Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων

1

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Η σειρά Nobody Claps Anymore εκτίθεται στη Perugia μέχρι τις 28 Μαρτίου στα πλαίσια του Social Photo festival που επικεντρώνεται στη κοινωνική φωτογραφία. Συγκεκριμένα φέτος το θέμα του φεστιβάλ είναι η 'τύφλωση'.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Ο φωτογραφιζόμενοι φαίνεται να βαριούνται ή να βρίσκονται σε περισυλλογή καθώς η καθημερινή ζωή συνεχίζει να κυλά αδιάφορη γύρω τους.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Ο Dawson, ο οποίος εργάζεται ως πολιτικός μηχανικός και δεν έχει λάβει επίσημη εκπαίδευση στη φωτογραφία, αφήνει τα σπίτια των θεμάτων του σε μεγάλο βαθμό ως έχουν, αλλά χρησιμοποιεί κινηματογραφικό φωτισμό για να προσθέσει γωνιώδεις σκιές και δραματικές αντιθέσεις.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Οικειοποιούμαι τις αληθινές συνθήκες ζωής αυτών των ανθρώπων" λέει ο Dawson."Αυτό που κάνω είναι ότι καθορίζω τη σύνθεση, το φωτισμό, τη διάθεση και την προτεινόμενη αφήγηση".

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Δικαιολογεί την (προφανή) ομοιότητα που έχουν οι φωτογραφίες του με του Gregory Crewdson ως επιρροή, αλλά εκεί που ο Crewdson δημιουργεί κινηματογραφικά πλατώ και προσλαμβάνει ηθοποιούς ο Dawson χρησιμοποιεί λιγότερες τεχνικές επενδύσεις. Δεν "χτίζω" τα σκηνικά μου, τα περισσότερα είναι αυθεντικά.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Με ένα σύντομο κείμενο στην ιστοσελίδα του ο Dawson περιγράφει τη σειρά: "Η φωτογραφική μου δουλειά αφορά στα εσωτερικά συναισθηματικά δράματα που πολύ συχνά αποκαλύπτονται τις ήσυχες μοναχικές στιγμές που έχουν οι άνθρωποι στα σπίτια τους.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Ο τίτλος της σειράς Nobody Claps Anymore, προέρχεται από κάτι που συνειδητοποίησα ξαφνικά καθώς το αεροπλάνο μου προσγειωνόταν στη Μελβούρνη. Εκατοντάδες τόνοι μετάλλου που κουβαλούσαν εκατοντάδες επιβάτες, αναταράχτηκαν στιγμιαία, πριν τα ελαστικά του αεροπλάνου ακουμπήσουν τον αεροδιάδρομο. Η μύτη του αεροσκάφους σηκώθηκε προς τα πάνω. Οι αντίστροφοι προωθητήρες μούγκρισαν και γρήγορα επιβράδυναν το αεροπλάνο. Καθώς το αεροπλάνο βγήκε από τον αεροδιάδρομο και κατευθύνθηκε ατσούμπαλα προς τη τελική του θέση κάθε μεμονωμένος κραδασμός γινόταν αντιληπτός."

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"...Εν τέλει το αεροπλάνο σταμάτησε και άκουσα τον ήχο από τις ζώνες, τα φερμουάρ και το θόρυβο από τις τσάντες. Όλα έγιναν σιωπηρά. Ούτε μια λέξη δεν ακούστηκε. Καμιά επευφημία. Το κοινό είχε ξεχάσει να χειροκροτήσει."

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Σε μια άλλη συνέντευξη περιγράφει τις σκηνές: επιλέγω από τις ζωές των ανθρώπων τα πράγματα που αντανακλούν την κατάθλιψή μου. ... Κανείς δε χειροκροτά πια είναι η δική μου απάντηση στους δικούς μου καρκίνους: μετάνοια, απομόνωση, άγχος, και καταπίεση. Ειναι η de facto θεραπεία μου τέχνης.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Οι φωτογραφίες μπορεί να εχουν ένα μακροχρόνιο αποτέλεσμα στους ανθρώπους που απεικονίζονται σε αυτές, καμία φορά βλέπουν κατι καινούργιο στον εαυτό τους. Μερικές φορές έρχονται σε αντίθεση με αυτό που βλέπουν γιατί τους δείχνω την ύπαρξη τους και αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ δύσκολο θέαμα να αντέξεις" λέει ο Dawson. Δεν τραβάω κολακευτικές φωτογραφίες ή φωτογραφίες επηρεασμένες πολύ από τη γλώσσα της διαφήμισης. Προσπαθώ να αντικατοπτρισω μια θλιβερή πραγματικότητα.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Άλλες σειρές του Dawson περιλαμβάνουν τη Nocturna όπου γυμνοί άνθρωποι κάθονται μόνοι τους σε εξωτερικούς χώρους. Τραβηγμένη το 2014, απεικόνιζε τους φόβους που είχε στις κορυφώσεις της κατάθλιψης του, κυριολεκτικούς και μεταφορικούς, τού να μένεις άστεγος. "Είχα την έννοια ότι δε θα είχα ένα ζεστό, ευτυχισμένο μέρος ή ότι δεν θα είχα μέλλον και ότι θα ήμουν αναγκασμένος να παλεύω για την επιβίωση".

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Εντωμεταξύ στη Diplopia, βγάζει γυμνά πορτραίτα και τα τοποθετεί το ένα πάνω από το άλλο σε σουρεαλιστικές διατάξεις. "Γινόταν χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο φως του ήλιου, ίσως μια εγκαταλελειμμένη τοποθεσία, διπλοεκθέσεις, τραβηγμένη προοπτική και μια γυμνή γυναίκα. Δουλεύαμε όλη μερα μέχρι να κουραστούμε ή να βαρεθούμε".

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ