«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter

«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks

0

O Gordon Parks κατέγραψε την Αμερική: την ομορφιά και την περηφάνεια της, τις προκαταλήψεις και τη βαρβαρότητά της. Ανθρωπιστής με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, άφησε πίσω του ένα φωτογραφικό αρχείο που τεκμηριώνει πολλές από τις σημαντικότερες πτυχές της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι το θάνατό του το 2006, έχοντας ως επίκεντρο τις φυλετικές σχέσεις, τη φτώχεια, τα πολιτικά δικαιώματα και την αστική ζωή.

Ο Parks, που υπήρξε επίσης ταλαντούχος πιανίστας και συνθέτης, ζωγράφος, συγγραφέας και σκηνοθέτης ήταν ο πρώτος Αφρο-Αμερικανός φωτογράφος που συνεργάστηκε με το περιοδικό Life καταγράφοντας κυρίως τον αγώνα των Αφρο-Αμερικανών για τα πολιτικά τους δικαιώματα αλλά και με την Vogue φωτογραφίζοντας πορτρέτα και μόδα. 

Ανθρωπιστής με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, άφησε πίσω του ένα φωτογραφικό αρχείο που τεκμηριώνει πολλές από τις σημαντικότερες πτυχές της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι το θάνατό του το 2006, έχοντας ως επίκεντρο τις φυλετικές σχέσεις, τη φτώχεια, τα πολιτικά δικαιώματα και την αστική ζωή.

Επιλεγμένα έργα του από την λιγότερο γνωστή δουλειά του παρουσιάζονται μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου στην έκθεση "Gordon Parks: I Am You, Part 1", στη γκαλερί Jack Shainman στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση επικεντρώνεται στα πορτρέτα του -όπως αυτά της Helen Frankenthaler, του Alexander Calde και του Alberto Giacometti- αλλά και στα διαχρονικά editorial μόδας που έκανε στη Νέα Υόρκη στις δεκαετίες του '50 και του '60, ενώ το δεύτερο μέρος που θα ακολουθήσει στο τέλος Φεβρουαρίου θα εστιάσει κυρίως στα γνωστά, μαχητικά φωτορεπορτάζ του.

«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Στρόμπολι, Ιταλία, 1949. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, ο Alberto Giacometti και τα γλυπτά του, Παρίσι, Γαλλία, 1951. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Άτιτλο Νέα Υόρκη 1956 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Helen Frankenthaler, Νέα Υόρκη, 1957. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Bettina & Frances McLaughlin-Gill, 1950. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Cocoon Cape, Νέα Υόρκη, 1956 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Ferry Commuters, Staten Island, Νέα Υόρκη, 1946 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks: Evening Wraps, Νέα Υόρκη1956. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ