Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter

Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW)

0

Το φωτογραφικό project του Ηλία ΔούληParabyssA Nurtured Nature«ένα εγκώμιο, ή ίσως μια ελεγεία, για έναν κρυμμένο παράδεισο μες στην άβυσσο της ανδρικής ευαισθησίας», όπως το περιγράφει ο ίδιος, φιλοξενήθηκε μεταξύ άλλων στην online έκδοση του Dazed And Confused, αλλά και στα έντυπα Aesthetica και Pacific Dissent. Το ανδρικό σώμα πιο εύθραυστο και πιο έντεχνο από πότε, τοποθετείται από τον καλλιτέχνη στα Λιμανάκια, τα οποία παρουσιάζονται ως ένας τόπος μυστικιστικός και ιερός, ως ένα καταφύγιο για το γυμνό κορμί που ταλανίζεται από τα ίδια του τα πάθη. Στο έργο του υπάρχουν αναφορές στην ελληνική μυθολογία. Το σώμα λειτουργεί ως γλυπτό. 

Ο Ηλίας Δούλης, που θεωρεί τον εαυτό του «Αθηναίο ποιητή» και όχι φωτογράφο, μετακόμισε στην Αγγλία,  όπου και σπούδασε Κινηματογράφο και Δημιουργική Γραφή στο Πανεπιστήμιο του Γούλβερχάμπτον  τμήμα. Πέρα από τις δύο φωτογραφικές του ιστορίες, το ParabyssA Nurtured Nature αλλά και το Blossom Of Solitude που έλαβαν αναγνώριση σε διεθνή περιοδικά, παρουσίασε πέρσι στην έκθεση Civil Disobedience έναν μονόλογο, σε δική του σκηνοθεσία και γραφή, το οποίο αποτελεί και τη βάση για την πρώτη του ταινία, η οποία πια βρίσκεται στο τελικό στάδιο παραγωγής.

Οι ιστορίες μου δεν κατασκευάζονται στο μυαλό, αλλά ξεπηδούν από τα σώματα, τις τρίχες τους, τις καμπύλες, το φυσικό τοπίο με τις δικές του γραμμές και τα δικά του αυλάκια.

«Έχοντας ως εφόδιο τις σπουδές μου στον κινηματογράφο και δη τη κινηματογραφία, πάντα μ' έλκυε η φωτογραφία ως μέσο αποτύπωσης συναισθημάτων και ιδεολογιών. Ένιωθα να με κυριεύει η σαγήνη έργων που δεν θα βρίσκαμε σε ακαδημαϊκές συλλογές. Νιώθω πως η φωτογραφία, τουλάχιστον η δική μου, είναι αυτοδίδακτη όπως και οι πόθοι μου», λέει ο νεαρός καλλιτέχνης που έπιασε πρώτη φορά φωτογραφική κάμερα στα χέρια του, λίγο πριν το τέλος των σπουδών του στην κινηματογραφία, «Αισθήσεις, λοιπόν, που ως τότε κατέγραφα στο χαρτί, κατάφερα να τις διατηρήσω ακέραιες και ζωντανές μέσω της φωτογραφίας. Χάρη στην ενασχόληση μου με τη φωτογραφία, καθώς δεν θεωρώ τον εαυτό μου φωτογράφο, διαπίστωσα πως, μέσω της φωτογραφίας κλέβεις μια στιγμή απ' τη λήθη, ενώ στην ποίηση την ανασύρεις απ' αυτήν. Αυτό το βρίσκω συναρπαστικό». 

Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis

Η ποίηση που τόσο λατρεύει να υπηρετεί ο Δούλης, ενυπάρχει στο φωτογραφικό του έργο. Τα γυμνά του διηγούνται τις ιστορίες τους στο φακό. «Ως ύψιστη μορφή τέχνης, αναγνωρίζω την Ποίηση. Σ’ αυτήν χρωστάνε όλες οι άλλες. Σ’ αυτήν χρωστάω κι εγώ που υπάρχω εξαιτίας της τροφοδότρας δύναμης που λαμβάνω όταν διαβάζω κάποιο ποίημα του Χριστιανόπουλου, της Πολυδούρη, ή όταν γράφω ένα στιχάκι για έναν γλάρο που είδα τυχαία εκείνη τη στιγμή να ξαποσταίνει σε μια γέφυρα του Τάμεση. Η Ποίηση είναι το καταφύγιο μου και μόνο σ’ αυτήν δεν νιώθω να υστερώ. Φωτογράφος, Σκηνοθέτης, Συγγραφέας, όλα είναι προσωνύμια. Κάθε έργο μου είναι στην ουσία του ένα ποίημα: φωτογραφικό ποίημα, συγγραφικό, κακότεχνο, βλαβερό ή ωραίο».  

Πώς ένιωσε όταν είδε τη δουλειά του να διασχίζει τον Ατλαντικό; «Στην επιτυχία του Parabyss θα λειτούργησε θετικά το ότι διατηρεί μια ταυτότητα, την ελληνική, με τα λευκά βράχια και τη γαλάζια θάλασσα, αλλά και τους ξεκούραστους Κούρους. Μυθολογικές προεκτάσεις φανερώνονται στο έργο μου και λόγω της παρουσίας της Σειρήνας που περιμένει τους ναυαγούς της. Το έργο μου δείχνει πως είναι ένα τέρας ο έρωτας, που πρόθυμα το αφήνουμε να μας κατασπαράξει. Γι’ αυτό το λόγο, επειδή δεν ψεύδεται, προβλήθηκε σ’ αυτό το βαθμό. Είμαι ευγνώμων σε όσους το αγκάλιασαν και κρατώ βαθιά μέσα μου την συγκίνηση όταν είδα τις φωτογραφίες μου τυπωμένες στο περιοδικό Aesthetica που μπορούσες να βρεις, μεταξύ άλλων, στην Tate Modern και το BFI - μέρη που προηγουμένως επισκεπτόμουν και χάζευα με δέος. Όταν δε κυκλοφόρησε το έντυπο τεύχος του Pacific Dissent κι είδα πως οι φωτογραφίες μου πέρασαν τον Ατλαντικό ξανά, φίλησα το τεύχος και ξεκίνησα τα σχέδια για τα επόμενά μου βήματα».

Γιατί ένας νεαρός καλλιτέχνης, να επιλέξει την απεικόνιση του γυμνού ανδρικού σώματος στην πρώτη του επαφή με τη φωτογραφία; «Για μένα, όποιος καλλιτέχνης ρίχνει το βλέμμα του στο ανθρώπινο σώμα, προσπαθεί να αιχμαλωτίσει την γοητεία του. Στον φακό μου, προβάλλεται το σώμα πάσχον, ένα σώμα που αναπνέει κι ό,τι αναπνέει στη φύση, κάτι επιθυμεί. Ο λόγος που επικεντρώνομαι στο ανδρικό, με μόνη εξαίρεση τη σειρά Sheltered στην οποία υπάρχει και γυναικείο μοντέλο, είναι διότι το ανδρικό σώμα είναι αυτό που καλύπτει τις ορέξεις μου, τυλίγοντας με τους μυς του την ανασφάλειά μου. Ταυτόχρονα, εμφανίζεται και το δικό μου κορμί μέσα από το κύριο alter ego μου, τον Ηλία Σαπουντζάκη. Εκείνος, ως μούσα μου, στέκεται αντιμέτωπος με τον θεατή για να κριθεί αλλά και να κρίνει για τις χαμένες ελευθερίες του. Δεν υπήρξε καλλιτέχνης, δεν υπήρξε θεατής που να μην θαύμασε το γυμνό σώμα. Είτε πρόκειται για τον Ερμή του Πραξιτέλη, είτε για την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι. Οι ιστορίες μου δεν κατασκευάζονται στο μυαλό, αλλά ξεπηδούν από τα σώματα, τις τρίχες τους, τις καμπύλες, το φυσικό τοπίο με τις δικές του γραμμές και τα δικά του αυλάκια. Κάθε σώμα αντιπροσωπεύει ένα φοβισμένο alter ego μου και τη δική μου αδηφάγα ματιά για τον κόσμο. Το σώμα για μένα είναι εξίσου φθαρτό με τα βιώματα που το γερνάνε. Δεν είναι επαναστατικό, δεν τονίζει την σπουδαιότητα του. Είναι ευάλωτο στα βέλη των κοινωνικών νορμών και των επιβολών της πατριαρχίας. Ψάχνει για ένα καταφύγιο, έξω από τη πόλη, πέρα στη φύση, που είναι δεκτική σαν κάθε μάνα».

Ο Ηλίας Δούλης αυτό τον καιρό έχει αφοσιωθεί στην ολοκλήρωση  της ταινία του, που έχει ημι-αυτοβιογραφικό χαρακτήρα. Παράλληλα, υπάρχει μια ποιητική συλλογή στα σκαριά, μια μικρού μήκους σχεδόν έτοιμη και τρία φωτογραφικά πρότζεκτ τολμηρότερα των πρώτων.

Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis

                 

Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
Τα εκστατικά γυμνά πορτρέτα του Ηλία Δούλη (NSFW) Facebook Twitter
©Helias Doulis
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
|article_no_max_width| |article_no_max_width|

                                                                                                                                         

0

Φιλίππα Δημητριάδη

Η Φιλίππα Δημητριάδη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ