Οι Prodigy ανάβουν φωτιές

Οι Prodigy ανάβουν φωτιές Facebook Twitter
0
Γι' άλλη μια φορά κάνετε μια γιγαντιαία περιοδεία, αφού κλείνετε σχεδόν 30 μήνες στον δρόμο. Δεν κουράζεστε;

Είμαστε μια συναυλιακή μπάντα. Αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Μετά από κάθε δίσκο θέλουμε να παίξουμε παντού. Αυτό μας κρατάει φρέσκους. Είναι διαφορετικό να παίζεις σε φεστιβάλ με άλλους μουσικούς, δεν έχει καμιά σχέση όταν παίζεις για λιγότερο κόσμο.

Δεν βαριέστε;

Δεν βαριόμαστε, γιατί αλλάζουμε συνέχεια τα τραγούδια. Φτιάχνουμε καινούργιες εκτελέσεις των τραγουδιών, ανακατεύουμε το σετ. Κάθε συναυλία είναι διαφορετική, φίλε. Και είναι πάντα αναζωογονητικό να παίζεις μπροστά σε κόσμο.

Τι διαφορές παρατηρείς στον τρόπο που στήνεις μια συναυλία και σε αυτόν που ακολουθείς για να ολοκληρώσεις έναν δίσκο;

Συνδέονται. Χωρίς τις συναυλίες δεν θα υπήρχε η μπάντα. Εγώ γράφω μουσική για να την παρουσιάσω στη σκηνή. Δεν σκέφτομαι τίποτ' άλλο πέρα από το ποιο είναι το βαρύτερο μπάσο που μπορώ να χρησιμοποιήσω ή πως θα φτιάξω έναν πραγματικά μεγαλειώδη ήχο, που θα ακουστεί εντυπωσιακά όταν θα τον παίξουμε ζωντανά. Δεν υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο για μένα.

Προτιμάς, δηλαδή, η μουσική σου να ακούγεται ζωντανά από μια απλή αναπαραγωγή σε σπιτικό ηχοσύστημα;

Αν την ακούς δυνατά, δεν με ενδιαφέρει πού βρίσκεσαι. Είτε είσαι σε συναυλία μας, είτε στο αμάξι σου, πρέπει να είναι δυνατά. Δεν με αφορά κανένας άλλος τρόπος. Εμένα με ενδιαφέρει η μουσική που με ξυπνάει, που με ταρακουνά, κι αυτό είναι που προσπαθώ να κάνω γράφοντας κομμάτια. Η μουσική που γράφω σχεδιάζεται για να ακουστεί δυνατά. Δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Βρίσκεις χρόνο κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης περιοδείας να γράψεις καινούργιο υλικό;

Πάντα κλέβω λίγο χρόνο. Έχω μαζί μου ένα laptop και καταγράφω όποιες καινούργιες ιδέες αξίζουν το κόπο, για να ασχοληθώ μαζί τους όταν έρθει η ώρα. Χρησιμοποιώ το laptop σαν πρόχειρο σημειωματάριο. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι δουλειά γραφείου για μένα η σύνθεση, ώστε να πρέπει να είμαι σε ένα στούντιο και να γράφω μισό τραγούδι την ημέρα ή κάτι τέτοιο. Βασικά, δεν είναι καν δουλειά, όλο αυτό το κάνω επειδή το γουστάρω, οπότε μπορώ να γράψω κάτι ενώ ταξιδεύω ή αράζω σε κάποια πόλη της Ευρώπης.

Δουλεύεις καινούργιο υλικό αυτή την περίοδο;

Ναι.

Μπορείς να μας πεις τι να περιμένουμε;

Όχι (γέλια). Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχουν κάποια πράγματα που δουλεύω και μου αρέσουν πολύ. Ίσως να παίξουμε κάτι ζωντανά για να το δοκιμάσουμε, αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε ακόμα έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Μπορώ να σου πω ότι είμαι ενθουσιασμένος.

Παρακολουθείς τα καινούργια μουσικά ρεύματα των τελευταίων ετών;

Ακούω μουσική που με εξιτάρει. Δεν μπορώ να πω πως παρακολουθώ ό,τι καινούργιο γεννιέται. Θέλω να νιώθω κάποιου είδους ενθουσιασμό για να ασχοληθώ με κάτι φρέσκο που φτάνει στα αυτιά μου. Μου αρέσει πολύ το dubstep. Είναι πολύ ενδιαφέρον, είναι ένας καινούργιος τρόπος παρουσίασης της μουσικής που κάνουμε εμείς τόσα χρόνια. Μου αρέσει η χαοτική του πλευρά, η ενέργεια που έχει. Αρκεί να μην είναι πολύ αργό. Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες στο Λονδίνο και στα προάστια, που φτιάχνουν πολύ ωραία μουσική. Είναι μέρος της δουλειάς μου να ακούω καινούργια μουσική. Πρέπει να το κάνεις, γιατί αλλιώς μένεις πίσω.

Ξαναγυρνώντας στον τελευταίο σας δίσκο, τον «Invaders must die», μιας και έχει περάσει αρκετός καιρός πια και έχετε παίξει πολλές φορές αυτά τα τραγούδια ζωντανά, πώς θα τον έκρινες;

Εξακολουθώ να είμαι περήφανος γι' αυτόν. Πιστεύω ότι είναι ένας καλός δίσκος. Ταιριάζει με το παλιό μας υλικό και πλέον οι κορυφαίες στιγμές στις συναυλίες μας είναι κάποια από τα καινούργια κομμάτια και όχι τα κλασικά. Άλλωστε, εγώ έτσι κρίνω το υλικό μας. Πώς λειτουργεί ζωντανά ένα τραγούδι, για πόση ώρα μπορεί να σταθεί δυναμικά σε ένα ζωντανό σετ κ.λπ. Υπάρχουν πολλά «δυνατά» τραγούδια σε αυτόν το δίσκο. Τα παίζουμε, άλλωστε, σε διαφορετικές εκτελέσεις. Μάλιστα, τις πρώτες φορές που παίξαμε τα τραγούδια του «Invaders must die» ζωντανά δεν λειτουργούσαν. Δεν είχαν ενέργεια, ούτε ρυθμό. Ακούγονταν σωστά για τον δίσκο, αλλά λάθος για τις συναυλίες. Έτσι αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω στο στούντιο και να αλλάξω τα ντραμς, να προσαρμόσω το υλικό σε αυτό που ήθελα στη σκηνή. Αρέσει πάρα πολύ και στο κοινό να ακούει καινούργιες εκτελέσεις σε κομμάτια που ήδη ξέρει καλά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM