Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή» Facebook Twitter
Kάθε πορτρέτο είναι για μένα μια ολόκληρη ιστορία που με ανταμείβει πάντα στο τέλος και τη θυμάμαι με αγάπη.

Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

0

Η φωτογραφία πορτρέτου για τους περισσότερους είναι μια καταγραφή, η εικόνα ενός ατόμου, όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή. Με δεξιότητα όσον αφορά την τεχνική και με υπομονή ώστε να μπορέσεις να καταγράψεις τον χαρακτήρα και τις μοναδικές ιδιότητες που έχει ο άνθρωπος που στέκεται απέναντί σου. Σίγουρα, μέσα σε ένα πορτρέτο συνυπάρχουν δύο χαρακτήρες, αυτός του φωτογραφιζόμενου και ο δικός σου, δηλαδή του φωτογράφου.


• Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί θέλεις να δημιουργήσεις μια εικόνα που να προκαλεί συναίσθημα, κυρίως να βγάζει το συναίσθημα του ανθρώπου που κάθεται απέναντί σου αλλά και το δικό σου τη συγκεκριμένη στιγμή. Επίσης, ανάλογα με το ποια θα είναι η χρήση της φωτογραφίας, μπορεί να χρειάζεται να δείξεις διάφορα skills για τον συγκεκριμένο άνθρωπο.

Όλα τα πορτρέτα που έχω κάνει τα θεωρώ σημαντικά. Ίσως περισσότερο σημαντικά θεωρώ αυτά των ανθρώπων που εγώ θαύμαζα και ήταν τιμή μου να τους φωτογραφίσω, ειδικά αυτών από το εξωτερικό.


• Οι περισσότεροι άνθρωποι μπλοκάρουν μπροστά στον φακό και κλείνονται συναισθηματικά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αφεθούν, να χαλαρώσουν και να απολαύσουν τη διαδικασία. Η πρόκληση για μένα είναι να καταφέρεις να τους ξεκλειδώσεις, να μπορέσεις να τους χαλαρώσεις και να αφεθούν κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης.

Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή» Facebook Twitter
Mόνικα. Φωτο: Ειρήνη Μιχοπούλου/LIFO


• Όλα τα πορτρέτα που έχω κάνει τα θεωρώ σημαντικά. Ίσως περισσότερο σημαντικά θεωρώ αυτά των ανθρώπων που εγώ θαύμαζα και ήταν τιμή μου να τους φωτογραφίσω, ειδικά αυτών από το εξωτερικό.


— Είναι διαφορετικό να βγάζεις κάποιον φωτογραφία για προσωπική ευχαρίστηση και διαφορετικό για δουλειά;

Για να κάνω αυτούς που φωτογραφίζονται να αισθανθούν άνετα μπροστά στην κάμερα, αρχικά προσπαθώ να μάθω λίγα πράγματα γι' αυτούς, όσα μπορούν να μου πουν. Χαλαρώνουμε, ακούμε σίγουρα μουσική που ταιριάζει στη φωτογράφιση και αρχίζουμε αργά να μπαίνουμε στο κλίμα με γέλιο, χωρίς φόβο προς την κάμερα. Έχω δυσκολευτεί σε αρκετές φωτογραφίσεις, όπου προσπαθούσα να κρατήσω τις ισορροπίες και ίσως κάποια συναισθηματική φόρτιση προερχόμενη από τον φωτογραφιζόμενο. Παρ' όλα αυτά, κάθε πορτρέτο είναι για μένα μια ολόκληρη ιστορία που με ανταμείβει πάντα στο τέλος και τη θυμάμαι με αγάπη.

Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή» Facebook Twitter
Γιώργος Μαρίνος. Φωτο: Ειρήνη Μιχοπούλου/LIFO

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ