Ποιοι είναι οι ARTéfacts ;

Ποιοι είναι οι ARTéfacts ; Facebook Twitter
0

-"Τι ακριβώς θα κάνετε στον Κ.Βήτα;", ήταν η πρώτη ερώτηση.

-"Στον Κωνσταντίνο τον ίδιο τίποτα, στα τραγούδια του κάτι κάνουμε", λέει γελώντας ο Θοδωρής Βαζάκας.

Μέλος των ARTéfacts από την πρώτη μέρα της δημιουργίας τους, ο δεξιοτέχνης των κρουστών μαζί με τους υπόλοιπους 19 της παρέας παίζουν το Σάββατο 28 & την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στη Στέγη προσπαθώντας να "απαλλάξουν" τις συνθέσεις του Κωνσταντίνου Βήτα από bits, bytes και οτιδήποτε έχει σχέση με το... ρεύμα.

Τη θέση, λοιπόν, των υπολογιστών παίρνουν 20 κορυφαίοι σολίστ, που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τη μουσική και με την άδειά του να αναδημιουργούν, αναδιατυπώνουν και μετασχηματίζουν ελεύθερα τις δικές του συνθέσεις. Ο φυσικός ήχος των ακουστικών οργάνων, απελευθερώνει τις ηλεκτρονικές μουσικές που αγαπήσαμε.

Αλλωστε, όταν πριν από μερικά χρόνια ο Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά) και ο Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο) άρχισαν να φτιάχνουν τους ARTéfacts αυτό ακριβώς είχαν στο μυαλό τους: "Μας άρεσε η σύγχρονη μουσική αλλά θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο που θα έρθει κοντά στο κοινό χωρίς τον συνήθη ακαδημαϊκό τρόπο".

Μην πάει το μυαλό σας σε ευκολίες. Στις συναυλίες στη Στέγη δεν πρόκειται να ακούσουμε απλώς κάποια κομμάτια του Κ. Βήτα διασκευασμένα για φυσικά όργανα. Περιμένουμε μια μεγάλη μουσική ρετροσπεκτίβα, με απόλυτη ενορχηστρωτική ελευθερία, έξω από κάθε υποψία συμβατικότητας. "Μας ιντριγκάρει πολύ η ιδέα να παίξουμε με φυσικά όργανα ηλεκτρονικές συνθέσεις διότι αυτομάτως προσθέτουμε στο εγχείρημα τον παράγοντα του λάθους. Ως γνωστόν οι υπολογιστές σπανίως κάνουν λάθη".

Το σύνολο ARTéfacts ensemble από το 2007 κάνει αισθητή την παρουσία του με αξιόλογες εμφανίσεις σε φεστιβάλ, πολυχώρους, θέατρα και ωδεία. Ολοι οι σολίστ του, ανήκουν στη γενιά των «τριάντα-κάτι» ετών.

Τα τραγούδια που έχουν επιλέξει προέρχονται από το σύνολο της δισκογραφίας του Κ.Βήτα: από τα πρώτα του βήματα μέχρι δίσκους του 2011.

Τίτλος της παράστασης είναι: "Συγκατοίκηση".

"Περί αυτού πρόκειται. Θέλουμε να δούμε πως συνυπάρχουν τα ηχοχρώματα των φυσικών οργάνων με την ευγενέστερη pop – dance. Η σύγχρονη μουσική με την ποπ -electronica. Το σήμερα με το χθες", λέει ο Θ.Βαζάκας.

Την πρώτη τους συναυλία την έδωσαν στον Παρνασσό το 2008 παρόλο που το συγκρότημα το έφτιαχναν ήδη 3-4 χρόνια πριν. "Ειδικά για την πρώτη βραδιά ο Κορνήλιος (Σελαμσής) μας είχε γράψει ένα έργο. Το κοινό ήταν μεν περιορισμένο τότε αλλά φάνηκε πως του άρεσε αυτό που κάνουμε γιατί ανεξάρτητα από το πόσο τολμάμε αντιμετωπίζουμε τις συναυλίες μας με απίστευτη σοβαρότητα, προβλέπουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια, σκηνοθετούμε τα πάντα -ακόμα και τις εναλλαγές των οργάνων στη σκηνή-, ντύνουμε πάντα τις δουλειές μας με βίντεο ενίοτε και με χορό. Ετσι, ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε μια πλήρη παράσταση, με διαρκή ροή σαν ενιαίο έργο και όχι σε μια τυπική εκτέλεση μουσικών έργων".

Η ιδέα να "μεταμορφώσουν" τις δημιουργίες του Κ.Βήτα προϋπήρχε στο μυαλό τους από χρόνια. "Πριν καν υπάρξουμε σαν σύνολο ξέραμε πως οι αγαπημένες μουσικές της γενιάς μας, σαν αυτές του Κωνσταντίνου, θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να μας απασχολήσουν. Κάναμε την πρόταση στον Κορνήλιο Σελαμσή, εκείνος ετοίμασε δύο τραγούδια και τα στείλαμε δειλά στον Κ.Βήτα. Δεν ξέραμε αν θα του φανούν ενδιαφέροντα ή αν θα μας βρίσει. Τελικά του άρεσαν".

Και η μεγαλύτερη δυσκολία, ποια ήταν; "Ηταν κυρίως τεχνικής φύσεως. Για παράδειγμα το να παίξεις μουσική δωματίου (δηλαδή χωρίς μαέστρο να σε κατευθύνει) με είκοσι άτομα επί σκηνής απαιτεί τέλεια ενδοεπικοινωνία, άπειρες πρόβες και λίγα περιθώρια λάθους", σχολιάζει ο Θοδωρής Βαζάκας.

"Μια επίσης μεγάλη δυσκολία ήταν να καταφέρουμε να βρούμε τον τρόπο που οι άνθρωποι θα αντικαταστήσουν στα κομμάτια τον ήχο των υπολογιστών. Καταλαβαίνετε πως όταν μιλάμε για ηλεκτρονική μουσική οι ήχοι που ακούγονται δεν αναπαράγονται με νότες αλλά με υπολογιστές. Εμείς βρήκαμε τις αντιστοιχίες".


Και μια τελευταία ερώτηση: θυμίζει το αποτέλεσμα τα τραγούδια του Κ.Βήτα που ξέρουμε ή θα σπάσουμε το κεφάλι μας να τα αναγνωρίσουμε; "Είναι πλήρως αναγνωρίσιμα, μην ανησυχείτε".

Info:

Κεντρική Σκηνή- Ώρα έναρξης: 20:30

Τιμές εισιτηρίων: 15 – 18 – 28 €

Μειωμ. 10 - 12 - 15 € |

Άνεργοι 5 €

Φίλοι της Στέγης: 20 - 14 - 8 €

Αποκτήστε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Στέγης.

Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00) Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων: www.sgt.gr

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ