Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω αν συμβαίνει μαζικά τελευταία ή αν είναι ιδέα μου, αλλά ποτέ η μουσική δεν ήταν τόσο απροκάλυπτα σέξι. Ακούω όλη μέρα ένα τραγούδι που το λένε «Ratchet Pussy» των Tombz, ενός γκρουπ απ' το Μιλγουόκι που επαναλαμβάνει μονότονα τη λέξη «pussy» πάνω σε μια σχεδόν παιδική μελωδία, τόσο εθιστική που σε κάνει να ξεχάσεις τι λένε οι στίχοι. «Ratchet» για το urban λεξικό «είναι μία έκφυλη και "φτηνή" εκδοχή της Chaka Chan» (ο συντάκτης καταλήγει: «ο Θεός να μας φυλάει!»), καμία σχέση, δηλαδή, με τις classy ξαναμμένες ντίβες που κάνουν booty dance στη σκηνή και είναι σε μόνιμο ανταγωνισμό για το ποια θα κάνει το πιο προκλητικό βίντεο. Όταν τα κορίτσια που χαϊδεύονται μπροστά στην κάμερα έχουν γίνει πια εντελώς mainstream, τι να σου κάνουν κι οι καημένοι οι F.A.G. Diarrhea Cult που προσπαθούν να επιβληθούν με τίτλους δήθεν σοκαριστικούς, όπως το «Crying when I cum»; Σιγά το σοκ! Σημασία έχει ότι εκεί που μόνο οι ράπερ έγραφαν στίχους με σεξουαλικές αναφορές, δημιουργήθηκε μια πλημμύρα από τίτλους με «πονηρά» υπονοούμενα –και ακόμα πιο πονηρούς στίχους– και γέμισε το bandcamp με λέξεις που κάποτε δύσκολα έβαζαν σε τραγούδια. Πιάνεις τον εαυτό σου να σιγοτραγουδάει «ratchet pussy, ratchet pussy, ratchet, ratchet, ratchet pussy» και σου γίνεται χειρότερο κόλλημα από το «Φέρτε μου ένα μαντολίνο».

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter

Για τους περισσότερους ο Lee Hazlewood ήταν αυτός ο βαρύτονος μουστακαλής που έγραφε τα κομμάτια για τη Νάνσι Σινάτρα στο τέλος της δεκαετίας του '60 και στις αρχές των '70s, ο πατριάρχης του «saccharine underground» ή της «cowboy psychedelia» – επειδή έγραψε αμέτρητα country κομμάτια. Ο Lee Hazlewood υπήρξε ένας πολύ σημαντικός συνθέτης και παραγωγός για σχεδόν έξι δεκαετίες και το έργο του είναι τεράστιο. Έχει στο ενεργητικό του συγκλονιστικά άλμπουμ ποπ μεγαλείου, όπως το σπάνιο σάουντρακ «Cowboy in Sweden» για μια τηλεοπτική εκπομπή που προβλήθηκε στη Σουηδία, ένα από τα καλύτερά του άλμπουμ που μέχρι πρόσφατα ήταν δυσεύρετο, όπως και η ταινία. Η Lee Hazlewood Industries τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει καταπληκτική δουλειά με την ψηφιακή επεξεργασία όλου του έργου του και τις επανακυκλοφορίες σε εξαιρετικές εκδόσεις. Το κουτί που μόλις κυκλοφόρησε με –κυριολεκτικά– οτιδήποτε ηχογράφησε από το 1966 μέχρι και το 1971 είναι ένας θησαυρός. Εκτός από τη μουσική και το DVD με την ταινία Cowboy in Sweden περιέχει όλα τα άλμπουμ που κυκλοφόρησε στα πέντε αυτά χρόνια και όλα τα 45άρια από τις συνεργασίες του με συγκροτήματα και τραγουδιστές όπως οι Suzi Jane Hokom, The Kitchen Cinq, Ann-Margret, Honey Ltd., The International Submarine Band, Arthur, The Aggregation, Sanford Clark, Lynn Castle, The Surprise Package, Virgil Warner, and Hamilton Streetcar – συνολικά 107 κομμάτια. Συν ένα βιβλίο 172 σελίδων με φωτογραφικό υλικό, συνεντεύξεις του και βιογραφικά όλων των συνεργατών του. Πιο πλήρες δεν γίνεται! ΛέγεταιLee Hazlewood Industries, There's a dream I 've been saving, 1966-71.

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter

Οι Microondas που μόλις κυκλοφόρησαν το πρώτο άλμπουμ τους έχουν κάνει κάμποσες ζωντανές εμφανίσεις στην Αθήνα τα τελευταία δυο χρόνια. Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν τον ήχο τους «chamber rock» και για το όνομα του συγκροτήματος («φούρνος μικροκυμάτων» στα ισπανικά) λένε: «Κανείς μας δεν τρελαίνεται για τους φούρνους μικροκυμάτων. Έχουν τα χίλια δυο προβλήματα και γευστικά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Από τα μαθήματα ισπανικών, όμως, στα πρώτα επίπεδα, που μαθαίνεις για τα είδη κουζίνας, η λέξη ακούγεται ταιριαστή για όνομα μπάντας. Μια μέρα βλέπαμε στο YouTube κάτι ισπανόφωνους τύπους που έψηναν ένα κινητό στα μικροκύματα κι έτσι κλείδωσε το όνομα». Τον δίσκο που έχει τίτλο «Ηellenit» κατάφεραν να τον βγάλουν μόνοι τους, παρ' όλες τις αναποδιές. «Τα πάντα ήταν δύσκολα» λέει ο Betamin. «Όλα γύρω μας κατέρρεαν στον ένα χρόνο που τον δουλεύαμε, με κερασάκι στην τούρτα μια στρατιωτική θητεία, τη νέμεση των ελληνικών σχημάτων. Δεν υπήρξε απολύτως τίποτα εύκολο στην ολοκλήρωση αυτής της δουλειάς. To "Ηellenit" έχει μια τριπλή αναφορά: Πρώτον, παραπέμπει στην κόλαση, την επίγεια, αυτή δηλαδή που ζούμε καθημερινά. Δεύτερον, αναφέρεται στο πιο δημοφιλές κατασκευαστικό υλικό, το ελενίτ, που πραγμάτωσε πρόχειρα τα οικιστικά μας όνειρα στην Ελλάδα αλλά και αλλού. Όλα αυτά μέχρι να θυμηθούμε ότι το υλικό ήταν τοξικό. Είναι λίγο σαν την ταινία του Γούντι Άλεν που αναφέρει πως οτιδήποτε μάς έλεγαν ότι είναι ωφέλιμο όταν ήμασταν μικροί (o ήλιος, το κόκκινο κρέας και το... πανεπιστήμιο) στη συνέχεια αποκηρύχθηκε ως βλαβερό. Στη δική μας εκδοχή βάζουμε μέσα και το ελενίτ των παιδικών μας χρόνων/καλοκαιριών. Ίσως η λέξη "Ηellenit" να αναφέρεται και σε έναν νέο τύπο ανθρώπου-πολίτη. Δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να βρίσκεσαι στημένος με την πλάτη στον τοίχο για να φτιάξεις κάτι όμορφο. Άλλωστε, όσο η βιοποριστική αγωνία παίρνει τα πρωτεία στη ζωή μας, τα πράγματα θα γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα για την οποιαδήποτε έκφραση. Το "Ηellenit" είναι ερωτικός δίσκος, έχει να κάνει με τη σχέση αγάπης-μίσους που έχουμε με την πόλη. Αν το σκεφτείς ρεαλιστικά, υπάρχουν άπειρα εξευτελιστικά στοιχεία στο να ζεις σε αυτό τον τόπο. Ίσως το πιο εξευτελιστικό από αυτά να είναι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι που σε προτρέπουν να φύγεις όσο είναι καιρός».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM