Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα

Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
0
Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter

Δεν ξέρω αν έχει συγγένεια με τον άλλον περίφημο Ιταλό, τον Niccolò Paganini... Τηρουμένων των αναλογιών –πάντα- είναι πολύ πιθανό σε 150 χρόνια να θεωρείται και ο Sam ένας συγκλονιστικός συνθέτης που άφησε κι αυτός το στίγμα του στη μουσική. Όχι στην κλασική, αλλά στην techno. Ο πιτσιρικάς με την τεράστια αγάπη για τα drums, που ξεκίνησε να σπουδάζει μουσική σε μικρή ηλικία, πέρασε πίσω από τα decks στα 15 και προχώρησε στην παραγωγή στα 20, είναι σήμερα ένας από αυτούς που κυριολεκτικά έχουν όλο το πακέτο. Μοναδικός DJ, εξαιρετικός παραγωγός και remixer. Ο απόλυτος εκπρόσωπος του ‘sexy groovy dark techno’, ενός όρου που δημιουργήθηκε για να περιγράψει τον ήχο του. Από το Βερολινέζικο Berghain στο Νεοϋορκέζικο Cielo κι από το Awakenings Festival στο Tomorrowland με αμέτρητους σταθμούς ενδιάμεσα σε όλο τον κόσμο, ο Sam αποφάσισε ότι θα ξανακάνει Πρωτοχρονιά μαζί μας στην Αθήνα. Έτσι, γιατί του φέραμε γούρι! 

-Στα  15 σου χρόνια έπαιζες κιθάρα, πιάνο και ντραμς σε ροκ μπάντες. Πώς κατέληξες να ασχοληθείς με την ηλεκτρονική μουσική;
Γεια σας! (Γελάει). Έχοντας εκπαιδευτεί ως μουσικός σε ροκ μπάντες, διαπίστωσα πως στην ηλεκτρονική μουσική μπορείς να είσαι μια ολόκληρη μπάντα από μόνος σου, αφού βρίσκεσαι στην εξαιρετική θέση να επιλέξεις και να παίξεις όλα τα όργανα με φοβερή ανεξαρτησία. Οι μουσικές αναφορές μου εκείνη την εποχή ήταν οι Kraftwerk, η αγγλική acid house, electro pop κομμάτια των 80s και εταιρίες όπως η Warp…

-Έχεις σπουδάσει μουσική κι έχεις εντρυφήσει σε πολλά μουσικά όργανα. Πιστεύεις ότι όλο αυτό σου έχει δώσει κάποιο πλεονέκτημα στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής; Αν ναι, με ποιoν τρόπο;
Μάλλον ναι. Πάνω απ’ όλα είμαι ντράμερ κι ο ρυθμός είναι πολύ σημαντικός, αν θέλεις να παίζεις σωστά αυτό το όργανο. Επίσης, το να ακούς πολλά διαφορετικά είδη μουσικής μόνο καλό σου κάνει, αφού αντλείς έμπνευση από παντού.

-Βλέπουμε πολλά παιδιά να αγοράζουν έναν υπολογιστή,  ένα πρόγραμμα σύνθεσης/μουσικής παραγωγής και να αρχίζουν να γράφουν κομμάτια. Πιστεύεις πως αρκεί αυτό, ή και οι μουσικές γνώσεις είναι απαραίτητες, ώστε να καταφέρεις να επιτύχεις;
Ναι, πιστεύω πως είναι αρκετό. Υπάρχουν πολλοί μεγάλοι μουσικοί στην Ιστορία αυτής της Τέχνης που έγραψαν αριστουργήματα χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις, από το χώρο της jazz μέχρι του ροκ κι ακόμη πιο πέρα. Κάποιες φορές καταφέρνεις να επιτύχεις να δώσεις κάτι το διαφορετικό, ακριβώς επειδή δε σε δεσμεύουν οι αυστηροί μουσικοί κανόνες. Αλλά και λίγες γνώσεις... ποτέ δεν κάνουν κακό! (γελάει)

-Η μουσική σου μου δίνει την εντύπωση πως απαιτείς πάντα την τελειότητα στον ήχο και την παραγωγή και δεν είσαι διατεθειμένος να συμβιβαστείς με τίποτα λιγότερο. Ότι δουλεύεις πολύ σκληρά για να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα και υψηλή ποιότητα στις κυκλοφορίες σου. Έχω δίκιο;
Απόλυτα και χαίρομαι πάρα πολύ που το νιώθεις αυτό! Δεν είμαι πολυγράφος, μπορώ να δουλεύω πάνω σε ένα κομμάτι για εβδομάδες, πρέπει να νιώθω πραγματικά ικανοποιημένος με αυτό, ώστε να αποφασίσω να το κυκλοφορήσω. Είμαι πάρα πολύ αυστηρός, μέχρι να είναι έτοιμο να βγει εκεί έξω, πάντα ψάχνω για κάτι παραπάνω από ένα εντυπωσιακό στοιχείο που θα το κάνει να ‘δουλέψει’ στο dancefloor.

-Το ‘Zoe’ ήταν ένα κομμάτι – σταθμός στην καριέρα σου, το οποίο πλέον θεωρείται ένα αδιαπραγμάτευτο classic στο είδος του. Πώς σε κάνει να νιώθεις αυτό;
Με τιμά αφάνταστα. Φτιάχτηκε σε ένα Atari Ste computer, με δύο synthesizers κι ένα Mackie Mixer 24 channel.

-Southern Fried, Octopus, Terminal M, Phobiq, Toolroom, Plus8, Drumcode, Cocoon…  είναι μόνο λίγες από τις εξαιρετικές εταιρίες που έχουν κυκλοφορήσει δουλειά σου. Συνηθίζεις να τροποποιείς τον ήχο σου, ώστε να ταιριάζει με τα δεδομένα της εκάστοτε εταιρίας, ή απλά γράφεις αυτό που έχεις στο μυαλό και την ψυχή σου;
Όταν έχω  στα χέρια μου νέα κομμάτια, ετοιμάζω ένα demo, φτιάχνω μια λίστα από εταιρίες που πιστεύω πως θα ενδιαφέρονταν να τα κυκλοφορήσουν και τα στέλνω. Τόσο απλά.

-Το ‘Satellite’ ήταν ένα εντυπωσιακό και μοναδικής σύλληψης άλμπουμ. Εξερεύνησες και ταξίδεψες τον ακροατή μέσα από μοναδικά ηχητικά τοπία, εκτείνοντας τα όρια των διάφορων ειδών, προφέροντας ένα άψογο αποτέλεσμα. Για μένα ήταν μοναδικά εγκεφαλικό. Και δε βλέπουμε συχνά καλλιτέχνες από τον χώρο της dance να κυκλοφορούν ολόκληρα άλμπουμς! Ποιά ήταν η ιδέα πίσω απ’ όλο αυτό και τι ήθελες να εκφράσεις;
Σε ευχαριστώ πολύ! Προσπάθησα να συμπεριλάβω όλες μου τις επιρροές, όχι μόνο από το χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, ή της techno σε αυτά τα 12 κομμάτια. Κάθε κομμάτι είναι διαφορετικό από το άλλο, γιατί βαριέμαι πάρα πολύ να ξεκινάω κάτι νέο με τον ίδιο ρυθμό (που έχω ξαναχρησιμοποιήσει). Τη σιχαίνομαι αυτή την τακτική και προσέγγιση στη μουσική παραγωγή. Τα ξαναστήνω όλα από την αρχή κάθε φορά, γιατί μόνο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό και θα διατηρείται ‘φρέσκος’ ο ήχος μου.   

-Τα DJ sets σου είναι μοναδικά και αντικατοπτρίζουν τη μεγάλη εμπειρία που έχεις πίσω από τα decks. Έχεις στο μυαλό σου μια ιδέα του τι πρόκειται να παίξεις πριν ανέβεις, ή ξεκινάς κι αφήνεις τη μουσική και τον κόσμο να σε κατευθύνει;
Διαλέγω ένα – δυο κομμάτια από το playlist μου που θεωρώ ότι θα ήταν καλά να ανοίξουν τη συγκεκριμένη βραδιά κι όταν μπαίνω στο club, πιάνω το vibe του κόσμου, ξεκινώ με ένα από αυτά και μετά η μουσική ρέει από μόνη της.

Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter

-Η Ιταλία έχει αποδειχθεί πως είναι ένας πολύ δυνατός ‘παίκτης’ στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής εδώ και πολλά χρόνια, ενώ δε θεωρείται από τον μέσο ακροατή σαν μια από αυτές τις χώρες που έχουν να επιδείξουν μια σημαντική κληρονομιά, ή παρακαταθήκη στον συγκεκριμένο χώρο (όπως π.χ. οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αγγλία και η Γερμανία). Πώς το εξηγείς;
Πολύ καλή ερώτηση... Δεν ξέρω, για να σου είμαι ειλικρινής. Η Γερμανία, για παράδειγμα, έχει μια μακρά ιστορία στα techno festivals, πολύ περισσότερο από την Ιταλία, φυσικά. Είχαμε ασκήσει μεγάλη επιρροή σε αρκετούς παραγωγούς με το italo disco, τη δεκαετία του ’80… και βγήκαν από τη χώρα και κάποιες πολύ καλές παραγωγές τη δεκαετία του ’90.

-Έχεις παίξει στην Ελλάδα δυο φορές, μέχρι στιγμής. Πώς σου φαίνονται οι Έλληνες? Είμαστε, τελικά, ‘una faccia una razza’;
(Γελάει) και η κάθε φορά που έπαιξα ήταν μοναδική! Χαίρομαι πάρα πολύ που θα βρίσκομαι στην Αθήνα την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, είναι η δεύτερη φορά που θα αλλάξω χρόνο σε εσάς. Είμαι ενθουσιασμένος. Νιώθω σαν στο σπίτι μου.

-Τι να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο studio δουλεύοντας κάποιες ιδέες και ελπίζω να κυκλοφορήσω νέο άλμπουμ του χρόνου. Δουλεύω σκληρά, όπως πάντα!

O Sam Paganini θα βρίσκεται στο Gazi Music Hallμαζί με τους Sasha Carassiκαι Gaiserστις 31 Δεκεμβρίου 2015.

 

https://www.facebook.com/SamPaganiniOfficial/

http://www.residentadvisor.net/dj/sampaganini

https://www.mixcloud.com/sampaganini2/

https://soundcloud.com/sam_paganini

 

Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία: George Mpenioudakis
Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία: George Mpenioudakis
Το sexy groovy dark techno του Sam Paganini αύριο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία: George Mpenioudakis
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ