Ο σκηνοθέτης Β. Παπαβασιλείου σχολιάζει «Το Βδέλυγμα» του Δημητριάδη

Ο σκηνοθέτης Β. Παπαβασιλείου σχολιάζει «Το Βδέλυγμα» του Δημητριάδη Facebook Twitter
ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ/Εφημερίδα των Συντακτών
2

Ο σκηνοθέτης Βασίλης Παπαβασιλείου ερωτάται και απαντά σε συνέντευξη του στην Εφημερίδα των Συντακτών για το κείμενο «Το βδέλυγμα», του συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη που δημοσιεύτηκε στo LIFO.gr και προκάλεσε πολλές αντιδράσεις και συζητήσεις.  Στη συνέντευξη του στην Έφη Μαρίνου ο γνωστός σκηνοθέτης, σημειώνει ότι ο κ. Δημητριάδης είναι "λυπημένος πολύ", αλλά, όπως λέει στο κείμενο του μιλά για "ξεφτίλα του τρίτου" ενώ την ισορροπία "την βρίσκεις όταν αυτοεξεφτελίζεσαι".

Το σχετικό απόσπασμα της συνέντευξης:

— Πώς διαβάσατε το ακραίο κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη «Το βδέλυγμα», που δημοσιεύτηκε στη Lifo;

Λυπημένος πολύ ο Δημήτρης...

— Για ξεφτίλα μιλάει κι αυτός.

Του τρίτου όμως. Εγώ είμαι καταδικασμένος, λόγω επαγγελματικής διαστροφής, να ξεφτιλίζομαι ο ίδιος. Η διαφορά είναι ότι την ξεφτίλα του τρίτου μπορείς να την καταγγέλλεις, να την ελεεινονολογείς, να τη θρηνείς, αλλά την ισορροπία τη βρίσκεις όταν αυτοεξευτελίζεσαι μιλώντας για την ξεφτίλα. Κι αυτή η δουλειά δεν περιέχει ηθικολογία."

Στη συνέντευξη του αυτή ο γνωστός σκηνοθέτης αναφέρεται στην σημερινή πολιτική κατάσταση και λέει μεταξύ άλλων: 

Για τον εκλογικό θρίαμβο του ΣΥΡΙΖΑ:

Είναι τόσο σοκαριστικό αυτό που προηγήθηκε που οι Ελληνες δεν το άντεξαν. Σου λέει, μπας κι αυτός ο μαλάκας έχει δίκιο; Είναι πιο μεγάλο αυτό που ζούμε σε σχέση με το μέτρο που έχουμε να μετρήσουμε. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε αυτόν και άλλους τρεις ίδιους. Ομως, η ζωή ήταν εδώ για να μας πει ότι κανένα «όχι» δεν υπάρχει. Το bank holidays σφράγισε το τέλος των υπολειμμάτων της ιδιωτικής οικονομίας. Σήμερα η Ελλάς ζει σκηνικό προτεκτοράτου 21ου αιώνα.

Για την διαπραγμάτευση και το αποτέλεσμά της:

Ενας πρωθυπουργός-παιδί παίρνει την κουδουνίστρα του και πάει εις τας Ευρώπας. Και τι ανακαλύπτει εκεί; Οτι ο κόσμος είναι κακός, ότι δεν έχει τσίπα! Ανακαλύπτει, επίσης, τις βασικές αρχές της χρηματοπιστωτικής οικονομίας... Και επιστρέφει λέγοντας «ήθελα να σώσω τον κόσμο, αλλά δεν γίνεται». Ετσι ζούμε την αδυσώπητη περιδίνηση, τον ίλιγγο που μετατρέπει το «όχι» σε «ναι». Πώς μπορεί να ραμολίρει ένας σαραντάρης; Πηγαίνοντας σε δυο κόμματα, κάνοντας τρεις καταλήψεις και γινόμενος πρωθυπουργός με πνευματικά εφόδια τον Ταρζάν και τον Μικρό Ηρωα.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια