Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs

Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs Facebook Twitter
Ο Tim van de Meutter γεννήθηκε στο Βέλγιο και μεγάλωσε ακούγοντας ευλαβικά τα new beat, rave και trance κομμάτια που έβγαιναν τις χρυσές εποχές στη χώρα του. Φωτο: Frankie Casillo
0

Ο μπαμπάς σου είναι επιτυχημένος DJ στα '70s και στα '80s. Μικρός διαπιστώνεις πως έχεις ταλέντο στο πιάνο και ακολουθείς ακαδημαϊκές σπουδές στη μουσική.

Στα 12 σου ακούς συνεχώς το «DrukQs» του Aphex Twin με τέτοια λύσσα που οι γονείς σου ανησυχούν. Λίγο αργότερα πιάνεις δουλειά στο θρυλικό δισκάδικο Wally's Groove World Records στην Αμβέρσα και περνάς sound samples και τίτλους για όλους τους δίσκους στη βάση δεδομένων.

Τι γίνεσαι, λοιπόν, όταν μεγαλώσεις; Ο Locked Groove!


Ο Tim van de Meutter γεννήθηκε στο Βέλγιο και μεγάλωσε ακούγοντας ευλαβικά τα new beat, rave και trance κομμάτια που έβγαιναν τις χρυσές εποχές στη χώρα του.

Το 2011 ξεκίνησε να πειραματίζεται γράφοντας μουσική βασισμένη σε samples, για να τον ανακαλύψει το 2012 ο Scuba και να του δώσει διέξοδο με κυκλοφορίες στη δική του Hotflush Records.


Ο Locked Groove κατάφερε να χτίσει αργά και σταθερά το όνομά του για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένας από τους πιο ενδιαφέροντες παραγωγούς και DJs στον χώρο.

Αυτό που εκτιμώ προσωπικά στον Tim είναι το ότι απέχει –συνειδητά, πιστεύω− απ' όλη τη star-driven κουλτούρα των σύγχρονων DJs και επιλέγει να μιλάει περισσότερο μέσω της τέχνης του παρά μέσω των εύκολων εντυπώσεων που μεγαλοποιούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό που εκτιμώ προσωπικά στον Tim είναι το ότι απέχει –συνειδητά, πιστεύω− απ' όλη τη star-driven κουλτούρα των σύγχρονων DJs και επιλέγει να μιλάει περισσότερο μέσω της τέχνης του παρά μέσω των εύκολων εντυπώσεων που μεγαλοποιούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2019 ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και αποφάσισε να κυκλοφορήσει το ντεμπούτο άλμπουμ του, μια αναδρομή στις μουσικές καταβολές του, που όμως κλείνει πονηρά το μάτι σε μια σκηνή που χτίζεται αυτή την εποχή και θα μας απασχολήσει πολύ στο άμεσο μέλλον.

Με αφορμή την κυκλοφορία του «Sunset Service» αλλά και την επικείμενη εμφάνισή του στην Αθήνα, ο Tim μας μιλάει και αναλύει τον δικό του μουσικό κόσμο.

— Πέρασαν, λοιπόν, επτά χρόνια μετά την πρώτη σου κυκλοφορία και ένας χρόνος κατά τη διάρκεια του οποίου δούλευες το ντεμπούτο άλμπουμ σου. Πώς σου φαίνεται σήμερα αυτή η «διαδρομή»;

Πέρασα από μια πολύ βαριά διαδικασία − το να είσαι κλεισμένος στο στούντιο κάθε μέρα για έναν χρόνο κάτι σου κάνει. Μόλις τελείωσα το άλμπουμ είχα αυτό το συναίσθημα του «τώρα τι κάνουμε». Όμως, όταν πέρασαν δύο εβδομάδες και ξανάκατσα σ' αυτή την καρέκλα, ένιωσα αμέσως έτοιμος να φτιάξω καινούργια μουσική (γελάει).

Αυτό το άλμπουμ αναδείχθηκε σε κάτι που θα έχω πάντα βαθιά στην καρδιά μου, αλλά αυτήν τη στιγμή προσπαθώ να πάρω μια υγιή απόσταση απ' αυτό, να το αφήσω να ζήσει τη δική του ζωή.

— Πόσα κομμάτια έφτιαξες και είχες στο μυαλό σου, πριν καταλήξεις σε αυτά τα 12; Είχες μια συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό σου για το αποτέλεσμα;

Έφτιαξα περίπου 50 κομμάτια και μετά άρχισα το ξεκαθάρισμα και την επιλογή. Σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα, λειτούργησα όπως λειτουργώ πάντα, χωρίς κάποια προκαθορισμένη ιδέα, απλώς ακολούθησα τα μονοπάτια στα οποία με οδηγούσε η έμπνευση.

Η τελική επιλογή ήταν πάρα πολύ δύσκολη, ευτυχώς με βοήθησε ο Scuba, η σύντροφός μου και κάποιοι φίλοι, που μου το έκαναν κάπως πιο εύκολο.

Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs Facebook Twitter
Aυτό το άλμπουμ είναι ένας αντικατοπτρισμός του εαυτού μου και των καταβολών μου. Φωτο: Frankie Casillo


— Είσαι ένας από αυτούς των οποίων οι κυκλοφορίες ξεχωρίζουν. Πώς αποφάσισες να στραφείς στο format του άλμπουμ, τι ήταν αυτό που αποφάσισες πως έπρεπε να προσφέρεις με αυτόν τον τρόπο στον ακροατή-ακροάτρια; Γιατί το κυκλοφόρησες, τελικά, στη Hotflush και όχι στη δική σου δισκογραφική;

Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια! Τα EPs είναι τέλεια, αλλά ήθελα να προσπαθήσω ένα πιο φιλόδοξο πρότζεκτ που θα μου έδινε το χρονικό περιθώριο και τον χώρο να πω την ιστορία μου, άρα το format του άλμπουμ ήταν μονόδρομος.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το μήνυμά μου στους ακροατές, ήθελα να παρουσιάσω τη χώρα μου με κάποιον τρόπο, τους ήχους με τους οποίους μεγάλωσα και με συγκινούν ακόμη και σήμερα, χωρίς να κάνω άλλο ένα ρετρό ταξίδι στη δεκαετία του '90.

Η επιλογή της Hotflush για την κυκλοφορία ήταν πολύ εύκολη απόφαση. Χωρίς αυτούς τους ανθρώπους δεν θα βρισκόμουν εδώ που είμαι σήμερα κι έτσι μου φάνηκε πολύ φυσικό να επιστρέψω στο «σπίτι» για το ντεμπούτο άλμπουμ μου.

— Το «Sunset Service» είναι ένα εγκεφαλικό άλμπουμ, συναισθηματικό, ονειρικό και συγχρόνως δυναμικό, ενορατικό. Ακούγοντάς το ένιωσα πως το ηχητικό του αποτύπωμα ξεδίπλωνε την προσωπικότητά σου. Ισχύει; Υπάρχει κάποιο κομμάτι που αγαπάς περισσότερο από τα υπόλοιπα;
Ναι, κάπως έτσι είναι, αυτό το άλμπουμ είναι ένας αντικατοπτρισμός του εαυτού μου και των καταβολών μου, άρα έχεις πέσει μέσα. Δεν είμαι σίγουρος πως είμαι οραματιστής βέβαια (γελάει). Δεν μπορώ να διαλέξω ένα τραγούδι απ' όλα, θα ήταν σαν ένας πατέρας να πρέπει να διαλέξει το αγαπημένο του παιδί.

— Ενώ, λοιπόν, αποφάσισες να αναπτύξεις τις καταβολές και τις επιρροές σου, το αποτέλεσμα είναι πολύ σύγχρονο και προχωρημένο μουσικά. Πολλοί παραγωγοί μπαίνουν στη λογική της αναβίωσης του παρελθόντος, λίγοι καταφέρνουν να το αναπαράγουν χωρίς να ακούγεται κλισέ και ρετρό. Ποια ήταν η τεχνική προσέγγιση που ακολούθησες;

Χαίρομαι πολύ που το ακούω αυτό! Σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέγγισή μου, είμαι από αυτούς που αγαπούν τα αναλογικά συνθεσάιζερ, όμως δεν τα χρησιμοποιώ αποκλειστικά, αφού συγκεκριμένοι ήχοι απαιτούν διαφορετική τεχνική προσέγγιση.

Έτσι, λοιπόν, το άλμπουμ «χτίστηκε» γύρω από μια αναλογική βάση, συμπληρώνοντας με τα δικά μου reaktor chains και VSTS.

Χρησιμοποίησα, επίσης, samples από παλιούς δίσκους τους οποίους συλλέγω χρόνια − έχω ανακαλύψει φοβερά δισκάκια σε διάφορα μαγαζιά με μεταχειρισμένα.

 

Locked Groove - Do Not Freak


— Είσαι εξαιρετικός πιανίστας με εκτενείς κλασικές σπουδές. Θεωρείς πως σε βοήθησε αυτή σου η δεινότητα όταν το γύρισες στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής;

Στη δική μου περίπτωση σίγουρα βοήθησε. Το να στήνω μελωδίες και συγχορδίες μού είναι εύκολο, ξέροντας τη θεωρία πίσω απ' όλα αυτά. Αυτό μπορεί να γίνει ευχή και κατάρα, βέβαια, σε διάφορες φάσεις.

Δύσκολα συμβαίνουν «ευτυχή ατυχήματα» σε ό,τι έχει να κάνει με μελωδίες και συγχορδίες που φαινομενικά δεν ταιριάζουν, όμως είναι πολύ πιθανό.


— Ο μπαμπάς σου ήταν πολύ επιτυχημένος DJ στην εποχή του. Πώς σε επηρέασε και ποια είναι εκείνα τα πολύ γόνιμα «σποράκια» που σου μετέδωσε;

Με επηρέασε πάρα πολύ! Θυμάμαι πολύ έντονα να ακούμε τις μιξαρισμένες κασέτες του στο αυτοκίνητο και πολλά χρόνια μετά το έκανα σκοπό της ζωής μου να βρω όλα αυτά τα τραγούδια. Επίσης, έκλεψα πολλούς δίσκους του όταν μετακόμισα στο Βερολίνο, άρα με «βοήθησε» και μ' αυτόν τον τρόπο (γελάει).

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι το ότι γνώρισα και έμαθα πάρα πολλή μουσική εξαιτίας του, θα ήταν πολύ δύσκολο να τα ανακαλύψω όλα αυτά μόνος μου.


— Ξέρω ότι είσαι ένας πολύ καλός μάγειρας. Ποια κοινά βρίσκεις ανάμεσα στην προετοιμασία ενός εξαιρετικού πιάτου και ενός επιτυχημένου τραγουδιού;

Το κλειδί είναι να παίρνεις τον χρόνο σου και να μη βιάζεσαι. Ζούμε σε μια εποχή που οι ταχύτητες στη ζωή μας γίνονται όλο και πιο γρήγορες. Εγώ, λοιπόν, δεν το ασπάζομαι αυτό. Γι' αυτό αγαπώ και τη μαγειρική, δεν γίνεται να πιέσεις χρονικά κάποιες διαδικασίες προετοιμασίας, το αποτέλεσμα θα βγει σκατά!

Επίσης, δεν χρειάζεται να το περιπλέκεις το θέμα: αν η πρώτη ύλη σου είναι σωστή και ποιοτική, έτσι θα είναι και το αποτέλεσμα. Ακριβώς έτσι γίνεται και με τη μουσική, κατά τη γνώμη μου.


— Αγαπάς την Ελλάδα και την επισκέπτεσαι συχνά. Έχεις κάτι στο μυαλό σου που θέλεις οπωσδήποτε να κάνεις όταν έρθεις εδώ;

Έρχομαι στην Ελλάδα κάθε χρόνο, συνήθως πολλές φορές. Πέρσι έκανα τον γύρο της Κρήτης με ιστιοφόρο, ήταν μαγικά! Είμαι κυριολεκτικά ερωτευμένος με το φαγητό και την κουλτούρα σας.

Αυτό που θέλω οπωσδήποτε να κάνω, όταν έρθω, είναι να δω κάποιους φίλους και να μοιραστούμε την εμπειρία ενός όμορφου δείπνου μαζί. Πιστεύω πως αυτό είναι ένα από από τα πιο ζεστά και σημαντικά πράγματα στη ζωή, εκτός από πολύ απολαυστικά.

Info:

Το ντεμπούτο άλμπουμ του Locked Groove, «Sunset Service», κυκλοφορεί από την Hotflush και μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
https://lockedgroove.bandcamp.com/album/sunset-service

 

Ο Locked Groove θα βρίσκεται στο David Bar (Κωνσταντινουπόλεως 44) την Παρασκευή 12 Απριλίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

Μουσική / «Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

Η νέα ηγέτιδα του γκρουπ από την Αυστραλία, Νάταλι Ντε Σίλβερ, μιλά για την πρώτη ευρωπαϊκή τουρ τους που κάνει τρεις στάσεις στην Ελλάδα, το πώς συνθέτει και ηχογραφεί μουσική και την απόλαυση που αντλεί από το μελαγχολικό συναίσθημα της νοσταλγίας.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΟΤΑΡΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ