Μετά από μια σχεδόν θανατηφόρα εμπειρία στον ωκεανό ως νεαρό αγόρι, ο Larry Sultan ξεκίνησε μια γενναία αποστολή να φωτογραφίσει κολυμβητές στις δημόσιες πισίνες του Σαν Φρανσίσκο κατά τις δεκαετίες του 1970 και του ‘80.
Θέλοντας να βυθιστεί πλήρως στην ίδια την ουσία που παραλίγο να του στερήσει τη ζωή, προκειμένου να αντιμετωπίσει, να συμφιλιωθεί και να απελευθερώσει το παρελθόν του, ο Sultan έκανε τη βουτιά στο άγνωστο για να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες της ίδιας της φωτογραφίας σε ένα κομβικό σημείο στην αρχή της καριέρας του.
Εμπνευσμένος από τις φωτογραφίες σε ένα εγχειρίδιο κολύμβησης του Ερυθρού Σταυρού, ο Sultan αρχικά σχεδίασε το Swimmers σε ασπρόμαυρο χρώμα, αλλά άφησε το έργο στην άκρη το 1974. Το 1978 επέστρεψε σ’ αυτό, χρησιμοποιώντας έγχρωμο φιλμ. Τα χρώματα προσέθεσαν ένα υποβλητικό, παραισθησιογόνο στοιχείο στις εικόνες του.
Το υδάτινο στοιχείο των φωτογραφιών του λειτουργεί άλλοτε ως υφή, άλλοτε ως μοτίβο, αλλά ποτέ δεν χάνει τον κυρίαρχο συμβολισμό του. Μια μεταφορά για την ασάφεια της καθημερινής ζωής.
Στο Swimmers ο Sultan παρουσιάζει, με καθηλωτική, κινηματογραφική ποιότητα, μια έντονη, σωματική εμπειρία όπου το ένστικτο και η διαίσθηση κυριαρχούν. Οι φιγούρες που γεμίζουν τα κάδρα του –μέλη μπλεγμένα μεταξύ τους σε μη οριοθετημένες μάζες– ισορροπούν ανεμπόδιστα μεταξύ της σύγχυσης και της απόλυτης αρμονίας.
Η επιφάνεια του νερού λειτουργεί ταυτόχρονα ως φίλτρο και ως καθρέφτης που διαχωρίζει και ενώνει τους κόσμους μεταξύ τους, τον υποβρύχιο από τον υπέργειο, τον φανταστικό από τον πραγματικό. Το υδάτινο στοιχείο των φωτογραφιών του λειτουργεί άλλοτε ως υφή, άλλοτε ως μοτίβο, αλλά ποτέ δεν χάνει τον κυρίαρχο συμβολισμό του. Μια μεταφορά για την ασάφεια της καθημερινής ζωής.
Ελκυόμενος από αυτή την αβεβαιότητα, ο Sultan αναγνώρισε ότι η φωτογραφική έκφραση ήταν ένας τρόπος να εισάγει μια πινελιά αναρχίας και μαγικού ρεαλισμού έτσι ώστε να ξεφλουδίσει τα πέπλα της αντίληψης στην αναζήτησή του για μια βαθύτερη αλήθεια.
Το φωτογραφικό λεύκωμα «Swimmers» κυκλοφορεί τώρα από τις εκδόσεις MACK.