Το άλμπουμ της 25, Νο 1 στο iTunes chart σε 106 από τις 119 χώρες, μόνο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του στο Ηνωμένο Βασίλειο πούλησε 300.000 αντίτυπα σημειώνοντας μία από τις υψηλότερες επιδόσεις όλων των εποχών.
Η επιτυχία του 25 είναι αντίστοιχή του Hello, του πρώτου single του δίσκου που έγινε πλατινένιο και είναι το τραγούδι με τις ταχύτερες πωλήσεις της χρονιάς.
Οι αριθμοί αυτοί είναι από μόνοι τους εντυπωσιακοί αλλά αν συνυπολογιστούν οι ραγδαία πτωτικές πωλήσεις στην δισκογραφία τα τελευταία πέντε έτη τότε καθίσταται σαφές ότι κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει μια τέτοια επιτυχία για ένα album που κυκλοφορεί το 2015. Εν μέρει και εξαιτίας της ανόδου του streaming στην Βρετανία οι πωλήσεις των ψηφιακών album έχουν πέσει κατά 9% και των φυσικών προϊόντων κατά 7% το 2014. Οι αριθμοί διασφαλίζουν στην Adele μαζί με τον Ed Sheeran και τον Sam Smith μια θέση ανάμεσα στο 1% των καλλιτεχνών που σταθερά σημειώνουν υψηλές πωλήσεις σε αντίθεση με το υπόλοιπο 99% των οποίων οι πωλήσεις είναι σε ελεύθερη πτώση. Σύμφωνα με τους ειδικούς της μουσικής βιομηχανίας πάντα υπήρχε αυτή η "οικονομία των superstar καλλιτεχνών" όμως οι αλλαγές στις μουσικές πλατφόρμες και την κατανάλωση έχουν μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ των δύο ομάδων.
Η μεγάλη επιτυχία της Adele εξηγείται από την ευρεία δημογραφικά βάση του κοινού της και το ότι ήδη με το προηγούμενο album της, το 21, έπεισε πολλούς να αγοράσουν ξανά δίσκους. Το ζήτημα είναι όμως ότι πολλοί από τους "παραδοσιακούς" αγοραστές θα δυσκολευτούν λίγο περισότερο να προμηθευτούν το 25 καθώς οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κλείσει τα περισσότερα από τα φυσικά καταστήματα τους. Πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτός θα είναι ο δίσκος που "θα σώσει την μουσική βιομηχανία" αλλά ακόμα κι αν σπάσει τα ταμεία θα είναι ο ένας κούκος που δεν φέρνει την άνοιξη.
Ο Mark Mulligan, αναλυτής της μουσικής βιομηχανίας λέει ότι "Θα αποτελεί την εξαίρεση. Δεν θα αντικατοπτρίζει το που βαδίζει η δισκογραφία, και ένα επιτυχημένο από πλευράς πωλήσεων album δεν σημαίνει ότι ο κόσμος θα αρχίσει να αγοράζει δίσκους ξανά".
Ακολουθώντας το περυσινό παράδειγμα της Taylor Swift η Adele επέλεξε επίσης να μην κυκλοφορήσει το 25 στο Spotify, τουλάχιστον προς το παρόν, ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της ενώ η κίνηση αυτή δεν θα της δημιουργήσει κανένα πρόβλημα καθώς οι ακροατές της ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικιακά γενιές που αγοράζουν ακόμα και φυσικό και ψηφιακό προϊόν. Η εταιρεία σε δήλωση της ανέφερε ότι αγαπά και εκτιμά την Adele όπως και οι 24 εκ. θαυμαστές της που χρησιμοποιούν την υπηρεσία τους κι ελπίζει ότι σύντομα θα τους επιτρέψει να απόλαμβάνουν το 25 στο Spotify όπως το 19 και το 21.
Οι αναλυτές υποστηρίζουν επίσης ότι η εκδημοκρατικοποίηση της μουσικής βιομηχανίας, δηλαδή το το ότι οποιοσδήποτε μπορεί να ανεβάσει την μουσική του και να την διανείμει μέσω streaming, έχει οδηγήσει σε μια πληθώρα επιλογών που κατακλύζει όσους αναζητούν καλή μουσική. Κατά συνέπεια καλλιτέχνες όπως η Adele που έχει την στήριξη της δισκογραφικής της και την δημοσιότητα που χρειάζεται κατορθώνει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλον αυτό τον "θόρυβο". Η υπερπροσφορά μουσικής οδηγεί τελικά στο να στενεύουν οι ορίζοντες των ακροατών αντί να διευρύνονται γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανακαλύψει κανείς νέους αξιόλογους καλλιτέχνες. Επίσης έχουν εκλείψει πια οι πραγματικά εμμονικοί με την μουσική και επιδραστικοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί που θα εστιάσουν αμιγώς στην μουσική παρά στο περιτύλιγμα της. Έτσι οι περισσότεροι ακροατές επηρεάζονται από τις δημοφιλείς playlists και ότι παίζεται στο ραδιόφωνο κάτι που εν συνεχεία αντικατοπτρίζεται στις αγορές τους.
Ωστόσο ο Andrew Dubber, καθηγητής μουσικής καινοτομίας στο Πανεπιστήμιο του Birmingham επιμένει ότι οι πωλήσεις των δίσκων είναι μια εξαιρετικά ξεπερασμένη μέθοδος για την αξιολόγηση της επιτυχίας των καλλιτεχνών καθώς πλέον τα έσοδα τους δεν προέρχονται από εκεί αλλά από τα δικαιώματα που εισπραττουν για διαφημίσεις, τηλεόραση και κινηματογράφο, συναυλίες κ.α. "Πιστεύω πως οι ηχογραφήσεις θα γίνουν ολοένα και λιγότερο σημαντικές από απόψεως εσόδων όσο περνάει ο καιρός. Έτσι αυτοί οι αριθμοί σταδιακά θα πάψουν ακόμα περισσότερο να αντικατοπτρίζουν την υγεία της μουσικής βιομηχανίας."
Στοιχεία από τη Guardian.
bonus track: Miss Piggy goes Adele
σχόλια