Πέθανε σε ηλικία 80 ετών ο Ιταλός κριτικός τέχνης Germano Celant, επινοητής του όρου «Arte Povera» για το πρωτοποριακό εικαστικό κίνημα που άνθισε στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
Το περιοδικό Artribune μετέδωσε πως ο Celant πέθανε στο Μιλάνο μετά από επιπλοκές λόγω κορωνοϊού. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, είχε εμφανίσει συμπτώματα μετά την επιστροφή του στην Ιταλία από την Νέα Υόρκη, όπου είχε μεταβεί για το Armory Show στις αρχές Μαρτίου.
Ο Germano Celant ήταν εκείνος που εισήγαγε στο διεθνές λεξιλόγιο της ιστορίας της τέχνης τον διάσημο όρο Arte Povera (Φτωχή Τέχνη), για να ορίσει τα καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά μιας ομάδας Ιταλών δημιουργών, οι οποίοι είχαν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν μια καινοτόμο και ποιητική εικαστική γλώσσα, χρησιμοποιώντας ακατέργαστα φυσικά ή πεπαλαιωμένα υλικά και φυσικά στοιχεία.
Στους πρωταγωνιστές του πρωτοποριακού αυτού κινήματος συγκαταλέγονται οι Alighiero Boetti, Mario Merz, Gilberto Zorio, Michelangelo Pistoletto, Giuseppe Penone, Luciano Fabro, Jannis Kounellis και Pino Pascali.
Στη διάρκεια της μακράς πορείας του, διοργάνωσε σημαντικές εκθέσεις για διάφορα διεθνή πολιτιστικά ιδρύματα όπως το Guggenheim της Νέας Υόρκης, το Centre Pompidou στο Παρίσι, η Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου και το Pinault Foundation στη Βενετία. Το 1997 επιμελήθηκε επίσης την Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας.
Από το 1995, η πορεία του συνδέεται με το Prada Foundation, που χρηματοδοτείται από τον διάσημο οίκο μόδας. Στο ίδρυμα αυτό είχε διοργανώσει περίπου 40 εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας αναδρομικής έκθεσης του Jannis Kounellis το 2019.
«Ο κόσμος του πολιτισμού και της δημιουργίας θρηνεί την απώλεια ενός ακόμη από τους μεγάλους πρωταγωνιστές του. Ο Germano Celant, ο κριτικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων, στον οποίον οφείλουμε μία από τις πιο γόνιμες ιταλικές πρωτοπορίες του 20ου αιώνα, αφήνει μια Ιταλία φτωχότερη, χωρίς τη μεγαλοφυΐα και το ταλέντο του», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού, Dario Franceschini.
«Ο Germano Celant θα μείνει ανεξίτηλα στην ιστορία για την ιδέα της Arte Povera. Στη δεκαετία του 1960, ήδη σε νεαρή ηλικία, παρατηρούσε πως οι καλλιτέχνες εργάζονταν με πολύ απλά υλικά και παρήγαν έργα με υψηλή εννοιολογική αξία. Η Arte Povera έγινε τότε ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά κινήματα του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα», σχολίασε ο Stefano Boeri, αρχιτέκτονας και διευθυντής της Triennale του Μιλάνου.
Με πληροφορίες από AFP
σχόλια