Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs

Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs Facebook Twitter
Ο Tim van de Meutter γεννήθηκε στο Βέλγιο και μεγάλωσε ακούγοντας ευλαβικά τα new beat, rave και trance κομμάτια που έβγαιναν τις χρυσές εποχές στη χώρα του. Φωτο: Frankie Casillo
0

Ο μπαμπάς σου είναι επιτυχημένος DJ στα '70s και στα '80s. Μικρός διαπιστώνεις πως έχεις ταλέντο στο πιάνο και ακολουθείς ακαδημαϊκές σπουδές στη μουσική.

Στα 12 σου ακούς συνεχώς το «DrukQs» του Aphex Twin με τέτοια λύσσα που οι γονείς σου ανησυχούν. Λίγο αργότερα πιάνεις δουλειά στο θρυλικό δισκάδικο Wally's Groove World Records στην Αμβέρσα και περνάς sound samples και τίτλους για όλους τους δίσκους στη βάση δεδομένων.

Τι γίνεσαι, λοιπόν, όταν μεγαλώσεις; Ο Locked Groove!


Ο Tim van de Meutter γεννήθηκε στο Βέλγιο και μεγάλωσε ακούγοντας ευλαβικά τα new beat, rave και trance κομμάτια που έβγαιναν τις χρυσές εποχές στη χώρα του.

Το 2011 ξεκίνησε να πειραματίζεται γράφοντας μουσική βασισμένη σε samples, για να τον ανακαλύψει το 2012 ο Scuba και να του δώσει διέξοδο με κυκλοφορίες στη δική του Hotflush Records.


Ο Locked Groove κατάφερε να χτίσει αργά και σταθερά το όνομά του για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένας από τους πιο ενδιαφέροντες παραγωγούς και DJs στον χώρο.

Αυτό που εκτιμώ προσωπικά στον Tim είναι το ότι απέχει –συνειδητά, πιστεύω− απ' όλη τη star-driven κουλτούρα των σύγχρονων DJs και επιλέγει να μιλάει περισσότερο μέσω της τέχνης του παρά μέσω των εύκολων εντυπώσεων που μεγαλοποιούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό που εκτιμώ προσωπικά στον Tim είναι το ότι απέχει –συνειδητά, πιστεύω− απ' όλη τη star-driven κουλτούρα των σύγχρονων DJs και επιλέγει να μιλάει περισσότερο μέσω της τέχνης του παρά μέσω των εύκολων εντυπώσεων που μεγαλοποιούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2019 ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και αποφάσισε να κυκλοφορήσει το ντεμπούτο άλμπουμ του, μια αναδρομή στις μουσικές καταβολές του, που όμως κλείνει πονηρά το μάτι σε μια σκηνή που χτίζεται αυτή την εποχή και θα μας απασχολήσει πολύ στο άμεσο μέλλον.

Με αφορμή την κυκλοφορία του «Sunset Service» αλλά και την επικείμενη εμφάνισή του στην Αθήνα, ο Tim μας μιλάει και αναλύει τον δικό του μουσικό κόσμο.

— Πέρασαν, λοιπόν, επτά χρόνια μετά την πρώτη σου κυκλοφορία και ένας χρόνος κατά τη διάρκεια του οποίου δούλευες το ντεμπούτο άλμπουμ σου. Πώς σου φαίνεται σήμερα αυτή η «διαδρομή»;

Πέρασα από μια πολύ βαριά διαδικασία − το να είσαι κλεισμένος στο στούντιο κάθε μέρα για έναν χρόνο κάτι σου κάνει. Μόλις τελείωσα το άλμπουμ είχα αυτό το συναίσθημα του «τώρα τι κάνουμε». Όμως, όταν πέρασαν δύο εβδομάδες και ξανάκατσα σ' αυτή την καρέκλα, ένιωσα αμέσως έτοιμος να φτιάξω καινούργια μουσική (γελάει).

Αυτό το άλμπουμ αναδείχθηκε σε κάτι που θα έχω πάντα βαθιά στην καρδιά μου, αλλά αυτήν τη στιγμή προσπαθώ να πάρω μια υγιή απόσταση απ' αυτό, να το αφήσω να ζήσει τη δική του ζωή.

— Πόσα κομμάτια έφτιαξες και είχες στο μυαλό σου, πριν καταλήξεις σε αυτά τα 12; Είχες μια συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό σου για το αποτέλεσμα;

Έφτιαξα περίπου 50 κομμάτια και μετά άρχισα το ξεκαθάρισμα και την επιλογή. Σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα, λειτούργησα όπως λειτουργώ πάντα, χωρίς κάποια προκαθορισμένη ιδέα, απλώς ακολούθησα τα μονοπάτια στα οποία με οδηγούσε η έμπνευση.

Η τελική επιλογή ήταν πάρα πολύ δύσκολη, ευτυχώς με βοήθησε ο Scuba, η σύντροφός μου και κάποιοι φίλοι, που μου το έκαναν κάπως πιο εύκολο.

Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs Facebook Twitter
Aυτό το άλμπουμ είναι ένας αντικατοπτρισμός του εαυτού μου και των καταβολών μου. Φωτο: Frankie Casillo


— Είσαι ένας από αυτούς των οποίων οι κυκλοφορίες ξεχωρίζουν. Πώς αποφάσισες να στραφείς στο format του άλμπουμ, τι ήταν αυτό που αποφάσισες πως έπρεπε να προσφέρεις με αυτόν τον τρόπο στον ακροατή-ακροάτρια; Γιατί το κυκλοφόρησες, τελικά, στη Hotflush και όχι στη δική σου δισκογραφική;

Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια! Τα EPs είναι τέλεια, αλλά ήθελα να προσπαθήσω ένα πιο φιλόδοξο πρότζεκτ που θα μου έδινε το χρονικό περιθώριο και τον χώρο να πω την ιστορία μου, άρα το format του άλμπουμ ήταν μονόδρομος.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το μήνυμά μου στους ακροατές, ήθελα να παρουσιάσω τη χώρα μου με κάποιον τρόπο, τους ήχους με τους οποίους μεγάλωσα και με συγκινούν ακόμη και σήμερα, χωρίς να κάνω άλλο ένα ρετρό ταξίδι στη δεκαετία του '90.

Η επιλογή της Hotflush για την κυκλοφορία ήταν πολύ εύκολη απόφαση. Χωρίς αυτούς τους ανθρώπους δεν θα βρισκόμουν εδώ που είμαι σήμερα κι έτσι μου φάνηκε πολύ φυσικό να επιστρέψω στο «σπίτι» για το ντεμπούτο άλμπουμ μου.

— Το «Sunset Service» είναι ένα εγκεφαλικό άλμπουμ, συναισθηματικό, ονειρικό και συγχρόνως δυναμικό, ενορατικό. Ακούγοντάς το ένιωσα πως το ηχητικό του αποτύπωμα ξεδίπλωνε την προσωπικότητά σου. Ισχύει; Υπάρχει κάποιο κομμάτι που αγαπάς περισσότερο από τα υπόλοιπα;
Ναι, κάπως έτσι είναι, αυτό το άλμπουμ είναι ένας αντικατοπτρισμός του εαυτού μου και των καταβολών μου, άρα έχεις πέσει μέσα. Δεν είμαι σίγουρος πως είμαι οραματιστής βέβαια (γελάει). Δεν μπορώ να διαλέξω ένα τραγούδι απ' όλα, θα ήταν σαν ένας πατέρας να πρέπει να διαλέξει το αγαπημένο του παιδί.

— Ενώ, λοιπόν, αποφάσισες να αναπτύξεις τις καταβολές και τις επιρροές σου, το αποτέλεσμα είναι πολύ σύγχρονο και προχωρημένο μουσικά. Πολλοί παραγωγοί μπαίνουν στη λογική της αναβίωσης του παρελθόντος, λίγοι καταφέρνουν να το αναπαράγουν χωρίς να ακούγεται κλισέ και ρετρό. Ποια ήταν η τεχνική προσέγγιση που ακολούθησες;

Χαίρομαι πολύ που το ακούω αυτό! Σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέγγισή μου, είμαι από αυτούς που αγαπούν τα αναλογικά συνθεσάιζερ, όμως δεν τα χρησιμοποιώ αποκλειστικά, αφού συγκεκριμένοι ήχοι απαιτούν διαφορετική τεχνική προσέγγιση.

Έτσι, λοιπόν, το άλμπουμ «χτίστηκε» γύρω από μια αναλογική βάση, συμπληρώνοντας με τα δικά μου reaktor chains και VSTS.

Χρησιμοποίησα, επίσης, samples από παλιούς δίσκους τους οποίους συλλέγω χρόνια − έχω ανακαλύψει φοβερά δισκάκια σε διάφορα μαγαζιά με μεταχειρισμένα.

 

Locked Groove - Do Not Freak


— Είσαι εξαιρετικός πιανίστας με εκτενείς κλασικές σπουδές. Θεωρείς πως σε βοήθησε αυτή σου η δεινότητα όταν το γύρισες στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής;

Στη δική μου περίπτωση σίγουρα βοήθησε. Το να στήνω μελωδίες και συγχορδίες μού είναι εύκολο, ξέροντας τη θεωρία πίσω απ' όλα αυτά. Αυτό μπορεί να γίνει ευχή και κατάρα, βέβαια, σε διάφορες φάσεις.

Δύσκολα συμβαίνουν «ευτυχή ατυχήματα» σε ό,τι έχει να κάνει με μελωδίες και συγχορδίες που φαινομενικά δεν ταιριάζουν, όμως είναι πολύ πιθανό.


— Ο μπαμπάς σου ήταν πολύ επιτυχημένος DJ στην εποχή του. Πώς σε επηρέασε και ποια είναι εκείνα τα πολύ γόνιμα «σποράκια» που σου μετέδωσε;

Με επηρέασε πάρα πολύ! Θυμάμαι πολύ έντονα να ακούμε τις μιξαρισμένες κασέτες του στο αυτοκίνητο και πολλά χρόνια μετά το έκανα σκοπό της ζωής μου να βρω όλα αυτά τα τραγούδια. Επίσης, έκλεψα πολλούς δίσκους του όταν μετακόμισα στο Βερολίνο, άρα με «βοήθησε» και μ' αυτόν τον τρόπο (γελάει).

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι το ότι γνώρισα και έμαθα πάρα πολλή μουσική εξαιτίας του, θα ήταν πολύ δύσκολο να τα ανακαλύψω όλα αυτά μόνος μου.


— Ξέρω ότι είσαι ένας πολύ καλός μάγειρας. Ποια κοινά βρίσκεις ανάμεσα στην προετοιμασία ενός εξαιρετικού πιάτου και ενός επιτυχημένου τραγουδιού;

Το κλειδί είναι να παίρνεις τον χρόνο σου και να μη βιάζεσαι. Ζούμε σε μια εποχή που οι ταχύτητες στη ζωή μας γίνονται όλο και πιο γρήγορες. Εγώ, λοιπόν, δεν το ασπάζομαι αυτό. Γι' αυτό αγαπώ και τη μαγειρική, δεν γίνεται να πιέσεις χρονικά κάποιες διαδικασίες προετοιμασίας, το αποτέλεσμα θα βγει σκατά!

Επίσης, δεν χρειάζεται να το περιπλέκεις το θέμα: αν η πρώτη ύλη σου είναι σωστή και ποιοτική, έτσι θα είναι και το αποτέλεσμα. Ακριβώς έτσι γίνεται και με τη μουσική, κατά τη γνώμη μου.


— Αγαπάς την Ελλάδα και την επισκέπτεσαι συχνά. Έχεις κάτι στο μυαλό σου που θέλεις οπωσδήποτε να κάνεις όταν έρθεις εδώ;

Έρχομαι στην Ελλάδα κάθε χρόνο, συνήθως πολλές φορές. Πέρσι έκανα τον γύρο της Κρήτης με ιστιοφόρο, ήταν μαγικά! Είμαι κυριολεκτικά ερωτευμένος με το φαγητό και την κουλτούρα σας.

Αυτό που θέλω οπωσδήποτε να κάνω, όταν έρθω, είναι να δω κάποιους φίλους και να μοιραστούμε την εμπειρία ενός όμορφου δείπνου μαζί. Πιστεύω πως αυτό είναι ένα από από τα πιο ζεστά και σημαντικά πράγματα στη ζωή, εκτός από πολύ απολαυστικά.

Info:

Το ντεμπούτο άλμπουμ του Locked Groove, «Sunset Service», κυκλοφορεί από την Hotflush και μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
https://lockedgroove.bandcamp.com/album/sunset-service

 

Ο Locked Groove θα βρίσκεται στο David Bar (Κωνσταντινουπόλεως 44) την Παρασκευή 12 Απριλίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

Μουσική / «Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

Η νέα ηγέτιδα του γκρουπ από την Αυστραλία, Νάταλι Ντε Σίλβερ, μιλά για την πρώτη ευρωπαϊκή τουρ τους που κάνει τρεις στάσεις στην Ελλάδα, το πώς συνθέτει και ηχογραφεί μουσική και την απόλαυση που αντλεί από το μελαγχολικό συναίσθημα της νοσταλγίας.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΟΤΑΡΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ