Πριν από πενήντα χρόνια περίπου η περιφέρεια της Αλμερίας στη νοτιοανατολική Ισπανία έγινε για λίγο γνωστή ως το σπίτι του Χόλιγουντ στην Ευρώπη.
Φιλοξένησε μερικές από τις πιο εικονικές παραγωγές του κινηματογράφου όπως τον Λώρενς της Αραβίας (1962), την Κλεοπάτρα (1963), το How I Won the War (1966) και την Τριλογία των Δολαρίων του Σέρτζιο Λεόνε, με τον Κλιντ Ίστγουντ.
Η ευνοημένη από την ιδιαίτερη γεωγραφία της περιοχή -που αποτελούσε το ιδανικό υποκατάστατο της αμερικανικής Άγριας Δύσης, της Βόρειας Αφρικής και σε ορισμένες περιπτώσεις άγνωστων μακρινών πλανητών- γνώρισε κατά τη δεκαετία του '60 και στις αρχές του '70, μια πρωτόγνωρη αλλά βραχύβια δόξα καθώς τα αμερικανικά στούντιο συνέρρεαν για να εκμεταλλευτούν το φτηνό εργατικό δυναμικό της εποχής του Φράνκο και τα άγονα τοπία της.
Για τον Mark Parascandola, αυτή η χαμένη κληρονομιά υπήρξε πάντα πηγή έμπνευσης. Αν και γεννήθηκε στις ΗΠΑ μεγάλωσε ακούγοντας τις ιστορίες της γιαγιάς του και επισκεπτόταν συχνά στα οικογενειακά τους ταξίδια, τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά και τις πόλεις φαντάσματα που άφησαν πίσω τους τα κινηματογραφικά στούντιο.
Για τον Mark Parascandola, αυτή η χαμένη κληρονομιά υπήρξε πάντα πηγή έμπνευσης. Αν και γεννήθηκε στις ΗΠΑ, μεγάλωσε ακούγοντας τις ιστορίες της γιαγιάς του και επισκεπτόταν συχνά στα οικογενειακά τους ταξίδια τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά και τις πόλεις φαντάσματα που άφησαν πίσω τους τα κινηματογραφικά στούντιο.
Γι' αυτό και τα τελευταία δέκα χρόνια ταξιδεύει ξανά και ξανά στην καρδιά της νοτιοανατολικής Ισπανίας, καταγράφοντάς τα.
«Ξεκίνησα ενθουσιασμένος να φωτογραφίζω αυτές τις τοποθεσίες πριν από δέκα χρόνια. Είναι ένα καταπληκτικό μέρος, επειδή υπάρχουν όλα αυτά τα φοβερά τοπία και αποτελεί μια περίεργη αντίθεση το να βλέπεις μια πόλη της Άγριας Δύσης στη μέση ενός ερημικού τοπίου στη νότια Ισπανία».
Συνεργάστηκε με τους τοπικούς ιστορικούς και σχεδίασε την πορεία του στην Αλμερία ώστε να καταγράψει όλα τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά στις συνθήκες που επικρατούν σήμερα.
Ενώ κάποια απ' αυτά χρησιμοποιούνται πλέον ως θεματικά πάρκα και ζωντανά τουριστικά σημεία, άλλα υπάρχουν ως παλιά κειμήλια, που στέκονται μόνα σε ένα άγνωστο έδαφος δημιουργώντας μια μαγική αντίθεση.
Οι φωτογραφίες του Mark Parascandola δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο Once Upon a Time in Almería: The Legacy of Hollywood in Spain από τις εκδόσεις Daylight Books.