Τέσσερις κορυφαίοι κόντρα τενόροι θα εμφανιστούν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου στο Μέγαρο. Πρόκειται για τους Μαξ-Εμάνουελ Τσένσιτς, τον Χαβιέρ Σαμπάτα, τον Βινς Γι και τον Γιούρι Μυνιένκο.
Handel / Bad Guys by Xavier Sabata
Τιμώντας αυτό το ιδιαίτερο είδος φωνής, η Καμεράτα και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Γιώργος Πέτρου επέλεξαν τέσσερις από τους κορυφαίους κόντρα τενόρους της εποχής μας για αυτή την ξεχωριστή συναυλία, τέσσερις νεαρούς καλλιτέχνες για τους οποίους συζητεί σήμερα όλη η Ευρώπη. Οι εντυπωσιακές τους ικανότητες και η συχνά εξωπραγματική έκταση της φωνής τους υπόσχονται μια αξέχαστη μουσική εμπειρία σε όσους θα παρακολουθήσουν την συναυλία της23ης Οκτωβρίου στο Μέγαρο. Τις φωνητικές ακροβασίες του Μαξ Εμάνουελ Τσένσιτς, του Χαβιέρ Σαμπάτα, του Βινς Γι και του Γιούρι Μυνιένκο θα πλαισιώσει –πάντοτε με όργανα εποχής– η Καμεράτα, η οποία θα ερμηνεύσει επίσης τέσσερα υπέροχα μπαρόκ κοντσέρτα των Βιβάλντι, Χαίντελ και Χάσσε.
Max Emmanuel Cenci : Cara speme (Handel)
Tο πρόγραμμα της συναυλίας έχει ήδη ηχογραφηθεί με τους ίδιους συντελεστές, και ο δίσκος ακτίνας θα κυκλοφορήσει σύντομα από γνωστή δισκογραφική εταιρεία. Θα παρουσιαστεί επίσης στο αμέσως προσεχές διάστημα, στο Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων του Παρισιού, το Τεάτρο Ρεάλ της Μαδρίτης και την Αίθουσα Συναυλιών CRRτης Κωνσταντινούπολης. Περιλαμβάνει άριες και ένα κουαρτέτο από τις όπερες: Ο Ιούλιος Καίσαρας στην Αίγυπτο, Ρινάλντο, Ξέρξης (Χαίντελ), Φαρνάκης, Ρωμύλος και Ερσιλία (Μυσλίβετσεκ), Η μεγαλοψυχία του Τίτου (Χάσσε), Ιφιγένεια εν Αυλίδι (Πόρπορα) και Η αλήθεια σε διαμάχη (Βιβάλντι). Τα ορχηστρικά έργα που θα ακουστούν είναι το Κοντσέρτο Γκρόσο σε φα μείζονα έργο 6, αρ. 4, HWV 322 του Χαίντελ, καθώς και δύο συνθέσεις του Βιβάλντι: το Κοντσέρτο για δυο βιολιά σε λα ελάσσονα έργο 3, αρ. 8, RV 522 με σολίστ τον εξάρχοντα της Καμεράτα Σέρτζιου Ναστάζα και την Οτίλια Αλίτσεϊ και το Κοντσέρτο για μαντολίνο σε σολ μείζονα του Χάσσε με τον δεξιοτέχνη των νυκτών οργάνων Θεόδωρο Κίτσο στο μαντολίνο. Η Καμεράτα –πάντοτε υπό τον Γιώργο Πέτρου και με όργανα εποχής– θα παίξει ακόμη το Κοντσέρτο για φαγκότο σε μι ελάσσονα, RV 484, επίσης του Βιβάλντι. Τα σολιστικά μέρη θα ερμηνεύσει ο φαγκοτίστας Αλέξανδρος Οικονόμου.
Max Emanuel Cencic in St. Petersburg. Earlymusic 2013. Arias.
Ο Κροάτης Μαξ Εμάνουελ Τσένσιτς…
… έχει αναδειχθεί σε έναν από τους επιφανέστερους κόντρα τενόρους της εποχής μας. Έγινε διεθνώς γνωστός ως μέλος της περίφημης Χορωδίας Αγοριών της Βιέννης. Ακολουθεί σόλο καριέρα από το 1992. Έχει εμφανιστεί στα σημαντικότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης, έχει δώσει ρεσιτάλ και κοντσέρτα σε παγκοσμίως φημισμένες αίθουσες και έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους μαέστρους (Κρίστι, Μπιόντι, Γιάκομπς, κ.ά.). Ορόσημο στη σταδιοδρομία του υπήρξε η ερμηνεία του ρόλου του Νέρωνα στη Στέψη της Ποππαίας του Μοντεβέρντι (βραβείο «Καλύτερου Νέου Τραγουδιστή του 2003» από το γερμανικό περιοδικό Opernwelt). Ξεχωριστή επίσης θεωρείται η ερμηνεία του επί σκηνής –αλλά και σε ψηφιακό δίσκο– στην όπεραΑλέξανδρος του Χαίντελ, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τον αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου και την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής. Επιπλέον, αίσθηση προκάλεσε, τον προηγούμενο Ιούνιο, η συμμετοχή του ως σκηνοθέτη στην πρώτη παγκόσμια αναβίωση της όπερας Σιρόης, ο βασιλιάς της Περσίας του Χάσσε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Φεστιβάλ Αθηνών).
Vince Yi, Handel- Venti, turbini
Ο Χαβιέρ Σαμπάτα…
… κατάγεται από την Καταλονία και σπούδασε υποκριτική στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης, και αργότερα σαξόφωνο και μονωδία στο Ωδείο και την Ανωτάτη Σχολή Μουσικής της ίδιας πόλης (με ειδίκευση στην ιστορική πρακτική ερμηνείας). Συνέχισε τις σπουδές του στο τραγούδι στο Ωδείο της Καρλσρούης. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια τελειοποίησης με καταξιωμένους καλλιτέχνες που ειδικεύονται στην παλαιά και προκλασική μουσική. Είναι τακτικός συνεργάτης διεθνούς φήμης συνόλων μπαρόκ μουσικής (Les Arts Florissants, Europa Galante, το Collegium 1704, Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, κ.ά.) και έχει συμπράξει με διαπρεπείς μαέστρους του είδους, εμφανιζόμενος σε ονομαστές αίθουσες συναυλιών, λυρικά θέατρα και φεστιβάλ. Οι ερμηνείες του έχουν αποτυπωθεί σε εκδόσεις μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών. Έχει λάβει επίσης μέρος στην πολυβραβευμένη ηχογράφηση του Aλέξανδρου του Χαίντελ –με την Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου.
Handel Yuriy Mynenko Serse Crude Furie
Ο Αμερικανός Βινς Γι…
… γεννήθηκε στη Νότιο Κορέα, αλλά μεγάλωσε στην Καλιφόρνια. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Βοστόνης και του Μίσιγκαν. Πριν καν ολοκληρώσει τις σπουδές του, απέσπασε αξιόλογες διακρίσεις σε διαγωνισμούς, καθώς και τις εγκωμιαστικές κριτικές των ειδικών. Υπήρξε ο μοναδικός κόντρα τενόρος που έγινε δεκτός από το Πρόγραμμα Merola, τον διεθνούς κύρους εκπαιδευτικό θεσμό για νεαρούς τραγουδιστές της Όπερας του Σαν Φρανσίσκο (2007). Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον Κλάουντιο Μοντεβέρντι έως τον Φίλιπ Γκλας. Έχει τραγουδήσει γνωστούς ρόλους για κόντρα-τενόρο σε αντιπροσωπευτικά αλλά και σχεδόν άγνωστα έργα προκλασικών συνθετών, εμφανιζόμενος σε αμερικανικά και ευρωπαϊκά θέατρα υπό τη διεύθυνση διακεκριμένων μαέστρων. Αξίζει να αναφερθεί ότι είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην περίφημη αναβίωση της όπερας Η ινδιάνα βασίλισσα του Χένρυ Πέρσελ (2013) με την ορχήστρα MusicAeterna, σε σκηνοθεσία Πήτερ Σέλλαρς και διεύθυνση ορχήστρας Θεόδωρου Κουρεντζή.
Yuriy Mynenko - Vinci - Artaserse - Lausanne - 2012
Ο Ουκρανός Γιούρι Μυνιένκο…
… σπούδασε αρχικώς πιάνο και διεύθυνση χορωδίας. Αργότερα μελέτησε κλασικό τραγούδι και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσική (2007-2010). Ο νεαρός καλλιτέχνης συμμετείχε σε αρκετούς διεθνείς διαγωνισμούς, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις. Υπήρξε μάλιστα ο πρώτος ουκρανός τραγουδιστής και ο πρώτος κόντρα τενόρος φιναλίστ στον περίφημο Διεθνή Διαγωνισμό Λυρικού Τραγουδιού «Cardiff Singer of the World» (2009). Έχει δώσει ρεσιτάλ και κοντσέρτα σε Ευρώπη και Αμερική και έχει συμπράξει με αξιόλογα ορχηστρικά σύνολα και λαμπρούς αρχιμουσικούς (Κέρτις, Ντάνιελ, Φαζόλις, Γκέρσον, κ.ά.). Έχει ερμηνεύσει βασικούς ρόλους σε όπερες ρεπερτορίου αλλά και σε σπανιότερα λυρικά έργα, καθώς και σολιστικά μέρη για κόντρα τενόρο σε συνθέσεις θρησκευτικής μουσικής.
σχόλια