Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω

Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω Facebook Twitter
0

 

Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω Facebook Twitter

Στην Ελλάδα αν  κάποιος γνωστός κάνει στα social media [ακόμη και στα κανονικά media] σεξιστικά ή ομοφοβικά σχόλια, το μόνο που μπορεί να πάθει είναι τίποτα. Μπορεί να του πουν και μπράβο κιόλας. Και μετά όλα αυτά ξεχνιούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στο εξωτερικό δεν ισχύει κάτι ανάλογο, τουλάχιστον σε τέτοιο βαθμό. Μπορεί να καταστραφούν καριέρες και καριέρες και άντε μετά να επανέλθει κάποιος, ακόμη κι αν είναι το μεγαλύτερο ταλέντο του κόσμου. Κάτι ξέρει η Azealia Banks γι' αυτό που μετά από 3 χρόνια κυκλοφορεί επιτέλους το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της.

 

Είναι πολύ περίεργη η περίπτωση της. Ίσως είναι μια από τις πιο αυτοκαταστροφικές μουσικούς της γενιάς της αλλά όχι με την έννοια που θα έδινες σε έναν σταρ μέχρι πρόσφατα που έλιωνε από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Η Banks την πάτησε από το twitter. Πολλές φορές αισθανόσουν όταν διάβαζες την προσωπική της σελίδα ότι έπρεπε να της κλείσει κάποιος το λογαριασμό. Και αυτό δεν βοηθούσε την μουσική της καθόλου.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω Facebook Twitter

Γεννήθηκε στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης. Είχε άσχημα παιδικά χρόνια. Έχασε τον πατέρα της από καρκίνο σε ηλικία 2 χρονών και η μητέρα της που την μεγάλωσε μαζί με τις δύο αδερφές της, την κακοποιούσε.  Αναγκάστηκε να φύγει από το σπίτι σε ηλικία 14 χρονών. Δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο και αφιερώθηκε στα ραπ τραγούδια που έγραφε. Μέχρι να γίνει γνωστή είχε ήδη μια μυθιστορηματική ζωή πίσω της.  Στα 17 της είχε πίσω της ένα αποτυχημένο συμβόλαιο με την XL Recordings [την εταιρεία της M.I.A και της Adele] και μια καριέρα σαν στρίπερ. Ταυτόχρονα όμως ανέβαζε την μουσική της στο διαδίκτυο.  Και κάποια στιγμή έγινε το μπαμ στα 19 της με το κομμάτι ‘212’ .

Όταν το συγκεκριμένο κομμάτι έσκασε μύτη το 2011 έκανε τόσο εντύπωση που αμέσως την χαρακτήρισαν σαν μια από τις ανερχόμενες σταρ του σύγχρονου χιπ χοπ. Πετύχαινες το όνομα της παντού. Ο φακός την λάτρευε. Ήταν μια πιτσιρικά, κούκλα με τρομερή αυτοπεποίθηση που ράπαρε με αυθάδεια ρίμες όπως το ‘Hey, I can be the answer’. Σύντομα υπέγραψε συμβόλαιο με την Universal και το πρώτο της άλμπουμ με τίτλο Broke With Expensive Taste θα κυκλοφορούσε κάποια στιγμή το 2012. Και είχε όλα τα φόντα να γίνει μεγαλύτερη από την Gaga ακόμη και από την Beyonce. 

Αφότου όμως έγινε διάσημη o λογαριασμός της στο twitter πήρε φωτιά. Και εκεί ξεκίνησαν τα προβλήματα και οι καυγάδες. Άρχισε να τα βάζει με τους πάντες και με πολύ άσχημο τρόπο. Κάθε λίγο διάβαζες στα μουσικά νέα ότι έβρισε τον τάδε από τους Disclosure, Lily Allen, Baauer μέχρι τον Perez Hilton και την μισή μουσική βιομηχανία. Τις περισσότερες φορές για ασήμαντους λόγους. Από μεγαλύτερη ελπίδα της μαύρης μουσικής είχε καταντήσει μια γραφική που ξεπήδησε σαν από κάποιο κακό ριάλιτι. Και ούτε λέξη για το άλμπουμ. Σαν να την ενδιέφερε μόνο το να κάνει bullying. Κάποια στιγμή τα έβαλε και με την εταιρεία της, την Universal που της έδωσε πόρτα. Η φήμη της είχε πέσει στα τάρταρα. Ήταν οδυνηρό να βλέπεις να χαραμίζει το ταλέντο της, έτσι. Σαν να ήθελε εσκεμμένα να σε κάνει να την μισήσεις. Η κυκλοφορία του δίσκου της έγινε ανέκδοτο.  Μέχρι προχτές που επιτέλους ανακοίνωσε στο twitter [άντε πάλι] ότι κυκλοφορεί.  Κανείς δεν το πίστευε στην αρχή όλη νόμισαν ότι έκανε πλάκα.

 

 

 

Τελικά όμως δεν έκανε πλάκα. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε έτσι ξαφνικά. Και ακούγοντας το δεν γίνεται να μην διακρίνεις το πόσο λαμπερό αστέρι είναι. Δεν το είχε χάσει ποτέ εξάλλου. Σε αυτό ξεδιπλώνεται μια άλλη πτυχή του χαρακτήρα της, σίγουρα όχι αυτή της τρελής του twitter. Μια πιο παιχνιδιάρικη και ανάλαφρη πλευρά, συνάμα όμως και ώριμη και δυναμική. Δούλευε τα κομμάτια εξάλλου εδώ και αρκετό καιρό. Και είναι κολλητικά και φρέσκα από ιδέες. Το Miss Camaderie συγκεκριμένα το αγαπημένο της από τον δίσκο είναι πανέμορφο. Ξεχωρίζει επίσης η συνεργασία της με τον Ariel Pink. Και φυσικά όταν πετάει ρίμες είναι αψεγάδιαστη. Δεν είναι τυχαίο που έκανε όλους τους μουσικοκριτικούς να την παραδεχτούν και να την προσέξουν πάλι αλλά αυτή τη φορά όπως έπρεπε να γίνει από την αρχή, για την μουσική της.

Γράφει η κριτικός από το Vulture: «Δεν μπορώ να συγχωρήσω την Banks για το πώς χειρίστηκε το Twitter και για ορισμένες ανοησίες που ξεστόμισε αλλά τώρα που το Broke With Expensive Taste βγήκε στον κόσμο, είμαι πρόθυμη να της δώσω μια άλλη ευκαιρία σαν καλλιτέχνη – αισθάνομαι ένοχη για το πόσο έκπληκτη είμαι που το άλμπουμ είναι πραγματικά καλό. Πριν την εποχή της γρήγορης ανόδου και πτώσης των διαδικτυακών διασημοτήτων, αφήναμε τους νέους καλλιτέχνες να παραπατήσουν μέχρι να ανακαλύψουν τους εαυτούς τους.»

Στην ψηφιακή όμως εποχή από ότι φαίνεται πως τα social media είναι το νέο ναρκωτικό για αρκετούς καλλιτέχνες. Και η ίδια η Banks φαίνεται πως το αναγνωρίζει αυτό όταν σε μια πρόσφατη συνέντευξη της στο Pitchfork: «Αν δώσεις σε ένα 19χρονο μερικά εκατομμύρια δολάρια και ένα καυτό δίσκο..απλά σκέψου το. Αν ήμασταν στα 80s και ήσουν τίγκα στην γ...η κόκα και είχες μια μικρή μηχανή που μπορούσες να πάρεις τη δόση σου άμεσα, φαντάσου τι θα είχε συμβεί.» Μέσα όμως από αυτήν την συνέντευξη λέει πολλές αλήθειες για την μουσική βιομηχανία και τον τρόπο που συμπεριφέρεται στις γυναίκες μουσικούς. Όχι ότι αυτό δικαιολογεί την άτακτη συμπεριφορά της αλλά έχει ενδιαφέρον, δεν είναι καθόλου στον κόσμο της. Το αντίθετο. Ακούγεται θυμωμένη! 

 

Ακόμη όμως και αν έχει μετανιώσει σήμερα, δεν είναι βέβαιο το πόσο ζημιά έχει κάνει στον εαυτό της. Το σίγουρο όμως είναι ότι αν ήταν μια ατάλαντη αθυρόστομη, αυτή την στιγμή δεν θα υπήρχε στον μουσικό χάρτη και ευτυχώς ή δυστυχώς για μερικούς, φαίνεται πως απέδειξε με το Broke With Expensive Taste ότι έχει πολλά πράγματα να δώσει στο μέλλον. Είναι τελείως ασυμβίβαστη αλλά εξαρτάται πάντα από πόσα μπορείς να της συγχωρέσεις.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT