Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
Matteus
0

MATTEUS. Την ώρα που βλέπαμε τον Matteus να παίζει μπροστά από τα άδεια ψυγεία των κρεοπωλείων στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, σκεφτόμουν ότι ο χώρος που γίνεται μια συναυλία είναι τελικά το ίδιο σημαντικός με την ίδια τη μουσική. Από τις 9 (ή 10;) φορές που έχω δει τον Nικ Κέιβ, η μοναδική που τον θυμάμαι είναι σε μια εκκλησία στο κέντρο του Λονδίνου, κυρίως λόγω της γκόθικ ατμόσφαιρας που έκανε το «Tupelo» ν' ακούγεται σαν ύμνος απ' το υπερπέραν. Επίσης, δεν ξέρω πόσο διαφορετικός θα ακουγόταν ο Matteus σε έναν κλειστό χώρο, λιγότερο επιβλητικό, αλλά στο απογευματινό φως της Φωκίωνος Νέγρη το πρόγραμμά του μετατράπηκε σε μυσταγωγία - δεν θα μπορούσε δηλαδή να γίνει πιο ιδανική παρουσίαση του άλμπουμ του. Ο πρώτος δίσκος του με τίτλο «Ugly doll's stories» που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες από την Orila Records θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Cocorosie και Sigur Ros, με τη χαρισματική περσόνα του Matteus να σε ξαφνιάζει ευχάριστα για διάφορους λόγους. Και παρόλο που οι μελωδίες και η προσεγμένη παραγωγή είναι στοιχεία που σε αναγκάζουν να τον προσέξεις, αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι η γυναικεία φωνή που ακούγεται στον δίσκο. Γνωρίζοντας ότι ο μισός ηχογραφήθηκε στο Hvammstangi της Ισλανδίας, υποθέτεις ότι είναι κάποια αιθέρια ύπαρξη από τη Χώρα των Πάγων, ειδικά στο «Dummy» που ανοίγει τον δίσκο παίρνεις όρκο ότι κάνει guest φωνητικά η Sierra από τις αδερφές Casady. Όταν ξεκίνησε όμως το live και άρχισε να τραγουδάει ο ίδιος με την επιτηδευμένη φωνή πριμαντόνας, δεν πιστεύαμε στα μάτια μας. Ο Matteus είναι ιδιαίτερη περίπτωση καλλιτέχνη. Η εμφάνισή του με το χάρτινο αυτοσχέδιο (;) γιλέκο του δανδή και η εκκεντρική προσωπικότητά του κάνουν τη μουσική του ακόμα πιο επιβλητική, ειδικά στις στιγμές που τραγουδάει θυμίζοντας πότε τον λυρισμό του Antony και πότε τον οπερετικό μελοδραματισμό του Klaus Nomi (τον μακαρίτη τον θυμήθηκαν τρία τουλάχιστον διαφορετικά άτομα μέχρι να τελειώσει η συναυλία). Η συνοδεία της Φωτεινής Καλλιανού στο τσέλο απλά έκανε ακόμα μεγαλύτερη την ένταση και έκλεισε τη βραδιά με ενθουσιασμό. Η συνέχεια το Σάββατο προς ξημερώματα Κυριακής στο Synch.

GO JANELLE! Το hype για την Janelle Monáe δεν είναι καινούργιο, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, από το 2007, την εποχή που κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος του concept που ολοκληρώθηκε μόλις με το ντεμπούτο άλμπουμ της «The Archandroid». Το άλμπουμ μπορεί να μην είναι ακριβώς το αριστούργημα που παρουσιάζουν τα αμερικάνικα site και ο πολυφορτωμένος ήχος των Outcast να είναι πια ξεπερασμένος, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα νεο-σόουλ άλμπουμ της εποχής, με εξαιρετικές μπαλάντες (αυτές είναι που ξεχωρίζουν κυρίως). Κι η Janelle μια πολύ συμπαθής παρουσία που απέχει πολύ από τη σέξι εικόνα της σόουλ ντίβας, 24 χρόνων, με περίεργο μαλλί και στυλ και ακόμα πιο περίεργες επιρροές. Δηλώνει ότι της αρέσουν τα κείμενα του Octavia E. Butler και του Isaac Asimov, το Blade Runner και το Metropolis του Φριτς Λανγκ - από το οποίο έχει δανειστεί και την ιδέα στο μουσικό της concept. Η πιτσιρίκα απ' το Kάνσας που έφυγε για να γλιτώσει από τη φτώχια και τις εκρήξεις βίας στο περιβάλλον της κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο ελπιδοφόρα νέα αμερικάνικα ονόματα αυτήν τη στιγμή. «Με τόσο πολλή αρνητική ενέργεια γύρω μου αποφάσισα να ασχοληθώ φανατικά με την τέχνη, τη μουσική», λέει. «Ήθελα πάντα να εξερευνήσω τον κόσμο, έτσι πήγα στη Νέα Υόρκη να σπουδάσω μιούζικαλ στην American Musical and Dramatics Academy. Άρχισα να κάνω οντισιόν και να πηγαίνω σε δοκιμές για τις παραστάσεις του Μπρόντγουεϊ. Λόγω της εμφάνισής μου, όμως, ήμουν καταδικασμένη να παίζω μαύρους ρόλους: "Είναι Aφροαμερικάνα" έλεγαν, "θα είναι τέλεια για τον ρόλο της Aΐντα, για το Wiz ή για τον Βασιλιά των Λιονταριών!". Ωραίοι ρόλοι, αλλά χιλιοπαιγμένοι, έτσι σηκώθηκα κι έφυγα και πήγα στην Ατλάντα». Εκεί γνώρισε τον Bio Bio των Outcast και την κέρδισε το τραγούδι. Το «Sir Greendown» είναι από τα πιο όμορφα «παλιομοδίτικα» τραγούδια που ακούστηκαν φέτος. Τα '60s το 2010...

LYSSA KAKIA. Σε ένα τεράστιο άρθρο την προηγούμενη εβδομάδα (που κάνεις αμάν να τελειώσει), από αυτά που δεν συνηθίζεται να δημοσιεύονται στη «New York Times», η Lynn Hirschberg έκανε ένα εφ' όλης της ύλης θάψιμο στη M.I.A., λες και ρυθμίζει το μέλλον του κόσμου, ή είναι τουλάχιστον ο Ομπάμα. Παραθέτοντας αποσπάσματα από προσωπικές τους off the record συνομιλίες, μαρτυρίες του πατέρα της και του πρώην φίλου της και παραγωγού Diplo μέχρι του σκηνοθέτη του πρόσφατου «Born Free» (του υιού Γαβρά), η δημοσιογράφος προσπάθησε να ξεσκεπάσει τη συνωμοσία πίσω από το όνομα Maya, αποδεικνύοντας ότι ναι, είναι ματαιόδοξη, και προσπαθεί βάσει οργανωμένου σχεδίου να πλασάρει τον εαυτό της, είναι πλούσια, καθόλου τρομοκράτης και η σχέση της με τους Tamil είναι τόση όση κι η δική της με τους Εσκιμώους. Αφού δημοσιεύτηκε το κατόρθωμά της (και αναδημοσιεύτηκε από εκατομμύρια μπλογκ σε ολόκληρο τον κόσμο), η Maya συγκρατημένα και ψύχραιμα δεν της έκανε βουντού ούτε έβαλε το σόι της να την ανατινάξουν, αλλά έδωσε απλά στο Twitter το νούμερο του κινητού της για να τηλεφωνούν όσοι ενδιαφέρονται για να λύσουν περαιτέρω απορίες. (Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ήταν μία από τις κοκκινομάλλες που βασανίζονταν στο βίντεο...)

TEN FOR MY I-POD: janelle monae-the archandroid, matteus-ugly doll's stories, caribou-swim, various-makers vs now & again, monopoly-paramatma, σωτήρης κοματσιούλης-σαν τον άνεμο, rooms in negative-cabin/port/garden/rooftop bar, crystal castles-crystal castles, baby guru-marilu, pupajim-i am a robot

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ