J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Εμπνευσμένη από τον πίνακα Manner of Francia, 1865. Φωτογραφία της Julia Margaret Cameron, National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας

0
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Πορτρέτο της ανιψιάς της Julia Jackson, μητέρας της Virginia Woolf! Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library

Η Julia Margaret Cameron δεν είχε πιάσει φωτογραφική μηχανή στα χέρια της μέχρι τα 48 της χρόνια. Από την πρώτη στιγμή που της έδωσαν η κόρη της και ο γαμπρός της να δοκιμάσει όμως δήλωνε ότι κάνει Τέχνη με κεφαλαίο Τ, παρόλα τα λάθη και τις αδέξιες δοκιμές. Οι κακόβουλες κριτικές που την κατηγορούσαν ότι οι χαρακτηριστικές ονειρικές εστιάσεις της δεν ήταν παρά τεχνική ανεπάρκεια δεν την πτόησαν, τις αγνόησε και τα επόμενα χρόνια κατέγραφε στο ημερολόγιό της όσα θεληματικά και με σιγουριά απαθανάτιζε. Κάπου κατακρίνει μια κυρία που της ζήτησε ένα πορτρέτο έτσι  απλά, λες κι έκανε εμπορική συνδιαλλαγή. Η Julia Margaret Cameron θεωρούσε τον εαυτό της καλλιτέχνη. Και ήταν.

Γεννημένη πριν από 200 χρόνια στην Καλκούτα, ήταν μία από τις πολλές αδελφές με το όνομα Pattle, γνωστές για τη γοητεία τους, το πνεύμα και την ομορφιά τους, αν και η Τζούλια ήταν μάλλον η πιο άσχημη. Ο κυβερνήτης της Ινδίας ανέφερε κάποτε ότι η ανθρωπότητα μοιραζόταν σε άντρες, γυναίκες και τους Pattles, ήταν μια κάστα από μόνοι τους. Παντρεύτηκε τον Charles Hay Cameron, έναν δικηγόρο 20 χρόνια μεγαλύτερό της, ο οποίος είχε λευκή γενειάδα και μαλλιά μακριά που έφταναν μέχρι τη μέση του, τον οποίο αργότερα χρησιμοποίησε ως μοντέλο για τον Merlin. Μεγάλωσε πέντε δικά της παιδιά, πέντε συγγενών και μια μικρή Ιρλανδέζα, την Mary Ryan, που βρήκε να ζητιανεύει στο Putney Heath. Αργότερα την έβαλε να ποζάρει για ένα σωρό πορτρέτα μεσαιωνικών δεσποινίδων.

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Πρόσπερο και Μιράντα, 1865, της Julia Margaret Cameron, με μοντέλα τον Sir Henry Taylor και την Mary Ryan. Σύμφωνα με την μαρτυρία της Cameron στο ημερολόγιό της ο Sir Henry ερωτεύτηκε την Ryan μόλις την είδε σε αυτή τη φωτογραφία. Ο Cotton και η Ryan αργότερα παντρεύτηκαν. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Royal Photographic Society

Για 11 χρόνια η δημιουργικότητα της Cameron ήταν εκρηκτική. Κι ήταν μια τυχερή γυναίκα: μια από τις σπάνιες περιπτώσεις στη Βικτωριανή εποχή που το ταλέντο της δεν πνίγηκε στα καθήκοντα του σπιτιού. Φυσικά είχε κάθε βοήθεια από το υπηρετικό προσωπικό: η κάμερα ήταν βαριά και τα χημικά που χρησιμοποιούσε ακόμα περισσότερο, έτσι οι υπηρέτες έκαναν όλα τα χαμαλίκια. Η  Marta Weiss που επιμελήθηκε την έκθεση της Cameron στο Victoria and Albert Museum γράφει ότι σε αρκετές φωτογραφίες φαίνεται ένα αδέσποτο χέρι στο κάδρο να κρατάει την κουρτίνα. Όσο για την υπηρέτρια που είχε εκείνη την εποχή, η Mary Hillier, έγινε το μοντέλο σε αρκετές από τις φωτογραφίες της.

Στις δύο εκθέσεις που διοργανώθηκαν με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή της αυτή την εποχή μπορεί κανείς να δει τα ντελικάτα, εκφραστικά πορτρέτα της με θέματα που ποικίλουν, από τον Alfred Tennyson μέχρι έναν εργάτη σε φυτεία στην Σρι Λάνκα.

Julia Margaret Cameron: Influence and Intimacy στο Science Museum από 24 Σεπτεμβρίου και στο Victoria & Albert Museum από 28 Νοεμβρίου.

 

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Iάγος, 1867, από την Julia Margaret Cameron. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Εμπνευσμένη από τον πίνακα Manner of Francia, 1865. Φωτογραφία της Julia Margaret Cameron, National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Πορτρέτο της Julia Margaret Cameron που τράβηξε ο γιος της Henry Herschel Hay Cameron το 1870.Φωτογραφία:: Victoria and Albert Museum
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Το πορτρέτο του αστρονόμου Sir John Herschel από την Julia Margaret Cameron, το 1867. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT