«Ως βρετανίδα σκύβω το κεφάλι από ντροπή, τα Μάρμαρα πρέπει να επιστρέψουν»

«Ως βρετανίδα σκύβω το κεφάλι από ντροπή, τα Μάρμαρα πρέπει να επιστρέψουν» Facebook Twitter
9

«Σαν βρετανίδα σκύβω το κεφάλι από ντροπή, τα Μάρμαρα πρέπει να επιστρέψουν», σημειώνει σε άρθρο της με αφορμή την επίσκεψη της Αμάλ Κλούνει στην Αθήνα, η ανταποκρίτρια της εφημερίδας στην ελληνική πρωτεύουσα Έλενα Σμιθ.

Η δημοσιογράφος καλεί τη χώρα της να διορθώσει ένα «ιστορικό λάθος» γράφοντας:

«Σχεδόν καθημερινά κάνω έναν περίπατο γύρω από την Ακρόπολη. Η λέξη "γύρω" είναι η λέξη κλειδί, γιατί οι Έλληνες έχουν διανύσει χιλιόμετρα για να ενώσουν τις αρχαιότητες της Αθήνας με ένα απλό πεζόδρομο. Στο κέντρο αυτού του κλασικού θησαυρού δεσπόζει μία απόκρημνη προεξοχή, ο Ιερός Βράχος… εκεί, ανάμεσα στα πεύκα, βρίσκεται ο Παρθενώνας, ο σπουδαιότερος όλων των ναών, απαράμιλλος, λευκός και φτιαγμένος από το καλύτερο μάρμαρο του Χρυσού Αιώνα».

Κάνει επίσης λόγο για «ένα δώρο κάτω από τον αττικό ουρανό» αναφερόμενη στην Ακρόπολη και σημειώνει: «ο καλύτερος αντίλογος σε οποιαδήποτε αμφιβολία ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, τα καλλιτεχνήματα που κάποτε κοσμούσαν τον μαγευτικό ναό, αλλά τα τελευταία 200 χρόνια εκτίθενται στο κακοφωτισμένο Βρετανικό Μουσείο, πρέπει να επανενωθούν με τον τόπο που δημιουργήθηκαν».

Η Σμιθ παίρνει σαφή θέση στηριζόμενη μάλιστα στα λόγια του Λόρδου Βύρωνα: "Είμαι με την Ελλάδα". Δηλώνει επίσης ενθουσιασμένη που ένα ζήτημα που θα έπρεπε να είχε λυθεί από καιρό με τη λογική και το κοινό αίσθημα, «ανακινήθηκε μετά την επίσκεψη της Αμάλ Κλούνεϊ στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα».

  

Αφού αναφέρεται και στην προσπάθεια της Μελίνας Μερκούρη να φέρει τα Μάρμαρα στον τόπο τους η δημοσιογράφος τονίζει: «Αλλά επανειλημμένα έχω εντυπωσιαστεί με την ψυχραιμία που έχει επιδείξει η Αθήνα. Με την ευγένεια που τρέφει το ένα έθνος για το άλλο, οι Έλληνες έχουν βάλει την διαπραγμάτευση πάνω από το θυμό, την ειρήνη πάνω από τη διαμάχη και το χιούμορ πάνω από την εχθρικότητα».

«Ως Βρετανίδα, σκύβω το κεφάλι μου, αλλά δίνω την καρδιά μου σε αυτό που ο ποιητής Τίτος Πατρίκιος αποκαλούσε «ασυναγώνιστο όπλο»: το κοινό αίσθημα των απλών Βρετανών που εδώ και δύο δεκαετίες έχουν υποστηρίξει τον επαναπατρισμό, όπως φαίνεται από τις δημοσκοπήσεις. Ήταν και ένας άλλος ποιητής, ο Γιάννης Ρίτσος, ο οποίος είχε συνοψίσει καλύτερα την απώλεια αυτή την μαρμάρων (στη Ρωμιοσύνη): Αυτά τα δέντρα δεν βολεύονται σε λιγότερο ουρανό, αυτές οι πέτρες δε βολεύονται κάτου απ' τα ξένα βήματα. Χρειάζονται τον αττικό ουρανό ώστε να εκτιμηθούν καλύτερα...»

Η Σμιθ καταλήγει αναφέροντας ότι για την Ελλάδα αυτή η επιστροφή θα ήταν και μια τονωτική ένεση στις δύσκολες ώρες που περνάει και κάνει λόγο για ένα έθνος που σε δύσκολους καιρούς ήταν δίπλα στη Βρετανία. «Σπάνια έχουμε τέτοιες ευκαιρίες να κάνουμε σωστό ένα λάθος. Η ευκαιρία είναι τώρα εδώ και η Βρετανία πρέπει να την αδράξει» γράφει.

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Συγχαρητηρια στην κοπελλια.Την τιμα η ειλικρινεια της.Μπραβο και παλι μπραβο της.Ομως μου ηλθε στο μυαλο κατι.Μια Αγγλιδα ειπε αυτα που ειπε,και επειδη,προφανως,δεν φοβαται κατι.Οπως ,π.χ.,οτι θα χασει την δουλεια της,η οτι θα της "χυμηξουν"καποιοι συμπατριωτες της.Για να σκεφθουμε τωρα το ακριβως αντιστροφο.Ας υποθεσουμε οτι ενας ελληνας δημοσιογραφος,ανταποκριτης ελληνικου ΜΜΕ στο Λονδινο,κανει την εξης δημοσια δηλωση : "Τα γλυπτα του Παρθενωνα καλως βρισκονται στο Βρεταννικο Μουσειο,οπου και πρεπει να παραμεινουν εσαει.Ντρεπομαι που η Ελλαδα κανει τοση φασαρια για το θεμα αυτο".Τι ακριβως θα του συνεβαινε ; Δεν εννοω μονον επαγγελματικα,αν και νομιζω οτι θα απολυοταν τηλεφωνικως.Στην Αθηνα πως θα επεστρεφε ; Πιστευω μαλλον μεταμφιεσμενος.Υπερβαλλω ; Δεν νομιζω.
Το Μουσείο της Ακροπολης είναι όντος πολύ καθαρό, αλλά πολλά αλλά μνημεία στην Αθήνα είναι γεμάτα tags, πχ η Ακαδημία και το Πανεπιστήμιο στην Πανεπιστημίου. Καθαρίζεται κάθε μήνα και κάθε μήνα ξαναγεμίζει άθλια tags. Και η Ερμούπολη στη Σύρο είναι γεμάτη tags πάνω σε νεοκλασικά κτήρια. Και γενικός τραίνα, λεωφορεία και στάσεις σε όλη την Ελλάδα. Μπροστά στην Βρετανία, η Ελλάδα είναι παρά πολύ βρώμικη χώρα.
Κατι η Αμφιπολη, κατι τα Γλυπτα, παλι οι αρχαιοι ημων βαζουν πλατη μπας και καθαρισει καπως το ονομα μας διεθνως. Απο τους νεοτερους, η μια σαχλα διαδεχεται την αλλη, με καταιγιστικο ρυθμο. Α, και ειρησθω εν παροδω, ποσοι ''συνελληνες'' μπορουν να παραθεσουν Τ. Πατρικιο;