Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
0
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Seattle - Φωτο: Charles Peterson

O Kurt Cobain, το κίνημα του grunge, και η εκρηκτική σκηνή της Ουάσιγκτον των 90s είναι και θα είναι πάντα επίκαιρα τις πρώτες μέρες του Απριλίου - ακολουθώντας τις "επετείους" θανάτου του Κurt που αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου του 1994.


Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που κατακλύζουν το ίντερνετ αυτές τις μέρες – αλλά και γενικότερα με κάθε αφορμή και αναφορά στους Nirvana- τραβήχτηκαν από τον ίδιο άνθρωπο.


Ο φωτογράφος Charles Peterson ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν την τύχη να βρίσκονται στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή.


Έχοντας φίλους που ακολουθούσαν ως μικρές μπάντες τα συγκροτήματα της Sub Pop άρχισε να φωτογραφίζει μανιωδώς τα live και τις μπάντες που έμελλε να γράψουν ιστορία, χωρίς φυσικά να συνειδητοποιεί – όπως πιθανώς και όλοι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές του νεοσύστατου κινήματος, και όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις- ότι καταγράφει ένα σημαντικό μέρος της σύγχρονης ιστορίας της μουσική στα γεννοφάσκια της.


Πολύ γρήγορα ο Bruce Pavitt του ανέθεσε να γίνει ο επίσημος φωτογράφος της εταιρείας, και σήμερα ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι 90s νοσταλγίας.

Ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι ασπρόμαυρης 90s νοσταλγίας


«Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε ακριβώς το μέγεθος όλου αυτού, όλα ήταν καινούρια για εμάς, και πολύ συναρπαστικά», έχει πει. «Τίποτα δεν ήταν στημένο ή σκηνοθετημένο. Καμία φωτογραφία από αυτές που βλέπουμε σήμερα. Όλα κυλούσαν φυσικά και αυθόρμητα. Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα είναι το πόσο πολύ πίναμε. Για να είμαι ειλικρινής νιώθω λίγο χαζός σήμερα όταν σκέφτομαι ότι δεν προέβλεψα την επίδραση που θα είχε η σκηνή τα μετέπειτα χρόνια. Είμαι ευγνώμων αλλά σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να κάνω πολλά περισσότερα.»

 

Θα φανταζόταν κανείς ότι ο Peterson έχει να μοιραστεί εκατοντάδες θρυλικές ιστορίες από το παρασκήνιο. Κι όμως προς τιμήν του επιλέγει να μείνει φειδωλός στις δηλώσεις του. «Δεν μου αρέσει και τόσο να εξιστορώ», λέει.

Καλύτερα, γιατί οι εικόνες του μιλάνε από μόνες τους.

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Courtney Hole live - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Road trip στην ανατολική Ουάσινγκτον, 1986 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Στο Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Ο Kurt Cobain στο γνωστό αναπηρικό καροτσάκι - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Bainbridge Island, Μάιος 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Vancouver - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Soundgarden - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
O Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Kurt Cobain, Seattle, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Los Angeles, 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Οι L7, Seattle 1989 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Layne Alice - Φωτο: Charles Peterson
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT