Under Control

Under Control Facebook Twitter
0

Πόσο διαφορετική είστε σήμερα από τότε που ξεκινήσατε;

Η αλήθεια είναι ότι επειδή ξεκίνησα σε μικρή ηλικία, μπήκα στο χώρο από τα 18 μου χρόνια, το μόνο που έχει αλλάξει είναι το ότι είμαι πιο έμπειρη τώρα. Επιδίωκα πάντοτε το ίδιο: να κάνω καλή μουσική, να κάνω πράγματα που με εκφράζουν. Τα τελευταία χρόνια κατάλαβα ότι αυτό μπορώ να το πετύχω μόνο όταν έχω τον απόλυτο έλεγχο. Προσπαθώ να βαδίζω στο χώρο που έχω επιλέξει με το δικό μου τρόπο. Πάντα έκανα pop. Απλά θεωρώ ότι η pop που έκανα τότε και τώρα περισσότερο είναι πιο πολύ για ενήλικες. Αν είχαμε τον όρο adult pop, όπως υπάρχει στο εξωτερικό, θα έλεγα ότι κάνω αυτού του είδους τη μουσική. Δεν κάνω ούτε λαϊκά, ούτε ροκ.

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με τη μουσική;

Εντελώς συγκυριακά. Ο πατέρας μου ήταν μουσικός. Έπαιζε κοντραμπάσο. Κάποια στιγμή με άκουσε να τραγουδάω μόνη μου μέσα στο δωμάτιό μου. Ξεκίνησα στο πλευρό του ουσιαστικά. Εκείνος έπαιζε μουσική και εγώ τραγουδούσα ξένα τραγούδια κυρίως. Στο σπίτι ακούγαμε πολύ jazz και soul. Με αυτές τις μουσικές μεγάλωσα. Μέχρι τότε σπούδαζα κλασική μουσική - ένας χώρος πολύ διαφορετικός απ' αυτόν του ελαφριού τραγουδιού. Ήταν μια τεράστια υπέρβαση αυτό που έκανα και για τον ίδιο μου το χαρακτήρα γιατί δεν είχα καμιά σχέση με αυτή την εξωστρέφεια. Είμαι πιο εσωστρεφής ως άνθρωπος.

Στη δισκογραφία τι έχει αλλάξει; Έχετε ζήσει και καλύτερες εποχές φαντάζομαι. Τι είναι αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο σήμερα;

Γενικά δεν θεωρώ ότι ήμουν πολύ τυχερή όσον αφορά την αντιμετώπιση της δισκογραφίας, αν και βγήκα σε καλύτερη εποχή σχετικά με αυτή που διανύουμε. Θεωρώ ότι οι δισκογραφικές τώρα περνάνε τεράστια κρίση. Ήδη βλέπουμε ότι γίνονται φοβερές απολύσεις, μείωση προσωπικού. Περιορίζονται στο να κάνουν διανομές και όχι να παράγουν μουσική. Από την άλλη, αυτό δεν είναι και τόσο κακό για τους ανθρώπους που ψάχνονται, πειραματίζονται ή ρισκάρουν. Μια δισκογραφική εταιρεία, όσο μεγάλη και αν είναι, σε περιορίζει, σου φυτεύει αμφιβολίες και ενδεχομένως σε αποτρέπει από το να δοκιμάσεις κάτι καινούργιο ή διαφορετικό, οπότε για μένα, από αυτή την άποψη, τα πράγματα είναι καλύτερα. Από την άλλη, όλο το παιχνίδι περνάει στα χέρια των τραγουδιστών και των δημιουργών. Οι ίδιοι θα πρέπει να παράγουμε τη μουσική μας, οι ίδιοι θα την κυκλοφορούμε, θα την πουλάμε. Αυτό όμως δεν μπορεί να το κάνουν όλοι και από οικονομικής απόψεως και επειδή δεν θέλουν.

Ακούτε καινούργια μουσική; Πώς βλέπετε την ελληνική πραγματικότητα σήμερα;

Ακούω και μέσω MySpace - ασχολούμαι αρκετά τελευταία. Π.χ. η Μόνικα που μου αρέσει πολύ θεωρώ ότι είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο για τα ελληνικά δεδομένα, παρόλο που έχει ξένο στίχο -που είναι ακόμη πιο δύσκολο για την Ελλάδα. Νομίζω ότι βγαίνουν πολλά καινούργια αξιόλογα πράγματα. Οι νέοι άνθρωποι ψάχνουν τη μουσική περισσότερο, ακόμη και αν δεν τους έχουν δοθεί το βήμα ή η δύναμη για να μπορέσουν να προβάλλουν αυτό που έχουν να πουν. Δεν αρκούνται σε μια εμφάνιση και στο «παίρνω ένα μικρόφωνο και βγαίνω». Πολλά από τα παιδιά σπουδάζουν μουσική, και αυτό ανέκαθεν το θεωρούσα προσόν για έναν τραγουδιστή. Πιστεύω ότι το ταλέντο μπορεί να το έχεις, αλλά πρέπει να το καλλιεργείς κιόλας. Πρέπει να υπάρχει παιδεία αν θέλουμε να αλλάξουμε κάποια στιγμή επίπεδο και να ξεκολλήσουμε από το σημείο που έχουμε φτάσει τη σχέση μας ως κοινωνία με τη μουσική.

Πόσο σας έχει αλλάξει η νύχτα;

Στην ζωή μου μέχρι τώρα θέλω να βγάζω τα συμπεράσματα μόνη μου. Είχα ένα ξεκίνημα διαφορετικό από αυτό που θέλω να κάνω τώρα, αλλά δεν μετανιώνω ούτε στιγμή γι' αυτό. Όλα τα πράγματα που ασχολήθηκα μου αφήσανε κάτι, καλό ή κακό δεν έχει σημασία. Έχω δουλέψει σε νυχτερινά κέντρα, έχω κάνει συνεργασίες με λαϊκούς τραγουδιστές που ήταν καταπληκτικές, με ανθρώπους του έντεχνου όπως λέμε εδώ στη χώρα μας που έχουμε μανία με τις ταμπέλες. Έχω περάσει από όλους τους χώρους και απλά επέλεξα τον δρόμο μου έχοντας στο μυαλό μου όλα αυτά που έζησα. Σε τελική ανάλυση, ο απολογισμός για μένα είναι να νιώθω γεμάτη, να νιώθω ότι κάνω κάτι σημαντικό

Ετοιμάζετε κάτι καινούργιο;

Υπάρχει μια νέα δουλειά που είναι σχεδόν έτοιμη και ευελπιστώ να κυκλοφορήσει προς τα τέλη Οκτώβρη. Είναι σε μουσικές νέων δημιουργών. Στο στίχο έχω συνεργαστεί με τη Μυρτώ Κοντοβά, την Ελεάνα Βραχάλη, τον Γιώργο Γκίνη από τους Ammos. Ξεκινάω και μια σειρά εμφανίσεων στον Ιανό. Τα Σάββατα του Οκτώβρη. Ένα τρίο βιολοτσέλο, πιάνο, κιθάρα. Θα παρουσιάσω τραγούδια από τον καινούργιο μου δίσκο και παλιότερες δουλειές αλλά και τραγούδια που αγαπάω από την ξένη μουσική σκηνή. Θα είναι διαφορετικό πρόγραμμα από τη συνεργασία μου με τους Tangarto. Πιο εμπλουτισμένο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT