O Sebastien Tellier ξανά στην Αθήνα

O Sebastien Tellier ξανά στην Αθήνα Facebook Twitter
Στη Γαλλία έχουμε μια πολύ περίεργη αντίληψη για τη μουσική. Δεν προσέχουν το μπάσο ή τον ρυθμό των ντραμς, προσέχουν απλώς τους στίχους... Φωτό: Ευτυχία Βλάχου
0

Την τελευταία φορά που είχε έρθει στην Αθήνα ο Sebastien Tellier ήταν Οκτώβριος, με 35 βαθμούς, η συνέχεια ενός καλοκαιριού που δεν έλεγε να τελειώσει. Είχαμε κανονίσει να τον ανεβάσουμε στην Ακρόπολη για να φωτογραφηθεί με τα ρούχα ενός νέου Έλληνα σχεδιαστή και είχε –παραδόξως– δεχτεί (λίγες μέρες πριν είχε φωτογραφηθεί για τη «Vogue»), αλλά όλα συνωμότησαν για να καταλήξει η «μόδα» σε καταστροφή.
Η Ακρόπολη έκλεινε στις 6:30 κι εκείνος (ως σταρ) εμφανίστηκε στην είσοδο στις 6:15, ο σχεδιαστής είχε υπολογίσει ότι οι διαστάσεις του ήταν «μοντέλου» (τρία ή τέσσερα νούμερα πιο μικρά από αυτό που φοράει ο πανύψηλος και «γεμάτος» Sebastien) και στους πρόποδες της Ακρόπολης έζησε μια μεγάλη απογοήτευση (ο σχεδιαστής). Ήταν σαν να προσπαθείς να βάλεις τη στολή ενός νάνου σε κάποιον μπασκετμπολίστα. Παρ' όλα αυτά, ο Sebastien ήταν πολύ ευγενικός, έβαλε την κάπα του και ανεβήκαμε μέχρι τον Παρθενώνα έστω και λίγα λεπτά (λιγότερα από 10), για να βγάλουμε αναμνηστικές φωτογραφίες με τον ήλιο να δύει. Λίγη ώρα αργότερα έκανε ένα από τα πιο ωραία live που έχουν γίνει ποτέ στο Βios.

O Sebastien Tellier ξανά στην Αθήνα Facebook Twitter
Πάντα ήθελα να γίνω ποπ τραγουδιστής. Ήμουν πολύ κακός μαθητής και όλες οι δουλειές που μπορούσα να φανταστώ ήταν φρικτές... Φωτό: Ευτυχία Βλάχου


Στα λίγα λεπτά αναρρίχησης είχε προλάβει να σχολιάσει τον πιο λαμπερό ήλιο που είχε δει ποτέ, να μας πει ότι τη χρυσή κάπα του την είχε αγοράσει σε sex shop (!) και να μιλήσει για το μούσι που έχει... αμέτρητα χρόνια, από τότε που ήταν έφηβος, επειδή δεν του αρέσει το πρόσωπό του γενικά. «Μεγάλωσα τα γένια μου για να το κρύβω. Μια μέρα θα τα ξυρίσω, ίσως όταν γίνω 50. Και θα βγάλω ένα άλμπουμ που θα λέγεται "The Naked Rap"».
Ο Sebastien δηλώνει διασκεδαστής, όπως και ο πατέρας του παππού του που ήταν κλόουν σε τσίρκο, και χαρακτηρίζει την περφόρμανς διαχρονική αξία. «Πάντα ήθελα να γίνω ποπ τραγουδιστής. Ήμουν πολύ κακός μαθητής και όλες οι δουλειές που μπορούσα να φανταστώ ήταν φρικτές. Έτσι, το επάγγελμα του μουσικού ήταν μονόδρομος. Στη Γαλλία έχουμε μια πολύ περίεργη αντίληψη για τη μουσική. Δεν προσέχουν το μπάσο ή τον ρυθμό των ντραμς, προσέχουν απλώς τους στίχους. Όταν ήμουν έφηβος, το όνειρό μου ήταν να γίνω Αμερικανός και να τραγουδάω σε μια μπάντα όπως οι Guns 'n' Roses».

O Sebastien Tellier ξανά στην Αθήνα Facebook Twitter
Μου αρέσουν οι μεγάλες πόλεις με τις απρόσωπες γειτονιές όπου κανείς δεν σε αναγνωρίζει και δεν σε χαιρετάει... Φωτό: Ευτυχία Βλάχου


Στον προηγούμενο δίσκο του ισχυριζόταν ότι «ο θεός του είναι μπλε» κι εμφανιζόταν ως νεοκάλτ προφήτης, ηγέτης μιας μουσικής αίρεσης που οδηγούσε τους πιστούς του σε ένα γαλάζιο σύμπαν και σε μια «αιώνια ευδαιμονία». Όλα όσα έχει κάνει κατά καιρούς βρίσκονται «κάτω από την ομπρέλα της αγάπης» ή συνδέονται με την αγάπη, έστω και συνειρμικά. Από το ξεκίνημά του υπό την προστασία των φίλων του, των Air (την εποχή που πόζαρε ως χιπστερογαμπρός στο εξώφυλλο του «Ιncroyable Verité»), μέχρι το μελιστάλαχτα ερωτικό «La Ritournelle» και τις πιο «σοβαρές» του στιγμές, όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με την πολιτική και τη σεξουαλικότητα – πάντα στη δική του εκδοχή. Η προσέγγιση των θεματικών σε κάθε δίσκο του γίνεται με έναν δικό του, πάντα μοντέρνο τρόπο και ακόμα κι όταν τραγουδάει καψουροτράγουδα ή γέρνει προς το νεοχίπικο δεν ξεπερνάει ποτέ το όριο. Ξέρει μέχρι πού να φτάσει για να μη γίνει γραφικός. Κι εκεί που σου σέρβιρε οδηγίες για να γίνεις «γλυκός αφέντης στην ομορφιά της καρδιάς σου» γεμάτος μεταφυσικές ανησυχίες, αποφασίζει να βγάλει έναν δίσκο γεμάτο ήλιο και καλοκαίρι, με μποσανόβες και βραζιλιάνικους ρυθμούς να συνοδεύουν τον γαλλικό στίχο, για να ξαναθυμηθεί την παιδική του ηλικία. Κι έχει σημασία ότι μέρος του άλμπουμ ηχογραφήθηκε στο στούντιο του Ζαν Μισέλ Ζαρ και στις ενορχηστρώσεις συμμετέχει ο Arthur Verocai, ο Βραζιλιάνος συνθέτης. Το πρώτο κομμάτι του δίσκου έχει τίτλο... «Love» και αμέσως μετά τραγουδάει για το εκθαμβωτικό φως «κάτω από τις ακτίνες του ήλιου». Το «Aventura», εκτός από αντονιονικούς συνειρμούς, έχει κι ένα σωρό στοιχεία που τον κάνουν έναν νοσταλγικό και απολαυστικά καλοκαιρινό δίσκο. Η μπάσα φωνή του Sebastien στο «Ma Calypso» ακούγεται σαν του Τζο Ντασέν και σε λούζει με ένα κίτρινο φως (που μπορεί να είναι το μεσημεριανό λιοπύρι, η ακτίνα που προσπαθεί να τρυπώσει από την ψάθα της ομπρέλας στην παραλία ή το φωτορρυθμικό επαρχιακής ντίσκο), μετά εμφανίζεται ο Κριστόφ και όλη η γαλλική ποπ που μεγάλωσε τη γενιά του, και λίγο πριν τελειώσει το «Risky l' adolescent» έχεις θυμηθεί όλα όσα ήθελες να ξεχάσεις από τα παιδικά σου καλοκαίρια: χυλόπιτες, ανεκπλήρωτους έρωτες, χαμένους φίλους, την καθηγήτρια των γαλλικών σου (και στο τέλος μαζεύεις τις φλούδες απ' το καρπούζι για να μη σε φάνε οι σφήκες). Στο «Comment revoir oursinet?» τα πάντα σκοτεινιάζουν, εμφανίζονται οι λάμψεις από εκατομμύρια αστέρια και σε μια 14λεπτη οδύσσεια περνούν βουτιές στη θάλασσα, «παράνομες» βόλτες με το αυτοκίνητο, ολόκληρο το «Moon Safari» και το «Je t'aime... moi non plus» μαζί, με μια εκπληκτική ενορχήστρωση.

O Sebastien Tellier ξανά στην Αθήνα Facebook Twitter
Πιστεύω ότι όταν σκέφτεσαι και δημιουργείς, το μυαλό σου παράγει ηλεκτρισμό... Φωτό: Ευτυχία Βλάχου


«Μου αρέσουν οι μεγάλες πόλεις με τις απρόσωπες γειτονιές όπου κανείς δεν σε αναγνωρίζει και δεν σε χαιρετάει. Αισθάνομαι συχνά μόνος και αυτό είναι ένα ανακουφιστικό συναίσθημα. Πιστεύω ότι όταν σκέφτεσαι και δημιουργείς, το μυαλό σου παράγει ηλεκτρισμό. Όταν είσαι με άλλους ανθρώπους τριγύρω που κάνουν το ίδιο, όλη αυτή η ενέργεια δημιουργεί μια μπάλα χωρίς σκοπό. Έτσι, μου αρέσει να χρησιμοποιώ το μυαλό μου όταν ο ηλεκτρισμός γύρω μου είναι ήρεμος. Είναι πολύ σημαντικό για μένα να μπορώ να ανταποδώσω αυτό που μου δίνουν όσοι έρχονται στις εμφανίσεις μου. Όταν παίζω μουσική, δεν το κάνω για τη δόξα αλλά για να κάψω τα μυαλά όσων την ακούν. Να έχω μια επίδραση στη μουσική του μέλλοντος. Και παρόλο που βουτάω στα παλιά, δεν ξεχνάω να είμαι μοντέρνος. Πάντα προσπαθώ να ανακαλύψω το μέλλον». 

O Sebastien Tellier ξανά στην Αθήνα Facebook Twitter
Όταν παίζω μουσική, δεν το κάνω για τη δόξα αλλά για να κάψω τα μυαλά όσων την ακούν. Να έχω μια επίδραση στη μουσική του μέλλοντος... Φωτό: Ευτυχία Βλάχου
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT