Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
Matteus
0

MATTEUS. Την ώρα που βλέπαμε τον Matteus να παίζει μπροστά από τα άδεια ψυγεία των κρεοπωλείων στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, σκεφτόμουν ότι ο χώρος που γίνεται μια συναυλία είναι τελικά το ίδιο σημαντικός με την ίδια τη μουσική. Από τις 9 (ή 10;) φορές που έχω δει τον Nικ Κέιβ, η μοναδική που τον θυμάμαι είναι σε μια εκκλησία στο κέντρο του Λονδίνου, κυρίως λόγω της γκόθικ ατμόσφαιρας που έκανε το «Tupelo» ν' ακούγεται σαν ύμνος απ' το υπερπέραν. Επίσης, δεν ξέρω πόσο διαφορετικός θα ακουγόταν ο Matteus σε έναν κλειστό χώρο, λιγότερο επιβλητικό, αλλά στο απογευματινό φως της Φωκίωνος Νέγρη το πρόγραμμά του μετατράπηκε σε μυσταγωγία - δεν θα μπορούσε δηλαδή να γίνει πιο ιδανική παρουσίαση του άλμπουμ του. Ο πρώτος δίσκος του με τίτλο «Ugly doll's stories» που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες από την Orila Records θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Cocorosie και Sigur Ros, με τη χαρισματική περσόνα του Matteus να σε ξαφνιάζει ευχάριστα για διάφορους λόγους. Και παρόλο που οι μελωδίες και η προσεγμένη παραγωγή είναι στοιχεία που σε αναγκάζουν να τον προσέξεις, αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι η γυναικεία φωνή που ακούγεται στον δίσκο. Γνωρίζοντας ότι ο μισός ηχογραφήθηκε στο Hvammstangi της Ισλανδίας, υποθέτεις ότι είναι κάποια αιθέρια ύπαρξη από τη Χώρα των Πάγων, ειδικά στο «Dummy» που ανοίγει τον δίσκο παίρνεις όρκο ότι κάνει guest φωνητικά η Sierra από τις αδερφές Casady. Όταν ξεκίνησε όμως το live και άρχισε να τραγουδάει ο ίδιος με την επιτηδευμένη φωνή πριμαντόνας, δεν πιστεύαμε στα μάτια μας. Ο Matteus είναι ιδιαίτερη περίπτωση καλλιτέχνη. Η εμφάνισή του με το χάρτινο αυτοσχέδιο (;) γιλέκο του δανδή και η εκκεντρική προσωπικότητά του κάνουν τη μουσική του ακόμα πιο επιβλητική, ειδικά στις στιγμές που τραγουδάει θυμίζοντας πότε τον λυρισμό του Antony και πότε τον οπερετικό μελοδραματισμό του Klaus Nomi (τον μακαρίτη τον θυμήθηκαν τρία τουλάχιστον διαφορετικά άτομα μέχρι να τελειώσει η συναυλία). Η συνοδεία της Φωτεινής Καλλιανού στο τσέλο απλά έκανε ακόμα μεγαλύτερη την ένταση και έκλεισε τη βραδιά με ενθουσιασμό. Η συνέχεια το Σάββατο προς ξημερώματα Κυριακής στο Synch.

GO JANELLE! Το hype για την Janelle Monáe δεν είναι καινούργιο, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, από το 2007, την εποχή που κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος του concept που ολοκληρώθηκε μόλις με το ντεμπούτο άλμπουμ της «The Archandroid». Το άλμπουμ μπορεί να μην είναι ακριβώς το αριστούργημα που παρουσιάζουν τα αμερικάνικα site και ο πολυφορτωμένος ήχος των Outcast να είναι πια ξεπερασμένος, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα νεο-σόουλ άλμπουμ της εποχής, με εξαιρετικές μπαλάντες (αυτές είναι που ξεχωρίζουν κυρίως). Κι η Janelle μια πολύ συμπαθής παρουσία που απέχει πολύ από τη σέξι εικόνα της σόουλ ντίβας, 24 χρόνων, με περίεργο μαλλί και στυλ και ακόμα πιο περίεργες επιρροές. Δηλώνει ότι της αρέσουν τα κείμενα του Octavia E. Butler και του Isaac Asimov, το Blade Runner και το Metropolis του Φριτς Λανγκ - από το οποίο έχει δανειστεί και την ιδέα στο μουσικό της concept. Η πιτσιρίκα απ' το Kάνσας που έφυγε για να γλιτώσει από τη φτώχια και τις εκρήξεις βίας στο περιβάλλον της κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο ελπιδοφόρα νέα αμερικάνικα ονόματα αυτήν τη στιγμή. «Με τόσο πολλή αρνητική ενέργεια γύρω μου αποφάσισα να ασχοληθώ φανατικά με την τέχνη, τη μουσική», λέει. «Ήθελα πάντα να εξερευνήσω τον κόσμο, έτσι πήγα στη Νέα Υόρκη να σπουδάσω μιούζικαλ στην American Musical and Dramatics Academy. Άρχισα να κάνω οντισιόν και να πηγαίνω σε δοκιμές για τις παραστάσεις του Μπρόντγουεϊ. Λόγω της εμφάνισής μου, όμως, ήμουν καταδικασμένη να παίζω μαύρους ρόλους: "Είναι Aφροαμερικάνα" έλεγαν, "θα είναι τέλεια για τον ρόλο της Aΐντα, για το Wiz ή για τον Βασιλιά των Λιονταριών!". Ωραίοι ρόλοι, αλλά χιλιοπαιγμένοι, έτσι σηκώθηκα κι έφυγα και πήγα στην Ατλάντα». Εκεί γνώρισε τον Bio Bio των Outcast και την κέρδισε το τραγούδι. Το «Sir Greendown» είναι από τα πιο όμορφα «παλιομοδίτικα» τραγούδια που ακούστηκαν φέτος. Τα '60s το 2010...

LYSSA KAKIA. Σε ένα τεράστιο άρθρο την προηγούμενη εβδομάδα (που κάνεις αμάν να τελειώσει), από αυτά που δεν συνηθίζεται να δημοσιεύονται στη «New York Times», η Lynn Hirschberg έκανε ένα εφ' όλης της ύλης θάψιμο στη M.I.A., λες και ρυθμίζει το μέλλον του κόσμου, ή είναι τουλάχιστον ο Ομπάμα. Παραθέτοντας αποσπάσματα από προσωπικές τους off the record συνομιλίες, μαρτυρίες του πατέρα της και του πρώην φίλου της και παραγωγού Diplo μέχρι του σκηνοθέτη του πρόσφατου «Born Free» (του υιού Γαβρά), η δημοσιογράφος προσπάθησε να ξεσκεπάσει τη συνωμοσία πίσω από το όνομα Maya, αποδεικνύοντας ότι ναι, είναι ματαιόδοξη, και προσπαθεί βάσει οργανωμένου σχεδίου να πλασάρει τον εαυτό της, είναι πλούσια, καθόλου τρομοκράτης και η σχέση της με τους Tamil είναι τόση όση κι η δική της με τους Εσκιμώους. Αφού δημοσιεύτηκε το κατόρθωμά της (και αναδημοσιεύτηκε από εκατομμύρια μπλογκ σε ολόκληρο τον κόσμο), η Maya συγκρατημένα και ψύχραιμα δεν της έκανε βουντού ούτε έβαλε το σόι της να την ανατινάξουν, αλλά έδωσε απλά στο Twitter το νούμερο του κινητού της για να τηλεφωνούν όσοι ενδιαφέρονται για να λύσουν περαιτέρω απορίες. (Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ήταν μία από τις κοκκινομάλλες που βασανίζονταν στο βίντεο...)

TEN FOR MY I-POD: janelle monae-the archandroid, matteus-ugly doll's stories, caribou-swim, various-makers vs now & again, monopoly-paramatma, σωτήρης κοματσιούλης-σαν τον άνεμο, rooms in negative-cabin/port/garden/rooftop bar, crystal castles-crystal castles, baby guru-marilu, pupajim-i am a robot

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ