Πολύ πριν μπει στο καθημερινό μας λεξιλόγιο η έννοια της selfie, η φωτογραφία στούντιο προσέφερε στους δημιουργούς της την ευκαιρία να πειραματιστούν με το μέσο και να δημιουργήσουν αυτο-πορτραίτα που αψηφούσαν την πραγματικότητα και αποκάλυπταν νέες ταυτότητες. Αυτή η απελευθερωτική ιδιότητα της φωτογραφίας ήταν που παρακίνησε τον φωτογράφο Van Leo να ασχοληθεί μαζί της.
Ο Van Leo ήταν το ψευδώνυμο και alter ego του Levon Boyadjian, ενός φωτογράφου με καταγωγή από την Αρμενία και την Αίγυπτο, ο οποίος διατηρούσε ένα ακμάζον φωτογραφικό στούντιο στο Κάιρο τη δεκαετία του 1930.
Κατά την διάρκεια της ζωής του ο Van Leo τράβηξε τουλάχιστον 400 αυτοπροσωπογραφίες και σε καθεμιά από αυτές φαίνεται να εξερευνά με χιούμορ και πειραματισμό τις έννοιες του φύλου, της φυλής αλλά και της κοινωνικής τάξης.
Κατά την διάρκεια της ζωής του ο Van Leo τράβηξε τουλάχιστον 400 αυτοπροσωπογραφίες και σε καθεμιά από αυτές φαίνεται να εξερευνά με χιούμορ και πειραματισμό τις έννοιες του φύλου, της φυλής αλλά και της κοινωνικής τάξης.
Ήδη από τη δεκαετία του 1930, ως έφηβος, ο Boyadjian είχε ανακαλύψει τις μεταμορφωτικές δυνατότητες της φωτογραφικής μηχανής και πειραματιζόταν με τα κοστούμια, το σκηνικό και το φως για να μεταμορφωθεί σε φυλακισμένο, cowboy ή σε μια γυναίκα με νυχτερινή αμφίεση.
Ο Van Leo ήταν απολύτως μπροστά από την εποχή του, αλλά και προϊόν αυτής: η κινηματογραφική βιομηχανία, με όλη την ισχυρή φαντασία της, ανθούσε, και εκείνος, ένας νεαρός στο Κάιρο, είχε παρασυρθεί από αυτή.
Η φωτογραφική έκθεση Becoming Van Leo παρουσιάζεται στο Hammer Museum του Λος Άντζελες έως τις 5 Νοεμβρίου 2023.