Στη φεμινιστική θεωρία έχουν γραφτεί πολλά για το ανδρικό βλέμμα και για το πώς οι γυναίκες έχουν μάθει να βλέπουν τον εαυτό τους ως αντικείμενο συνεχούς αξιολόγησης. Αυτό που επικρατεί στην οπτική κουλτούρα είναι ότι οι άνδρες ενεργούν και οι γυναίκες απλώς φαίνονται (Ways of Seeing, John Berger), ωστόσο μια φωτογράφος θέλει να αλλάξει αυτή την αφήγηση.
Γεννημένη στην επαρχία Χουνάν και ζώντας πλέον στο Λονδίνο, η Yushi Li περιγράφει τον εαυτό της ως «Κινέζα που τραβά φωτογραφίες γυμνών ανδρών». H Yushi Li μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της βιβλίο, το Baron, Baroness by Yushi Li '(m)Other, που δημοσιεύεται από τον εκδοτικό οίκο Baron, και συγκεντρώνει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά έργα της.
Εμπνευσμένη από τους φωτογράφους Jeff Wall, Sophie Calle και τις φεμινίστριες καλλιτέχνιδες Jemima Stehli και Judith Chicago, χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να αμφισβητήσει τη ματιά σε σχέση με το φύλο, την επιθυμία και τη σεξουαλικότητα.
Εμπνευσμένη από τους φωτογράφους Jeff Wall, Sophie Calle και τις φεμινίστριες καλλιτέχνιδες Jemima Stehli και Judith Chicago, χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να αμφισβητήσει τη ματιά σε σχέση με το φύλο, την επιθυμία και τη σεξουαλικότητα.
Το έργο της Yushi Li διερωτάται σταθερά για τη φύση του βλέμματος, αντιστρέφοντας το από ανδροκεντρικό σε γυναικοκεντρικό. Αυτό που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσες τις εικόνες της είναι το γεγονός ότι τοποθετεί τον εαυτό της μέσα στην τέχνη της, δημιουργώντας μια συμβιωτική πάλη ισχύος μεταξύ του αρσενικού αντικειμένου και του εαυτού της ως γυναικείου υποκειμένου και θεατή.
Αν και η γύμνια μπορεί να θεωρηθεί ως απώλεια δύναμης, το έργο της Λι είναι ένας εξαιρετικός ισοσταθμιστής. Οι εικόνες της εκδημοκρατίζουν το βλέμμα και επικυρώνουν τη σεξουαλική επιθυμία των γυναικών.