Το διασημότερο έργο του Άρνολντ Σένμπεργκ και ένα από τα πλέον εμβληματικά του μουσικού μοντερνισμού, ο Φεγγαρίσιος Πιερότος, γίνεται παράσταση μουσικού θεάτρου μέσα από τη σύμπραξη του dissonArt ensemble, του συνθέτη Δημήτρη Μαρωνίδη και του σκηνοθέτη Αλέξανδρου Ευκλείδη.
Ο Φεγγαρίσιος Πιερότος (Pierrot Lunaire, 1912), το πρώτο ατονικό αριστούργημα του «πατέρα» του δωδεκαφθογγισμού, Άρνολντ Σένμπεργκ (1874-1951), μεταμορφώνεται σε παράσταση μουσικού θεάτρου στις 2 και 3 Απριλίου, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Τον φωνητικά απαιτητικό ρόλο του Πιερότου ερμηνεύει η «βασίλισσα της αβανγκάρντ», όπως έχει χαρακτηριστεί από το διεθνή Τύπο, Frauke Aulbert.
Μέσα σε μια σκηνική εγκατάσταση που είναι εμπνευσμένη από τις προσπάθειες του ανθρώπου να επικοινωνήσει με το σύμπαν, οι μουσικοί και σκηνικοί ερμηνευτές εκτελούν μικρά τελετουργικά, που ελπίζουν να τους φέρουν πιο κοντά στο άγνωστο στο οποίο προσδοκούν. Πατώντας πάνω στην εγγενή θεατρικότητα των 21 μελοποιημένων ποιημάτων του Albert Giraud, αυτή η παράσταση μουσικού θεάτρου φέρνει κοντά την ιστορική πρωτοπορία του Σένμπεργκ με τη σύγχρονη ψυχοακουστική, τις φεγγαρίσιες ονειροπολήσεις του μετα-ρομαντικού Πιερότου και την ψυχρότητα του κόσμου μετά την κατάκτηση της Σελήνης.
Την παράσταση σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, ένας δημιουργός με σαφές αισθητικό στίγμα και σημαντικές επιτυχίες στο χώρο του μουσικού θεάτρου: «Οι αναστοχασμοί του φεγγαροχτυπημένου Πιερότου, στο πρωτότυπο, γίνονται η αφορμή για μια σκηνική παραβολή που περιστρέφεται γύρω από την έννοια της πρωτοπορίας και τη ρητορική του τέλους, με την οποία η πρωτοπορία είναι στενά συνδεδεμένη σε κάθε εποχή».
Το dissonArt ensemble είναι ένα από τα κορυφαία σύνολα ερμηνείας σύγχρονης μουσικής στη χώρα μας, που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά τα μέλη του κινούνται με ευελιξία όπου χτυπάει η καρδιά της νέας μουσικής στην Ευρώπη.
σχόλια