Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Η αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου διαθέτει το πιο παλιό εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα (εγκαταστάθηκε εκεί το 1901). Φωτο: Vangelis Patsialos

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας

0

Τον τελευταίο καιρό, κάθε τόσο μου σκάει κι ένα invite στο Facebook για κάποιο live στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου στο Σύνταγμα. Άλλες φορές, περνώντας με το τρόλεϊ έξω από την Φιλελλήνων, βλέπω κόσμο συνωστισμένο στον μικρό της περίβολο. Δεν άργησα να βρεθώ ανάμεσα σ' εκείνους που θα παρακολουθούσαν ένα live μέσα στην αγγλικανική εκκλησία και κατάλαβα τον λόγο που επιλέχθηκε ο χώρος για τη διοργάνωση μιας μουσικής βραδιάς.

Η νεογοτθικού ρυθμού εκκλησία του Αγίου Παύλου ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1843 και είναι μία από τις πρώτες ξένες εκκλησίες στη χώρα. Εκτός του ότι διαθέτει το πιο παλιό εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα (εγκαταστάθηκε εκεί το 1901), έχει και εξαιρετική ακουστική, γεγονός που δικαιολογεί την παράδοση που έχει ο χώρος στις μουσικές εκδηλώσεις πολύ πριν από τα St Paul's Sessions.

Τα St Paul's Sessions είναι μια ιδέα του Ανδρέα Βιολάρη και του Δημήτρη Δημόπουλου, που μαζί τρέχουν την Groove Productions. Αν και ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2016 με τη sold out εμφάνιση του Cayetano, η ιδέα είχε γεννηθεί δέκα σχεδόν χρόνια πριν.

Ο χώρος και η ακουστική της εκκλησίας, καθώς και η πολύ κοντινή απόσταση που έχουν μεταξύ τους, δημιουργεί πολύ θετική επικοινωνία.

«Τα St Paul's Sessions δημιουργήθηκαν ως ιδέα το 2006, όταν γνωριστήκαμε με τον φίλο και συνεργάτη Δημήτρη Δημόπουλο στο Άμστερνταμ, όπου εγώ σπούδαζα κι εκείνος εργαζόταν. Εκεί μας είχε συναρπάσει το γεγονός ότι γίνονταν τόσο σπουδαία καλλιτεχνικά δρώμενα σε εκκλησίες και σκεφτήκαμε να οργανώσουμε μια ανάλογη κατάσταση και στην Ελλάδα, όταν με το καλό θα επιστρέφαμε» θυμάται ο Ανδρέας.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Από τις πιο δυνατές στιγμές ήταν το opening του Cayetano. Φωτο: Α. Κατσαρού

— Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη εκκλησία λοιπόν;

Διοργανώσαμε την πρώτη μας συναυλία στην αγγλικανική εκκλησία ως Groove Productions, σε συνεργασία με τη Specs 'n' Arts το Μάιο του 2011, μαζί με τον Γερμανό οργανίστα Daniel Stickan, οπότε η ιδέα να οργανώσουμε τα St Paul's Sessions εκεί μας βγήκε εντελώς φυσιολογικά. Η ακουστική του χώρου, η ενέργειά του και η αντίθεση που δημιουργείται με τα σύγχρονα ακούσματα είναι οι βασικοί λόγοι που τον έχουμε επιλέξει.

— Ποια ήταν η αντίδραση των ιερέων όταν το προτείνατε και πώς προχώρησε η συνεργασία;

Είναι ιδιαίτερη η συνεργασία που έχει ξεκίνησε εδώ και αρκετό καιρό. Υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ μας και παράλληλα έχουμε αναπτύξει έναν δικό μας κώδικα επικοινωνίας.

— Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τους καλλιτέχνες που εμφανίζονται στα St Paul'Sessions; Είναι απαραίτητο η μουσική τους να «ταιριάζει» στον χώρο;

Βασική μας φιλοσοφία, σε πρώτο πλάνο, είναι η ανάδειξη της μουσικής αισθητικής, όμως παράλληλα δίνουμε ιδιαίτερο βάρος και στον τρόπο που αντιμετωπίζει τα πράγματα ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Πετύχαμε, λοιπόν, να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, ώστε να καταφέρει να εκφραστεί ο καλλιτέχνης σε κατάλληλες συνθήκες. Έχοντας ως βάση αυτά, στα St Paul's Sessions επιλέγουμε ό,τι πιο φρέσκο και ποιοτικό παρουσιάζεται αυτήν τη στιγμή στη σκηνή της Ελλάδας και του εξωτερικού από καλλιτέχνες της σύγχρονης μουσικής.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Οι δύο sold out εμφανίσεις της Καναδής Julia Kent μαγνήτισαν το κοινό, καθώς η αγάπη της για την Αθήνα ήταν συγκινητική. Φωτο: Α. Κατσαρού

Πώς θα περιγράφατε την ανταπόκριση του κόσμου;

Είναι ιδιαίτερα θερμή. Ήταν sold out και τα πέντε sessions που έχουν γίνει ως τώρα, κάτι που δείχνει ότι το κοινό ανταποκρίθηκε από την πρώτη στιγμή στην ιδέα που είχε γεννηθεί από το 2006 στο Άμστερνταμ.

— Πώς νιώθουν οι καλλιτέχνες παίζοντας σ' έναν τόσο ιδιαίτερο χώρο;

Απ’ ό,τι έχουμε καταλάβει, υπάρχει μια πολύ ιδιαίτερη επαφή μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού. Ο χώρος και η ακουστική της εκκλησίας, καθώς και η πολύ κοντινή απόσταση που έχουν μεταξύ τους, δημιουργεί πολύ θετική επικοινωνία.

— Ποια ήταν η δυνατότερη μέχρι τώρα στιγμή των St Paul's Sessions;

Όλα τα sessions είχαν τον δικό τους, ξεχωριστό χαρακτήρα και πνεύμα. Φυσικά, το opening  του Cayetano ήταν ένα πολύ όμορφο καλωσόρισμα που δικαίωσε τις προσδοκίες μας. Ταυτόχρονα, οι δύο sold out εμφανίσεις της Καναδής Julia Kent μαγνήτισαν το κοινό, καθώς η αγάπη της για την Αθήνα, το κοινό και τα St Paul's Sessions ήταν συγκινητική.

— Θα υπάρξει συνέχεια μετά την 1η Απριλίου που είναι και η τελευταία ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί;

Αρχικά, είχαμε σχεδιάσει να ολοκληρώσουμε τα φετινά St Paul's Sessions την 1η Απριλίου με τους Tendts από τη Θεσσαλονίκη – εδώ να πούμε ότι έχουμε προγραμματίσει και ένα closing night την Παρασκευή 31 Μαρτίου στο Ρομάντσο, με τον γνωστό DJ και παραγωγό Pangaea από το Μάντσεστερ, τον επίσης DJ και παραγωγό, μέλος των NON και μουσικό διευθυντή του Reworks Festival, Αναστάσιο Διόλατζη –aka Ison–, από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και έναν secret guest. Στην πορεία όμως δεν μπορέσαμε να μην ενδώσουμε στον πειρασμό να εντάξουμε στη σειρά την εμφάνιση δύο πολύ σημαντικών Αμερικανών καλλιτεχνών, του William Basinski (στις 11 Μαΐου) που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και του Peter Broderick (στις 17 Μαΐου) – αμφότεροι θα βρίσκονται σε ευρωπαϊκή περιοδεία. Παράλληλα, δουλεύουμε σκληρά για τον προγραμματισμό των επόμενων St Paul's Sessions που θα βασίζονται σε διεθνείς καλλιτέχνες, με τον σπουδαίο πιανίστα Lubomyr Melnyk να ανοίγει τη σεζόν στις 21 Οκτωβρίου, στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Session με τον Σεραφείμ Τσοτσώνη. Φωτο: Vangelis Patsialos
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ