Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter

Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου

0

«Δεν ξέρω αν έχει τόσο να κάνει με το στυλ όσο με την αίσθηση που θέλω να μεταδώσω. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κινούμαι μεταξύ πραγματικότητας και μη ή μάλλον εκμεταλλεύομαι την πραγματικότητα για να την δώσω πίσω μ' έναν πιο υπερρεαλιστικό ή ακόμη και σουρεαλιστικό τρόπο. Θα θελα να καταφέρω να προσφέρω οπτικά διαλείμματα και χώρο μέσω των εικόνων μου. Άλλες φορές οι διαθέσεις μου είναι πιο σκληρές και κυνικές. Έχει να κάνει με την κατάσταση που βρίσκομαι την εκάστοτε στιγμή», λέει η νεαρή φωτογράφος Πηνελόπη Γερασίμου σχετικά με το φωτογραφικό της στυλ και τον τρόπο που προσεγγίζει τη φωτογραφία. Συνήθως πάντως επιλέγει να φωτογραφίζει με φτηνές κόμπακτ αναλογικές μηχανές.

Παρατηρώντας κανείς την σειρά των φωτογραφιών δρόμου από τη Νέα Υόρκη αισθάνεται ένα σκοτεινό στοιχείο να αιωρείται. «Είναι αλήθεια πως προέκυψε κάπως σκοτεινή αυτή η σειρά, μπορεί να φταίει η Αθήνα. Αυτή η πόλη τα καταφέρνει και μου ξυπνάει τις πιο σκοτεινές ορέξεις. Θέλω να πω, οι ίδιες εικόνες σ' ένα άλλο πλαίσιο ή κατανεμημένες διαφορετικά ίσως να έδιναν μια τελείως διαφορετική ανάγνωση», λέει η ίδια.

Τους μήνες που έμεινε στην Νέα Υόρκη η Πηνελόπη Γερασίμου διάβαζε Allen Ginsberg. «Το America και το Howl πιστεύω πως έπαιξαν τον ρόλο τους στον τρόπο που βίωσα την Αμερική, άρα και που φωτογράφιζα. H συγκεκριμένη σειρά έχει και λίγο σκοτάδι από Σαχτούρη. Αυτό βέβαια κατά την διαδικασία της παραγωγής του narrative το οποίο δημιουργήθηκε αφότου γύρισα», εξηγεί.

Πως προσέγγισε αυτή την τόσο χιλιοφωτογραφημένη πόλη; «Ζώντας την. Εξάλλου αυτό που κάνω είναι να κρατάω οπτικές σημειώσεις της πορείας μου. Αν ένιωσα κάποια ένταση από την πόλη την ένιωσα πρώτα ως άνθρωπος μετά ως φωτογράφος».

«Αν είχες την ευκαιρία ποιο διάσημο πρόσωπο θα ήθελες να φωτογραφίσεις στους δρόμους της Νέας Υόρκης;», την ρωτώ. «Τον Louis C.K.», μου απαντά, «να τρώει πίτσα στραβωμένος απ' την ένταση του Μανχάταν».

Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Η Νέα Υόρκη της φωτογράφου Πηνελόπης Γερασίμου Facebook Twitter
ⒸPinelopi Gerasimou
Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ