Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter

Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος

0

H Dora Kallmus (1881–1963) – που έγινε γνωστή με το όνομα Madame d'Ora – γεννήθηκε στη Βιέννη και μεγάλωσε σε μια πλούσια εβραϊκή οικογένεια. Το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία εκδηλώθηκε νωρίς και το 1905 έγινε η πρώτη γυναίκα που έγινε δεκτή στην Ένωση Αυστριακών φωτογράφων. Μαθήτευσε δίπλα στον γνωστό φωτογράφο πορτρέτων Nicola Perscheid στο Βερολίνο και λίγο αργότερα γνώρισε τον μελλοντικό βοηθό και μόνιμο συνέργάτη της Arthur Benda, με τον οποίο επέστρεψε στη Βιέννη και ίδρυσε το 1907 το διάσημο στούντιό της, το Atelier d'Ora. Μεταξύ των μοντέλων της βρίσκουμε τη Josephine Baker, την Collette και τον Pablo Picasso.

  

Το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία εκδηλώθηκε νωρίς και το 1905 έγινε η πρώτη γυναίκα που έγινε δεκτή στην Ένωση Αυστριακών φωτογράφων.

Από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 8 Ιουνίου 2020 στη Neue Gallery στη Νέα Υόρκη θα παρουσιαστεί μια έκθεση του έργου της που θα καλύπτει όλες τις περιόδους της ζωής της, από την ανατροφή της ως κόρη διανοούμενων Εβραίων στη Βιέννη έως τις μέρες που υπήρξε φωτογράφος της υψηλής κοινωνίας και την επιβίωση της από το Ολοκαύτωμα. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη έκθεση που έχει γίνει ποτέ στις ΗΠΑ προς τιμήν της.

Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Η κοντέσα von Haugwitz-Széchényi, η κοντέσα Khevenhüller-Fürstenberg και η κοντέσα Marie Choloniewska που υπηρετούν στον Ερυθρό Σταυρό κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, 1914 © ullstein bild collection, Photography Madame d’Ora
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Gustav Klimt, 1907Photography Leopold Museum, Vienna/Manfred Thumberger © ARGE Collection Gustav Klimt / Permanent loan, Leopold Museum, Vienna
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Στον οίκο μόδας Zwieback, 1913© ÖNB-Bildarchiv/picturedesk.com
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Alban Berg, 1909Φωτο: Albertina, Vienna. Permanent loan from the Höhere Graphische Bundes-Lehr-und Versuchsanstalt, Vienna © Albertina, Vienna
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Maurice Chevalier, c. 1927© Photoinstitut Bonartes, Vienna, Photography Photoinstitut Bonartes, Vienna
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Pablo Picasso, 1955© Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Photography Nachlass Madame d’Ora, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Arthur Schnitzler, 1915© IMAGNO, Collection Christian Brandstätter Images, Photography Austrian Archives/IMAGNO/picturedesk.com
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Mileva Roller, 1910 © IMAGNO, Collection Christian Brandstätter Images
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Η Helene Jamrich με καπέλο Zwieback σχεδιασμένο από τον Rudolf Krieser, 1909© Photoinstitut Bonartes, Vienna
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Alma Mahler, 1916© Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Photography Nachlass Madame d’Ora, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Ο αρχιδούκας Karl και η αρχιδούκισσα Zita με τα παιδιά τους Otto και Adelheid, 1915© Photography Austrian Archives/IMAGNO/picturedesk.com
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Coco Chanel, 1923© Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Photography Nachlass Madame d’Ora/Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Η Tamara de Lempicka με καπέλο Rose Descat, 1933© Private collection, Vienna, Photography Photoinstitut Bonartes, Vienna
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Η Madame Agnès με καπέλο από βελούδο και διάφανο γείσο, περ. 1936© Photoinstitut Bonartes, Vienna
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Σε στρατόπεδο προσφύγων (Σάλτσμπουργκ;), 1948© Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Photography Nachlass Madame d’Ora, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Colette, 1954© Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Photography Nachlass Madame d’Ora, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Ο Oskar Kokoschka στο Paris, περ. 1930© University of Applied Arts Vienna, Collection and Archive, Oskar Kokoschka-Zentrum
Madame d’Ora: Μια πρωτοπόρος φωτογράφος Facebook Twitter
Αυτοπορτρέτο, 1929 © ullstein bild collection, Photography Madame d’Ora
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κάποτε στο Παλέρμο: Η σικελική μαφία μέσα από τις εικόνες της σπουδαίας φωτογράφου Λατίτσια Μπατάλια

Φωτογραφία / Κάποτε στο Παλέρμο: Η σικελική μαφία μέσα από τις εικόνες της σπουδαίας φωτογράφου Λετίτσια Μπατάλια

Παρά τις απειλές κατά της ζωής της, κανείς άλλος δεν αποτύπωσε το χρονικό του αίματος στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 στη Σικελία όπως η Λετίτσια Μπατάλια και τώρα ένα νέο ντοκιμαντέρ καταγράφει με συγκλονιστικό τρόπο το έργο της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ