Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Η αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου διαθέτει το πιο παλιό εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα (εγκαταστάθηκε εκεί το 1901). Φωτο: Vangelis Patsialos

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας

0

Τον τελευταίο καιρό, κάθε τόσο μου σκάει κι ένα invite στο Facebook για κάποιο live στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου στο Σύνταγμα. Άλλες φορές, περνώντας με το τρόλεϊ έξω από την Φιλελλήνων, βλέπω κόσμο συνωστισμένο στον μικρό της περίβολο. Δεν άργησα να βρεθώ ανάμεσα σ' εκείνους που θα παρακολουθούσαν ένα live μέσα στην αγγλικανική εκκλησία και κατάλαβα τον λόγο που επιλέχθηκε ο χώρος για τη διοργάνωση μιας μουσικής βραδιάς.

Η νεογοτθικού ρυθμού εκκλησία του Αγίου Παύλου ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1843 και είναι μία από τις πρώτες ξένες εκκλησίες στη χώρα. Εκτός του ότι διαθέτει το πιο παλιό εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα (εγκαταστάθηκε εκεί το 1901), έχει και εξαιρετική ακουστική, γεγονός που δικαιολογεί την παράδοση που έχει ο χώρος στις μουσικές εκδηλώσεις πολύ πριν από τα St Paul's Sessions.

Τα St Paul's Sessions είναι μια ιδέα του Ανδρέα Βιολάρη και του Δημήτρη Δημόπουλου, που μαζί τρέχουν την Groove Productions. Αν και ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2016 με τη sold out εμφάνιση του Cayetano, η ιδέα είχε γεννηθεί δέκα σχεδόν χρόνια πριν.

Ο χώρος και η ακουστική της εκκλησίας, καθώς και η πολύ κοντινή απόσταση που έχουν μεταξύ τους, δημιουργεί πολύ θετική επικοινωνία.

«Τα St Paul's Sessions δημιουργήθηκαν ως ιδέα το 2006, όταν γνωριστήκαμε με τον φίλο και συνεργάτη Δημήτρη Δημόπουλο στο Άμστερνταμ, όπου εγώ σπούδαζα κι εκείνος εργαζόταν. Εκεί μας είχε συναρπάσει το γεγονός ότι γίνονταν τόσο σπουδαία καλλιτεχνικά δρώμενα σε εκκλησίες και σκεφτήκαμε να οργανώσουμε μια ανάλογη κατάσταση και στην Ελλάδα, όταν με το καλό θα επιστρέφαμε» θυμάται ο Ανδρέας.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Από τις πιο δυνατές στιγμές ήταν το opening του Cayetano. Φωτο: Α. Κατσαρού

— Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη εκκλησία λοιπόν;

Διοργανώσαμε την πρώτη μας συναυλία στην αγγλικανική εκκλησία ως Groove Productions, σε συνεργασία με τη Specs 'n' Arts το Μάιο του 2011, μαζί με τον Γερμανό οργανίστα Daniel Stickan, οπότε η ιδέα να οργανώσουμε τα St Paul's Sessions εκεί μας βγήκε εντελώς φυσιολογικά. Η ακουστική του χώρου, η ενέργειά του και η αντίθεση που δημιουργείται με τα σύγχρονα ακούσματα είναι οι βασικοί λόγοι που τον έχουμε επιλέξει.

— Ποια ήταν η αντίδραση των ιερέων όταν το προτείνατε και πώς προχώρησε η συνεργασία;

Είναι ιδιαίτερη η συνεργασία που έχει ξεκίνησε εδώ και αρκετό καιρό. Υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ μας και παράλληλα έχουμε αναπτύξει έναν δικό μας κώδικα επικοινωνίας.

— Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τους καλλιτέχνες που εμφανίζονται στα St Paul'Sessions; Είναι απαραίτητο η μουσική τους να «ταιριάζει» στον χώρο;

Βασική μας φιλοσοφία, σε πρώτο πλάνο, είναι η ανάδειξη της μουσικής αισθητικής, όμως παράλληλα δίνουμε ιδιαίτερο βάρος και στον τρόπο που αντιμετωπίζει τα πράγματα ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Πετύχαμε, λοιπόν, να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, ώστε να καταφέρει να εκφραστεί ο καλλιτέχνης σε κατάλληλες συνθήκες. Έχοντας ως βάση αυτά, στα St Paul's Sessions επιλέγουμε ό,τι πιο φρέσκο και ποιοτικό παρουσιάζεται αυτήν τη στιγμή στη σκηνή της Ελλάδας και του εξωτερικού από καλλιτέχνες της σύγχρονης μουσικής.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Οι δύο sold out εμφανίσεις της Καναδής Julia Kent μαγνήτισαν το κοινό, καθώς η αγάπη της για την Αθήνα ήταν συγκινητική. Φωτο: Α. Κατσαρού

Πώς θα περιγράφατε την ανταπόκριση του κόσμου;

Είναι ιδιαίτερα θερμή. Ήταν sold out και τα πέντε sessions που έχουν γίνει ως τώρα, κάτι που δείχνει ότι το κοινό ανταποκρίθηκε από την πρώτη στιγμή στην ιδέα που είχε γεννηθεί από το 2006 στο Άμστερνταμ.

— Πώς νιώθουν οι καλλιτέχνες παίζοντας σ' έναν τόσο ιδιαίτερο χώρο;

Απ’ ό,τι έχουμε καταλάβει, υπάρχει μια πολύ ιδιαίτερη επαφή μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού. Ο χώρος και η ακουστική της εκκλησίας, καθώς και η πολύ κοντινή απόσταση που έχουν μεταξύ τους, δημιουργεί πολύ θετική επικοινωνία.

— Ποια ήταν η δυνατότερη μέχρι τώρα στιγμή των St Paul's Sessions;

Όλα τα sessions είχαν τον δικό τους, ξεχωριστό χαρακτήρα και πνεύμα. Φυσικά, το opening  του Cayetano ήταν ένα πολύ όμορφο καλωσόρισμα που δικαίωσε τις προσδοκίες μας. Ταυτόχρονα, οι δύο sold out εμφανίσεις της Καναδής Julia Kent μαγνήτισαν το κοινό, καθώς η αγάπη της για την Αθήνα, το κοινό και τα St Paul's Sessions ήταν συγκινητική.

— Θα υπάρξει συνέχεια μετά την 1η Απριλίου που είναι και η τελευταία ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί;

Αρχικά, είχαμε σχεδιάσει να ολοκληρώσουμε τα φετινά St Paul's Sessions την 1η Απριλίου με τους Tendts από τη Θεσσαλονίκη – εδώ να πούμε ότι έχουμε προγραμματίσει και ένα closing night την Παρασκευή 31 Μαρτίου στο Ρομάντσο, με τον γνωστό DJ και παραγωγό Pangaea από το Μάντσεστερ, τον επίσης DJ και παραγωγό, μέλος των NON και μουσικό διευθυντή του Reworks Festival, Αναστάσιο Διόλατζη –aka Ison–, από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και έναν secret guest. Στην πορεία όμως δεν μπορέσαμε να μην ενδώσουμε στον πειρασμό να εντάξουμε στη σειρά την εμφάνιση δύο πολύ σημαντικών Αμερικανών καλλιτεχνών, του William Basinski (στις 11 Μαΐου) που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και του Peter Broderick (στις 17 Μαΐου) – αμφότεροι θα βρίσκονται σε ευρωπαϊκή περιοδεία. Παράλληλα, δουλεύουμε σκληρά για τον προγραμματισμό των επόμενων St Paul's Sessions που θα βασίζονται σε διεθνείς καλλιτέχνες, με τον σπουδαίο πιανίστα Lubomyr Melnyk να ανοίγει τη σεζόν στις 21 Οκτωβρίου, στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Session με τον Σεραφείμ Τσοτσώνη. Φωτο: Vangelis Patsialos
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT