα δυσκολευτούν λίγο περισότερο να προμηθευτούν το 25 καθώς οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κλείσει τα περισσότερα από τα φυσικά καταστήματα τους. Πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτός θα είναι ο δίσκος που "θα σώσει την μουσική βιομηχανία" αλλά ακόμα κι αν σπάσει τα ταμεία θα είναι ο ένας κούκος που δεν φέρνει την άνοιξη.

Ο Mark Mulligan, αναλυτής της μουσικής βιομηχανίας λέει ότι "Θα αποτελεί την εξαίρεση. Δεν θα αντικατοπτρίζει το που βαδίζει η δισκογραφία, και ένα επιτυχημένο από πλευράς πωλήσεων album δεν σημαίνει ότι ο κόσμος θα αρχίσει να αγοράζει δίσκους ξανά".

Ακολουθώντας το περυσινό παράδειγμα της Taylor Swift η Adele επέλεξε επίσης να μην κυκλοφορήσει το 25 στο Spotify, τουλάχιστον προς το παρόν, ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της ενώ η κίνηση αυτή δεν θα της δημιουργήσει κανένα πρόβλημα καθώς οι ακροατές της ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικιακά γενιές που αγοράζουν ακόμα και φυσικό και ψηφιακό προϊόν. Η εταιρεία σε δήλωση της ανέφερε ότι αγαπά και εκτιμά την Adele όπως και οι 24 εκ. θαυμαστές της που χρησιμοποιούν την υπηρεσία τους κι ελπίζει ότι σύντομα θα τους επιτρέψει να απόλαμβάνουν το 25 στο Spotify όπως το 19 και το 21.

Οι αναλυτές υποστηρίζουν επίσης ότι η εκδημοκρατικοποίηση της μουσικής βιομηχανίας, δηλαδή το το ότι οποιοσδήποτε μπορεί να ανεβάσει την μουσική του και να την διανείμει μέσω streaming, έχει οδηγήσει σε μια πληθώρα επιλογών που κατακλύζει όσους αναζητούν καλή μουσική. Κατά συνέπεια καλλιτέχνες όπως η Adele που έχει την στήριξη της δισκογραφικής της και την δημοσιότητα που χρειάζεται κατορθώνει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλον αυτό τον "θόρυβο". Η υπερπροσφορά μουσικής οδηγεί τελικά στο να στενεύουν οι ορίζοντες των ακροατών αντί να διευρύνονται γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανακαλύψει κανείς νέους αξιόλογους καλλιτέχνες. Επίσης έχουν εκλείψει πια οι πραγματικά εμμονικοί με την μουσική και επιδραστικοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί που θα εστιάσουν αμιγώς στην μουσική παρά στο περιτύλιγμα της. Έτσι οι περισσότεροι ακροατές επηρεάζονται από τις δημοφιλείς playlists και ότι παίζεται στο ραδιόφωνο κάτι που εν συνεχεία αντικατοπτρίζεται στις αγορές τους.

Ωστόσο ο Andrew Dubber, καθηγητής μουσικής καινοτομίας στο Πανεπιστήμιο του Birmingham επιμένει ότι οι πωλήσεις των δίσκων είναι μια εξαιρετικά ξεπερασμένη μέθοδος για την αξιολόγηση της επιτυχίας των καλλιτεχνών καθώς πλέον τα έσοδα τους δεν προέρχονται από εκεί αλλά από τα δικαιώματα που εισπραττουν για διαφημίσεις, τηλεόραση και κινηματογράφο, συναυλίες κ.α. "Πιστεύω πως οι ηχογραφήσεις θα γίνουν ολοένα και λιγότερο σημαντικές από απόψεως εσόδων όσο περνάει ο καιρός. Έτσι αυτοί οι αριθμοί σταδιακά θα πάψουν ακόμα περισσότερο να αντικατοπτρίζουν την υγεία της μουσικής βιομηχανίας."

Στοιχεία από τη Guardian.

 

bonus track: Miss Piggy goes Adele

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM