Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter

Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ

0

Ζούσα στο Ανατολικό Χάρλεμ και καθημερινά διέσχιζα από εκεί το Μανχάταν. Στη γειτονία υπήρχαν μόνο λίγα deli shops, φαρμακεία και σπίτια. Ήταν μια φτωχή γειτονιά, με πολλά σκουπίδια και σχετικά μικρό ενδιαφέρον φωτογραφικά. Οι άνθρωποι συνήθως άραζαν στο δρόμο και τα λέγανε, παρόλο που το βράδυ η θερμοκρασία έφτανε στους -15 βαθμούς κελσίου. Σου έδιναν την εντύπωση ότι δεν εργάζονται ποτέ. Συνήθως δίσταζα να τους ζητήσω να τραβήξω το πορτραίτο τους με, λίγες εξαιρέσεις όταν ένιωθα το κλίμα πιο φιλικό. Το βράδυ δεν κυκλοφορούσες μονός στους μικρούς δρόμους.

Για ένα μεγάλο διάστημα δούλευα στο Μιντάουν σαν hostess σε ένα τουριστικό diner ξενοδοχείου. Ήταν μια σουρεαλιστική εμπειρία. Υστέρα βρέθηκα να εργάζομαι σε ένα γαλλικό εστιατόριο στο Σόχο. Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον ήταν το πως τόσοι παράλληλοι κόσμοι και άνθρωποι συγκατοικούν σε αυτή την πόλη και μπορούν να συντηρούν τον μικρόκοσμο τους.

Στην Νέα Υόρκη μου άρεσε πολύ το φως και η δόνηση της, οι αντιθέσεις της, η ησυχία που βρίσκεις μέσα στα πάρκα ενώ όλη η πόλη βουίζει. Η ατελείωτη τέχνη μέσα και έξω από γκαλερί, οι άνθρωποι που θέλουν να σε γνωρίσουν. Η αρμόνια που την διακατέχει σε αντίθεση με τους ρυθμούς και την σκληρότητα της.

Στην Νέα Υόρκη μου άρεσε πολύ το φως και η δόνηση της, οι αντιθέσεις της, η ησυχία που βρίσκεις μέσα στα πάρκα ενώ όλη η πόλη βουίζει. Η ατελείωτη τέχνη μέσα και έξω από γκαλερί, οι άνθρωποι που θέλουν να σε γνωρίσουν. Η αρμόνια που την διακατέχει σε αντίθεση με τους ρυθμούς και την σκληρότητα της.

Λάτρευα να κάνω πρωινές βόλτες στο Ίστ Βίλατζ, το Λες, την Τσάινα Τάουν και το Σόχο χαζεύοντας βιβλιοπωλεία, μαγαζιά με μεταχειρισμένα και περαστικούς. Έκανα συχνά στάσεις σε πάρκα και επισκέψεις σε γκαλερί στο Τσέλσι.

Πού και πού πήγαινα για μπύρες και μπέργκερ στο Γουίλιαμσμπεργκ με φίλους. Δυστυχώς πήγα σε λίγα live διότι τα περισσότερα ήταν στο Μπρούκλιν και η βραδινή διαδρομή Μπρούκλιν - Χάρλεμ με το αργό τραίνο ήταν μιάμιση ώρα τουλάχιστον. Το budget ήταν συγκεκριμένο όποτε το να τρως συχνά έξω και να παίρνεις ταξί ήταν σπάνιο.

Ήθελα να πειραματιστώ. Μόλις είχα ξεκινήσει να τραβάω φωτογραφίες με φιλμ και ήθελα να φωτογραφίσω τη Νέα Υόρκη όσο πιο κλασσική και κινηματογραφική γίνεται. Έψαξα στο Ebay για ληγμένα φιλμ με την ελπίδα οι φωτογραφίες μου να βγουν λίγο ξεθωριασμένες, με περισσότερα ελαττώματα και χρωματικό ενδιαφέρον.

Στάθηκα τυχερή με το πακέτο που διάλεξα καθώς τα φιλμ έδωσαν την αισθητική που είχα φανταστεί. Είχα μεγάλη αγωνία καθώς περίμενα να γυρίσω Ελλάδα για να τις εμφανίσω μια και το κόστος εμφάνισης εκεί είναι πολύ μεγαλύτερο.

Μπορεί να βρει κανείς πολύ παλιά φιλμ και τα χρώματα τους να είναι έντονα και κορεσμένα, και να βρεις κάποια πιο καινούργια και να είναι ξεθωριασμένα. Είναι μια έκπληξη που το φιλμ στη φυλάει για το τέλος.

Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

Οι περισσότεροι έχουμε μια ρομαντική εικόνα της Νέας Υόρκης στο μυαλό μας, η πραγματικότητα όμως είναι λίγο διαφορετική. Πιστεύω πως όσο περισσότερο ζει κανείς μέσα της, δουλεύει, κινείται σε ασυνήθιστα μέρη και γνωρίζει τους ανθρώπους της τόσο πιο πολύ ξεφεύγει από τα κλισέ της. Είναι μια πόλη που σου χαρίζει πολύ έμπνευση όποτε δεν είναι δύσκολο αν θέλεις να πειραματιστείς.

Μου αρέσει η αισθητική της αναλογικής φωτογραφίας. Νιώθω ότι οι φωτογραφίες που τραβάω είναι πιο προσωπικές από ότι είναι αν τις βγάλω με το κινητό ή με μια ψηφιακή μηχανή. Με την αναλογική δεν έχεις τη πολυτέλεια να δεις τι τραβάς κι έτσι περνάς περισσότερο χρόνο υπολογίζοντας το φως, το κάδρο σου και ψάχνεις να βρεις την κατάλληλη στιγμή για να κανείς το κλικ.

Αν το θέμα σου είναι σε κίνηση πρέπει να βιαστείς και αυτό σου δημιουργεί μια κάποια έκκριση αδρεναλίνη. Έχεις λιγότερα καρέ στη διάθεση σου και αυτό σε κάνει πιο επιλεκτικό. Κατά κάποιο τρόπο είναι σαν να κανείς εσύ ο ίδιος curating σε μια έκθεση σου.

Περισσότερα για τη Ναταλί Παπαδάκη μπορείτε να δείτε στο: natashakillova.tumblr.com/

 

Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ Facebook Twitter
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT