Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου)

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
1

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
Το παίξιμο του σε τρομπέτα και flugelhorn σε ταξιδεύει κανονικά, σε υποτάσσει σχεδόν στο όποιο ακρόαμα εμπλέκεται με την τέχνη του...

 

Πάει καιρός που ήρθε στα χέρια μου ένα ιδιαίτερο CD από την ανεξάρτητη Puzzlemusik του συνθέτη Χρήστου Αλεξόπουλου. Τίτλος του, "Heart of the sun - The music of Pink Floyd" (παρμένος φυσικά από το "Set the controls for the heart of the sun") και καλλιτέχνης ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος με το κουαρτέτο του: Ο ίδιος στην τρομπέτα και τα electronics, ο Κωστής Χριστοδούλου στο fender rhodes, το hammond, τα keyboards και το πιάνο, ο Βασίλης Στεφανόπουλος στο κοντραμπάσο και τα electronics και ο Srdjian Ivanovic στα τύμπανα και τα κρουστά.

 

Τον 34χρονο Ανδρέα Πολυζωγόπουλο όλο και θα τον έχει δει κανείς live, κυρίως όσοι παρακολουθούν τα συναυλιακά. Εκτός δηλαδή του ό,τι είναι συνθέτης κι ο ίδιος, κατά καιρούς συμμετέχει ως τρομπετίστας στις ζωντανές εμφανίσεις, όπως και στη δισκογραφία καλλιτεχνών σαν του Θανάση Παπακωνσταντίνου, του Βαγγέλη Κατσούλη, της Σαβίνας Γιαννάτου, του Ψαραντώνη κ.α., πετυχαίνοντας να δημιουργεί κάθε φορά τον προσωπικό του αναγνωρίσιμο ήχο.

 

Στο "Heart of the sun - The music of Pink Floyd", ο Πολυζωγόπουλος μας λέει πολύ απλά ό,τι αγαπάει το βρετανικό rock συγκρότημα με τον ίδιο τρόπο που το αγαπήσαμε κι εμείς κάποτε και λιώναμε τα βινύλια του.

 

Η "επιτυχία" του ήχου αυτού βασίζεται σε δύο στοιχεία κατά τη γνώμη μου: Σε μία pop χροιά όσο κι αν ο Πολυζωγόπουλος θεωρείται (και είναι) μουσικός της jazz. Προσοχή! Δε χρησιμοποιώ τον όρο ''pop'' ως κάτι ανάλαφρο, εν ολίγοις ως μομφή. Το παίξιμο του σε τρομπέτα και flugelhorn σε ταξιδεύει κανονικά, σε υποτάσσει σχεδόν στο όποιο ακρόαμα εμπλέκεται με την τέχνη του, έως και σε χαλαρώνει - υπό αυτή την έννοια πρόκειται για έναν lounge τρομπετίστα, πάλι με την πιο καλή έννοια του όρου ''lounge''.

 

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter

 

Επιπλέον, ο Πολυζωγόπουλος μοιάζει να τά'χει βρει με τον εαυτό του ύστερα από τις σπουδές του στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ. Μπορεί, λοιπόν, να υπηρετεί με τον ήχο του τις δουλειές εκλεκτών συναδέλφων του, να είναι δραστήριος δισκογραφικά και συναυλιακά, συνεχώς όμως κάνει και τα δικά του projects, διοχετεύοντας εκεί όλη την ενέργεια και τη δημιουργικότητα ενός ξεχωριστού μουσικού. Κι αν με το προηγούμενο άλμπουμ του Poly Quartet είχαμε ευφρανθεί, τώρα, με την εργασία του στους Pink Floyd, μπορούμε να νιώθουμε έως και εθνικά υπερήφανοι.

 

Ήμουν επιφυλακτικός απέναντι σε ένα τέτοιο concept. Τι ανάγκη έχουν οι Pink Floyd, σκεφτόμουν, από "πειράγματα" κάθε είδους; Γιατί να ακούσω αλλιώς το "Shine on you crazy diamond", που ακόμη παίζεται παντού από το αυθεντικό "Wish you were here"; Κι αν οι θρυλικές συνθέσεις γίνονταν μουσική υπόκρουση για ασανσέρ και σούπερ - μάρκετ; Να η παγίδα της ευτέλειας, στην οποία έχει υποπέσει ο χαρακτηρισμός "lounge"! Ευτυχώς, από την τελευταία μάλλον καχύποπτη σκέψη με έβγαλε αμέσως το όνομα του Πολυζωγόπουλου που αποτελεί ''εγγύηση'' εδώ και μερικά χρόνια.

 

Στο "Heart of the sun - The music of Pink Floyd", ο Πολυζωγόπουλος μας λέει πολύ απλά ό,τι αγαπάει το βρετανικό rock συγκρότημα με τον ίδιο τρόπο που το αγαπήσαμε κι εμείς κάποτε και λιώναμε τα βινύλια του. Όλα τα κομμάτια έτσι δεν αποδίδονται από έναν τζαζίστα που τελεί υπό αυτοσχεδιαστική εκτόνωση, αλλά από έναν ροκά που γνωρίζει σε βάθος τις λεπτομέρειες και την υφή της μουσικής τους. Πόσο μάλλον που ο συγκεκριμένος ροκάς εξέλιξε ή, σωστότερα, εμπλούτισε την τέχνη του κι από ένας επίδοξος κιθαρίστας έγινε ο τρομπετίστας που ξέρουμε σήμερα: Βέβαια όταν ανακάλυψα τον Miles Davis και την τρομπέτα, άφησα την κιθάρα και ξέχασα την υπόσχεση μου...σημειώνει ο ίδιος στο ένθετο του CD.

 

Όλα καλά, γιατί όμως ο Πολυζωγόπουλος έπιασε τα πιο "πιασάρικα" κομμάτια από τα επίσης πιο ''πιασάρικα'' άλμπουμ των Pink Floyd (''Time'' και ''Money'' από το ''The darkside of the moon'', "Have a cigar" και "Shine on you crazy diamond" από το ''Wish you were here", "Pigs" από το "Animals", "Hey you", ''Another brick in the wall'', ''One of my turns'' και ''Don't leave me now'' από το "The Wall"), με εξαίρεση ίσως το ''Set the controls for the heart of the sun'' από το, εποχής Syd Barrett, "A saucerful of secrets"; Για λόγους επικοινωνιακούς άραγε; Την απάντηση τη δίνει ο ίδιος πάλι στο σημείωμα του για τον δίσκο: Θυμάμαι ότι τις μέρες μετά το live του Roger Waters, όποιο φίλο συναντούσα τον ρωτούσα αν πήγε στο live και πως του φάνηκε...τότε ανακάλυψα πως ο Κωστής Χριστοδούλου ήταν και αυτός τρελαμένος με τους Floyd! Θέλω να πω με την παραπομπή, έχοντας παρακολουθήσει κιόλας πρόσφατο live του Waters, πως το άνωθεν ρεπερτόριο είναι αυτό που παίζει κατά κόρον και ο πρωτεργάτης των Pink Floyd στις συναυλίες του. Μια επιλογή από τα πιο δημοφιλή τραγούδια του συγκροτήματος έκανε και ο Πολυζωγόπουλος, κάτι που ενώ φαινομενικά ήταν η εύκολη λύση, στην πραγματικότητα θα μπορούσε να τον πετάξει εκτός.

 

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
Ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος με το ''Pink Floyd'' Quartet

 

Γι'αυτό, λοιπόν, στο CD την καλλιτεχνική επιτυχία τη χρεώνεται εξ ημισείας με τους μουσικούς του. Η τρομπέτα του είναι μεν ο ηχητικός κορμός των διασκευών του, στο "Hey you" ωστόσο ή στο "Another brick in the wall" πρωτοστατούν το organ, το κοντραμπάσο και τα τύμπανα. Ο δίσκος έτσι έχει ροή, ακούγεται σαν ένα ενιαίο έργο αδιάσπαστο και σαν ένα χαλαρωτικό trip που διαπερνά τις πιο αγαπημένες στιγμές του σημαντικότερου, για κάποιους, rock συγκροτήματος. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μαθαίναμε τη γνώμη του Roger Waters αν κάποτε άκουγε τη δουλειά του Ανδρέα Πολυζωγόπουλου. Επί της παρούσης και δεδομένου του ό,τι δεν είναι πολλοί αυτοί που έχουν "πειράξει" τους Pink Floyd μέσα στα χρόνια, συγχαίρω τον Πολυζωγόπουλο για την τόλμη του και δηλώνω περήφανος που ο συγκεκριμένος δίσκος είναι το καλλιτεχνικό προϊόν ενός Έλληνα μουσικού.

 

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του δίσκου του Ανδρέα Πολυζωγόπουλου ''Heart of the sun - The music of Pink Floyd'' (2014, Puzzlemusik)

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια