Μοχθηρά, κυκλοθυμικά και υπέροχα φιλμ νουάρ πορτρέτα
Η Ava Gardner, ο Humphrey Bogart και η Rita Hayworth δεν ήταν ποτέ πιο γοητευτικοί από ό,τι στις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν για να διαφημίσουν τα ασπρόμαυρα θρίλερ των δεκαετιών του 1940 και '50.
Τα καλύτερα πορτρέτα της εποχής του χολιγουντιανού φιλμ νουάρ των δεκαετιών 1940 και 1950 βρίσκονται μέσα στη νέα έκδοση του Reel Art Press με τίτλο «Film Noir Portraits». Τα πορτρέτα που συγκεντρώνονται σε αυτό το λεύκωμα, με ηθοποιούς όπως οι Rita Hayworth, Orson Welles, Humphrey Bogart, Lauren Bacall, Barbara Stanwyck, Robert Mitchum, Jane Greer, Gene Tierney, Burt Lancaster, Ava Gardner, Jack Palance, Joan Crawford και Richard Widmark, τραβήχτηκαν από κορυφαίους φωτογράφους στούντιο όπως οι Robert Coburn, Ernest Bachrach και A.L. "Whitey" Schafer. Η αξιοσημείωτη ικανότητά τους να υπερτονίζουν το παιχνίδι της σκιάς και του φωτός με δραματικό αποτέλεσμα είναι ο λόγος που τα έργα τους έχουν ακόμα την ίδια ικανότητα να καθηλώνουν τον θεατή όπως και τη δεκαετία του 1940. Οι φωτογραφίες παραμένουν μερικά από τα πιο καινοτόμα και εντυπωσιακά πορτρέτα στην ιστορία του κινηματογράφου.
Επιμελημένες προσεκτικά, οι φωτογραφίες προέρχονται από τη συλλογή της MPTV, ένα από τα πιο αποκλειστικά αρχεία ψυχαγωγικής φωτογραφίας στον κόσμο. Το βιβλίο περιλαμβάνει πολλές εικόνες που δεν είχαν προβληθεί στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων ανέκδοτων μέχρι σήμερα εικόνων από τις ταινίες The Night of the Hunter (1955) και Sweet Smell of Success (1957)- και κλασικές στιγμές από ταινίες όπως Gilda (1946), Double Indemnity (1944), The Lady from Shanghai (1947) και διάσημα B-noirs όπως Gun Crazy (1950) και The Hitch-Hiker (1953).
FacebookTwitter The Killers (1946). Ο Burt Lancaster με την Ava Gardner σε μια ατμοσφαιρική διαφημιστική φωτογραφία για την ταινία, βασισμένη σε διήγημα του Ernest Hemingway. Αυτός ήταν ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος του Λάνκαστερ σε ηλικία 33 ετών με την Γκάρντνερ, μια από τις πιο αξιομνημόνευτες μοιραίες γυναίκες του φιλμ νουάρ. FacebookTwitter The Maltese Falcon (1941). Τέλεια χρήση του φωτός και της σκιάς σε αυτό το πορτρέτο του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ως ιδιωτικός ντετέκτιβ Σαμ Σπέιντ από το Σαν Φρανσίσκο και το ανεκτίμητο αγαλματίδιο του Γερακιού της Μάλτας. Τραβήχτηκε από τον Scotty Welbourne (1907-1979) στα στούντιο της Warner Bros. FacebookTwitter The Lady from Shanghai (1947). Αυτό το κλασικό νουάρ που κυκλοφόρησε το 1947, με πρωταγωνιστές τον Orson Welles και τη Rita Hayworth, βασίστηκε στο βιβλίο «If I Die Before I Wake» του Sherwood King και η κινηματογραφική εκδοχή γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από τον Welles. Η φωτογραφία, που τραβήχτηκε από τον Ρόμπερτ Κόμπερν (1900-1990) κατά τη διάρκεια της σκηνής με τον καθρέφτη-φαρμακείο, είναι μια από τις πιο αντιγραμμένες κινηματογραφικές σκηνές όλων των εποχών, κυρίως στην ταινία του Μπρους Λι «Enter the Dragon». FacebookTwitter Mildred Pierce (1945). Λαμπερό πορτρέτο της Joan Crawford στην οσκαρική ερμηνεία της ως Mildred Pierce. Χρησιμοποιήθηκε σε διαφημιστικές καμπάνιες με το σλόγκαν: "Το είδος της γυναίκας που θέλουν οι περισσότεροι άνδρες - ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ!". FacebookTwitter The Killing (1956). Ο Sterling Hayden και η Marie Windsor σε διαφημιστική φωτογραφία στο στούντιο για το φιλμ νουάρ του Stanley Kubrick. FacebookTwitter Panic in the Streets (1950). Το πορτρέτο του Jack Palance στον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο ως αδίστακτος κακοποιός Blackie τραβήχτηκε από τον φωτογράφο του στούντιο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του κλασικού νουάρ του Elia Kazan. Χρησιμοποιήθηκε ως ένα από τα φωτογραφικά στιγμιότυπα για την προώθηση της ταινίας και κυρίως χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το έργο τέχνης στην εξαιρετική ισπανική αφίσα του εικονογράφου Josep Soligo. FacebookTwitter The Big Sleep (1946). Ο Bogart και η Bacall γνωρίστηκαν δύο χρόνια νωρίτερα στα γυρίσματα της ταινίας «To Have and Have Not» και παντρεύτηκαν το 1945. Ο σκηνοθέτης Χάουαρντ Χοκς συνέδεσε ξανά το ζευγάρι για το «The Big Sleep» για να εκμεταλλευτεί πλήρως τη χημεία μεταξύ τους και αυτό το πορτρέτο στο στούντιο αποτυπώνει ακριβώς αυτό. FacebookTwitter The Devil Thumbs a Ride (1947). Ο Λόρενς Τίρνεϊ (1919-2002), ήταν ένας θρυλικός σκληρός τύπος του Χόλιγουντ, εντός και εκτός οθόνης, και ήταν διαβόητος για τους συχνούς, πολυδιαφημισμένους καβγάδες του σε μπαρ, συμπεριλαμβανομένου ενός μαχαιρώματος το 1973. Ήταν περισσότερο γνωστός ως ο πρωταγωνιστής των ταινιών «Dillinger» (1945) και «Born to Kill» (1947). Ο Tierney απεικονίζεται εδώ ως Steve Morgan, ο βάναυσος δολοφόνος, σε πορτρέτο στο στούντιο για την ταινία «The Devil Thumbs a Ride». Η καριέρα του αναζωογονήθηκε το 1992 όταν ο Κουέντιν Ταραντίνο του έδωσε τον ρόλο του Τζο Κάμποτ στην ταινία «Reservoir Dogs». FacebookTwitter Gilda (1946). Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πορτρέτα του φιλμ νουάρ, αυτή η εικόνα της Ρίτα Χέιγουορθ χρησιμοποιήθηκε για την αρχική αφίσα της ταινίας στις ΗΠΑ. Έχει επίσης γίνει μια από τις πιο αναγνωρισμένες εικόνες της γοητείας του Χόλιγουντ της δεκαετίας του 1940. FacebookTwitter Out of the Past (1947). Αυτή η ατμοσφαιρική φωτογραφία του Robert Mitchum και της Jane Greer για την κλασική ταινία του σκηνοθέτη Jacques Tourneur "Out of the Past" τραβήχτηκε από τον φωτογράφο της RKO, Ernest A Bachrach (1899-1973). FacebookTwitter Notorious (1946). Εξαιρετικό πορτρέτο της σιλουέτας της Ingrid Bergman με φόντο σκιώδεις κακοποιούς που υποδύονται οι Friedrich von Ledebur, Peter von Zerneck και EA Krumschmidt. Το σκηνικό δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τον φωτογράφο Gaston Longet (1900-1981) στο πλαίσιο της προώθησης του νουάρ θρίλερ του Alfred Hitchcock. FacebookTwitter Sunset Boulevard (1950). Σε αυτό το πορτρέτο στο στούντιο του Erich von Stroheim και του William Holden χρησιμοποίησαν τη φωτοσκίαση για να τονίσουν την ένταση των προηγούμενων και τωρινών εραστών της Gloria Swanson... και των θυμάτων της. FacebookTwitter Follow me quietly (1949). Σε αυτό το πορτρέτο βλέπουμε έναν απρόσωπο άνδρα που αντιπροσωπεύει έναν ασύλληπτο κατά συρροή δολοφόνο και τον αστυνομικό, τον οποίο υποδύεται ο William Lundigan, που έχει εμμονή με τον εντοπισμό του. Πρόκειται για ένα νουάρ, σκηνοθετημένο από τον Richard Fleischer (ο οποίος σκηνοθέτησε στη συνέχεια ταινίες όπως το Fantastic Voyage, Soylent Green και Conan the Destroyer). FacebookTwitter Phantom Lady (1944). Αυτό το σπάνιο στούντιο πορτρέτο της Ella Raines είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πορτρέτου μοιραίας γυναίκας της εποχής.