Κράτα ρε φίλε, γερά! Στη συναυλία του Βασίλη στο Καλλιμάρμαρο

Κράτα ρε φίλε γερά! 50 χρόνια Βασίλης στον Καλλιμάρμαρο Facebook Twitter
Ο Βασίλης -ζούμε για να σ’ ακούμε- συγκαταλέγεται στους ερμηνευτές με τις περισσότερες συναυλίες ever! Φωτ.: Γιάννης Μαργετουσάκης
0

50 χρόνια Βασίλης Παπακωνσταντίνου στο Καλλιμάρμαρο. Αυτό από μόνο του αποτελεί μία μεγάλη μουσική είδηση, αλλά και ένα νέο που θα μπορούσε να είναι στην κατηγορία “Κοινωνία” και όχι “Μουσική”. Η πρώτη από μία σειρά συναυλιών που θα δώσει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας ήταν σαν τα exit poll των δημοσκόπων. Η αισιόδοξη πρόβλεψη έκανε λόγο για 30 με 40 χιλιάδες θεατές, αλλά τελικά σχεδόν 50 χιλιάδες άνθρωποι κάθε ηλικίας κατέκλυσαν το στάδιο. 

Ξεκίνησα με τη σκέψη να γράψω τα πράγματα με πιο καλλιτεχνική-μουσική πνοή, αλλά βλέποντας τη συναυλία η σκέψη αυτή “πήγε κουβά”. Νομίζω κανείς δεν βρέθηκε εκεί χθες το βράδυ για να κρίνει τον καλλιτέχνη που φωνάζει με το μικρό του όνομα (τι κατάκτηση κι αυτή!) για την καλλιτεχνική του επάρκεια, τις φωνητικές του ικανότητες, τη σειρά και την επιλογή των τραγουδιών και για να δει αν θέλει να συνεχίσει να τον παρακολουθεί ή όχι. 

Δεν μπορώ να ξέρω ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν τον καθένα να (κόψει το εισιτήριο θα λέγαμε παλιά) χτυπήσει το barcode (λέμε σήμερα) για να βρεθεί εκεί, αλλά θα επιχειρήσω μία απόπειρα περιγραφής αυτού που συνέβη από τη στιγμή που έκλεισαν τα μεγάλα φώτα του σταδίου και άναψαν εκείνα της σκηνής.

Δίπλα σε καθέναν από τους δεκάδες χιλιάδες θεατές, έκατσαν όλα τα πρόσωπα του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Ο εκρηκτικός, ο ντροπαλός, ο ταπεινός, ο λυρικός, ο δωρικός, ο συγκινητικός, ο δυναμικός… Μακρά η λίστα των “προσώπων” και των κόσμων που μας προσέφερε και προσφέρει. 

Τα 50 χρόνια του Βασίλη στο Καλλιμάρμαρο ήταν καλειδοσκόπιο που βάλαμε για ένα τρίωρο στα μάτια μας και ο καθένας είδε τις εικόνες της ζωής του. Της εφηβικής, της επόμενης, της μετέπειτα, της τωρινής. Δεν έχουμε την τύχη να βλέπουμε συχνά αυτό το άλμπουμ με τέτοια συγκίνηση.  

Η συναυλία άνοιξε με τον «Κουρσάρο» αν και εκείνος πρόσφατα δήλωσε πως νιώθει περισσότερο αστροναύτης-οδηγός που μας βάζει σε ένα διαστημόπλοιο με προορισμό το άγνωστο. 

Στα λόγια του πάντα μετρημένος και θα έλεγα πως χθες εκτός από μετρημένος ήταν συγκινημένος και μελαγχολικός. Μίλησε για τα πρώτα χρόνια του στο εξωτερικό όπου γνώρισε ανθρώπους του τον έφεραν κοντά στα κινήματα, για συντρόφους που αγωνίζονται όπως είπε ακόμα και για τις γερμανικές αποζημιώσεις. Ανέφερε τα ονόματά τους και συνέχισε με τον ερχομό του στην Ελλάδα μετά την πτώση της Δικτατορίας. 

Από τότε μέχρι σήμερα ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου έχει δισκογραφήσει 1300, ίσως και περισσότερα, τραγούδια. Διάλεξε να ξεκινήσει με τα καταφανώς πολιτικά. «Τσε Γκεβάρα», «Τρίτος παγκόσμιος», «Αρνιέμαι»...

«Ζούμε τον τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο», είπε λίγο αργότερα, «τον οικονομικό. [...] Τώρα χρειάζεται να ψάξεις πολύ για να βρεις ποιος είναι ο εχθρός». 

Οι φωτογραφίες που προβλήθηκαν απο τις δύο μεγαλες γιαγαντοθόνες εκατέροθεν της σκηνής πριν την έναρξη της συναυλίας,  υπενθύμισαν κάποιες από τις σημαντικές συνεργασίες και τα βίντεο μερικές από τις συναυλίες του. Ο Βασίλης -ζούμε για να σ’ ακούμε- συγκαταλέγεται στους ερμηνευτές με τις περισσότερες συναυλίες ever! Άλλοτε σε τεράστιους συναυλιακούς χώρους -όπως χθες- κι άλλοτε σε προαύλια εργοστασίων ή σε μικρά χωριά. Έχει παίξει σε μέρη που δεν ξαναέστησε σκηνή ποτέ κανένας άλλος.

Αναφέρθηκε στον Μίκη Θεοδωράκη, τον Μάνο Λοίζο, τον Θάνο Μικρούτσικο, τον Νικόλα Άσιμο, τον Άλκη Αλκαίο, τον Οδυσσέα Ιωάννου

Η Τάνια Τσανακλίδου, μέρος του κοινού, λίγο πριν τη συναυλία έγραψε «Εδώ. Γιορτάζουμε τον Βασίλη μας. Το ταλέντο του, το ήθος του, την καλοσύνη του και την υπέροχη καριέρα του. Βασίλη σε αγαπάμε και είμαστε όλοι εδώ!». Αυτή ήταν η αλήθεια. Ήταν όλοι εκεί. Ο καθένας με τον τρόπο του. Στη μεγάλη γιορτή του Βασίλη. Διακριτικά, με χαμόγελο και ικανοποίηση για το τι κατάφερε το παιδί με τη μεγάλη μύτη από ένα χωριό της Αρκαδίας. Τιμ(υτ)ή του και καμάρι του, όπως είπε ως γνωστός αυτοσαρκαστής.

Κράτα ρε φίλε γερά! 50 χρόνια Βασίλης στον Καλλιμάρμαρο Facebook Twitter
Σκέφτομαι τη διττή του φύση. Από τη μία αγριεύει με τη συνοδεία του ηλεκτρικού ήχου από την άλλη είναι έτοιμος να ανοίξει την αγκαλιά του και να μας χωρέσει όλους. Φωτ.: Γιάννης Μαργετουσάκης

Σκέφτομαι τη διττή του φύση. Από τη μία "αγριεύει" με τη συνοδεία του ηλεκτρικού ήχου από την άλλη είναι έτοιμος να ανοίξει την αγκαλιά του και να μας χωρέσει όλους. Να πέσουμε εκεί μέσα και να κλάψουμε για ό,τι μας έχει πονέσει. Πότε με τα χέρια σηκωμένα ψηλά, κάνοντας τη χαρακτηριστική του κίνηση που έχει αποτυπωθεί σε τόσες αφίσες τα χρόνια της offline ζωής, πότε με κατεβασμένους ώμους. Θα ήθελα να το παρακάνω με υπερβολές και κλισέ. Να πω ότι ο Βασίλης ως άλλος Άτλας έχει σηκώσει στους ώμους του κι εκείνος την πολύτιμη υδρόγειο του ελληνικού τραγουδιού, αλλά οι μεγάλοι καλλιτέχνες πάντα αδικούνται από τα κλισέ που δημιουργούμε όλοι εμείς για εκείνους. Είναι κι αυτό μία από τις μαρτυρίες του μεγαλείου τους.  

«Όταν γεννήθηκα πριν πολλά χρόνια και αντίκρισα για πρώτη φορά τον κόσμο άκουσα τα κελαηδίσματα των πουλιών, το θρόισμα των φύλλων, τη βροχή, είδα τα βουνά. κάτω μακριά τη θάλασσα… Ήταν πολύ ωραία! Είπα: ρε, πολύ ωραία ζωή μας περιμένει. Μετά ψιλομεγάλωσα και ήρθαν οι εκλογές. Τότε ήρθε και ο μόνιμος φόβος μέσα μου. Ήρθαν πολλές εκλογές από τότε και πάντα φοβάμαι για το τι θα γίνει αύριο. Κάθε φορά!

Και πάντα φοβάμαι για όλα αυτά που θα γίνουν για εμάς, χωρίς εμάς».

Συνέχισε πολιτικά. Μίλησε για τον κόσμο που παραμένει προς αλλαγή, αν όχι προς κατεδάφιση και λίγο πριν τραγουδήσει την «Πρέβεζα» μας είπε ότι «όλα αυτά είναι πολύ παλιά. Μέχρι και ο Καρυωτάκης τα πέρασε…»

Κράτα ρε φίλε γερά! 50 χρόνια Βασίλης στον Καλλιμάρμαρο Facebook Twitter
Μέχρι σήμερα ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου έχει δισκογραφήσει 1300, ίσως και περισσότερα, τραγούδια. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης

Έχει τραγουδήσει μεγάλους συνθέτες και μεγάλους ποιητές, έχει ερμηνεύσει τα δικά του τραγούδια, έχει κάνει ιστορικά ντουέτα, αλλά έχει δώσει απλόχερα και την υποστήριξή του με διάφορους τρόπους σε δίσκους δεκάδων νέων καλλιτεχνών. Μπορεί τα αδιάφορα playlistάδικα ραδιόφωνα του ελληνικού τραγουδιού να μην έχουν βρει τις “νέες του επιτυχίες” να ανανεώσουν τις λίστες τους, με αποτέλεσμα να ακούγεται καθημερινά η «Στέλλα», ο «Μαύρος γάτος», το «Φεύγουν Καράβια» και το «Βράδυ Σαββάτου» (πάντα Σάββατο μετά τις 21:30), αλλά ο Παπακωνσταντίνου συντηρεί το ευρύ κοινό του ερήμην τους. 

Θα μπορούσαν να τον συνοδεύσουν πολλοί στίχοι από τα τραγούδια του ως συνθήματα μιας ζωής που διασκορπίστηκε στο σώμα της κοινωνίας και στο σώμα εκείνων που ανατρίχιασαν με κάποια από τις ερμηνείες του. Εδώ και 50 χρόνια μέσα από τα τραγούδια του έχει αυτοβιογραφηθεί, έχει αυτοσαρκαστεί, έχει κινητοποιήσει, έχει στηρίξει, αλλά κυρίως έχει συγκινήσει πέντε γενιές ακροατών και συνεχίζει. Εδώ και μισό αιώνα κρατάει τη σφεντόνα και μας σημαδεύει στοχεύοντας τους φόβους μας. 

Όπως κάθε μεγάλος καλλιτέχνης έχει δεχτεί και σκληρή κριτική -πολλές φορές άδικη- από κυανοπώγωνες μουσικοκριτικούς, ειδήμονες των status update, υπεραριστερούς, τροχονόμους της Τέχνης, αυτοπροσδιοριζόμενους άριστους ή ιδεολογικούς ταγούς που αποστρέφονται όσα δεν είναι του δικού τους γούστου. Κάνοντας μία βόλτα μέσα στο κοινό άκουγες κάποια σχόλια που εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες, αλλά το χειροκρότημα ήταν τόσο δυνατό που τα άφηνε στο “διαβάστηκε”.

Όλοι οι Βασίληδες εξακολουθούσαν να είναι στη διπλανή θέση μέχρι το τέλος της συναυλίας. Ο νεαρός που γαλουχήθηκε μέσα στους κοινωνικοπολιτικούς αγώνες της δεκαετίας του 70, ο πιο σκοτεινός ροκάς της δεκαετίας του 80, ο ώριμος και αναγνωρισμένος πια σταρ του ’90, ο καταξιωμένος του ’00 που συστήθηκε στη νέα γενιά ακροατών… Όλοι οι Βασίληδες ήταν εκεί μαζί με διάφορα πανό που έγραφαν: “Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο”, “Κόκκινος ορίζοντας τα χρόνια που απομένουν” κλπ. 

Ήταν βεβαίως και ο συγκινητικός Βασίλης ερμηνεύοντας μετά άλλων τη διασκευή στο κομμάτι της δεκαετίας του '60 "La mamma" του Charles Aznavour με όλο το Καλλιμάρμαρο να τον χειροκροτεί για ακόμη μια φορά.

Κράτα ρε φίλε γερά! 50 χρόνια Βασίλης στον Καλλιμάρμαρο Facebook Twitter
Σκέφτομαι τη διττή του φύση. Από τη μία αγριεύει με τη συνοδεία του ηλεκτρικού ήχου από την άλλη είναι έτοιμος να ανοίξει την αγκαλιά του και να μας χωρέσει όλους. Φωτ.: Γιάννης Μαργετουσάκης

Αυτό που τον ενσωμάτωσε όμως στη συλλογική μνήμη του τραγουδιού και των ανθρώπων δεν ήταν τόσο οι μεγάλες επιτυχίες όσο κι αν ακούγεται παράδοξο κάτι τέτοιο. Αυτό που αρμολόγησε τη σχέση του με το κοινό είναι οι χιλιάδες εμφανίσεις του, η άμεση επαφή και φυσικά η στάση του. Η συμπαράστασή του σε όποιες ομάδες τον χρειάστηκαν και προφανώς η συνέπειά του ακόμα και σήμερα που είναι 72 ετών! Η πολιτική παρουσία του Βασίλη δεν εξαντλήθηκε τόσα χρόνια μόνο στη συμμετοχή του στα φεστιβάλ της ΚΝΕ.

Στη σκηνή βρέθηκε επίσης ο Χριστόφορος Κροκίδης, επί εικοσαετίας συνεργάτης του, όπως και η Τάνια Κικίδη. Πίσω του επίσης με σημαντική συνεισφορά καθόλη τη διάρκεια το φωνητικό σύνολο «Ρυθμός» με τη μουσική του πολυφωνία υπό τον Νικόλαο Χιώτογλου.

Η συναυλία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου ήταν μία σημαντική στιγμή του ελληνικού τραγουδιού και μία σημαντική στιγμή για τη συλλογική μνήμη που διαμορφώνεται σήμερα σε ένα περιβάλλον συχνά ετεροτοπικό για τους ζωτικούς μας μηχανισμούς. Ανέδειξε την ανάγκη των συμπολιτών για σταθερές. Για να αγκαλιάσουν αυτό που νιώθουν οτι δεν τους πούλησε. Την ανάγκη να εισπράξουν και να ανταποδώσουν την αμίλητη αγάπη. Ήταν ένα συνωμοτικό ραντεβού που έγινε συγκέντρωση μαρτυρίας όσων επιζητούν βλέμματα που δεν μπορούν να χωνέψουν τη νέα τάξη πραγμάτων και περιμένουν την ίδια σιωπή στην επίκαιρη ρητορική ερώτηση "τι ζούμε ρε μαλάκα;"

Ο κόσμος του Βασίλη, σκέφτομαι, είναι η παιδική χαρά της σκέψης μας. Έχει όλα τα παιχνίδια, τις φωνές, τις τρύπιες φόρμες και τα ματωμένα γόνατά μας, αλλά και όλη τη μελαγχολία όταν βλέπεις ότι η κούνια η πια μικρή για σένα.

Παράλληλα με την έναρξη της συναυλίας διάβαζα ότι κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος... Θα επουλωθεί κι αυτή η πληγή. Με τη φωνή του Βασίλη να ερμηνεύει τα τόσα μεγάλα τραγούδια και το ζεστό, το πηγαίο χειροκρότημα που έχει τη δύναμη και την ευγένεια της συγκομιδής. Τη φωνή του Βασίλη που βρίσκεται σε διαρκή διαμάχη με τη φωνή τηλεπαρουσιαστριών που έκαναν λίγο νωρίτερα σιχαμερές δηλώσεις για τα ασθενοφόρα που δεσμεύτηκαν για τους πρόσφυγες και δεν είναι διαθέσιμα για τους Έλληνες.

Τα 50 χρόνια του Βασίλη στο Καλλιμάρμαρο ήταν ένα καλειδοσκόπιο που βάλαμε για ένα τρίωρο στα μάτια μας κι ο καθένας είδε τις εικόνες της ζωής του. Της εφηβικής, της επόμενης, της μετέπειτα, της τωρινής. Δεν έχουμε την τύχη να βλέπουμε συχνά αυτό το άλμπουμ με τέτοια συγκίνηση. 

Τελειώνοντας η συναυλία ήθελα να κάνω ένα τσιγάρο και να τραγουδήσω μαζί με όλους «Κράτα ρε φίλε γερά!»,αλλά θυμήθηκα ότι δεν έχω καπνίσει ποτέ.

Κράτα ρε φίλε γερά! 50 χρόνια Βασίλης στον Καλλιμάρμαρο Facebook Twitter
Η συναυλία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου ήταν μία σημαντική στιγμή του ελληνικού τραγουδιού και μία σημαντική στιγμή για τη συλλογική μνήμη που διαμορφώνεται σήμερα σε ένα περιβάλλον συχνά ετεροτοπικό για τους ζωτικούς μας μηχανισμούς. Φωτ.: Γιάννης Μαργετουσάκης

Τα τραγούδια που ακούστηκαν

Κουρσάρος
Τσε Γκεβάρα 
Στρατιώτης 
Αρνιέμαι 
Μπουμ
Φοβάμαι
Πρέβεζα
Μικρές Νοθείες
Πόρτο Ρίκο 
Οι ψυχές και οι αγάπες
Οδός Ελλήνων 
Χρόνια πολλά 
Καμπαρντίνα 
Ελλάς
Πόσο μου λείπεις - Μαζί με Τάνια Κικίδη
Αντέχω - Τάνια Κικίδη
Αλλά εγώ θα σε πάρω να φυγουμε - Τάνια Κικίδη
Σφεντόνα 
Ο μαύρος γάτος 
Ένα καράβι
Χαιρετίσματα 
Κρύψου - Απόστολος Μόσιος 
Άνοιξε μου να κρυφτώ - Μαίρη Μπρόζη
Βικτωρία 
Σεμπάστιαν 
Μπαγάσας 
Με το λύχνο του άστρου
Μαμά
Βράδυ Σαββάτου 
Σ ακολουθώ 
Να κοιμηθούμε αγκαλιά 
Πριν το τέλος 
Δεν υπάρχω.
Ο Γουίλι ο νέγρος θερμαστής από το Τζιμπουτί
Έφηβα γεράκια 
Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ 
Το παιχνίδι παίζεται ακόμα 

Συνοδοιπόροι οι μόνιμοι συνεργάτες του: Ανδρέας Αποστόλου: πλήκτρα ενορχηστρώσεις, Βαγγέλης Πατεράκης - ηλεκτρικό μπάσο, Στέφανος Δημητρίου - drums, Μαίρη Μπρόζη - βιολί, Γιάννης Αυγέρης ηλεκτρική κιθάρα, Απόστολος Μόσιος - ακουστική κιθάρα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Χάρις Αλεξίου μοιράζεται στο Instagram παλιές φωτογραφίες από αγαπημένες της συνεργασίες

Πολιτισμός / Η Χάρις Αλεξίου μοιράζεται στο Instagram παλιές φωτογραφίες από αγαπημένες της συνεργασίες

Η ερμηνεύτρια νοσταλγεί αγαπημένες της στιγμές με μεγάλους Έλληνες καλλιτέχνες, όπως ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Πασχάλης Τερζής, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και ο Νίκος Παπάζογλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ