Αποκλειστικό: Προδημοσίευση από την πολυαναμενόμενη βιογραφία των Rotting Christ

Αποκλειστικό: Προδημοσίευση από την πολυαναμενόμενη βιογραφία των Rotting Christ Facebook Twitter
Όταν τα αδέρφια Σάκης και Θέμης Τόλης δημιουργούσαν τους Rotting Christ το 1987 στη Νέα Ιωνία, σίγουρα δεν περίμεναν ότι η μουσική θα τους πάει τόσο ψηλά και ότι θα γίνουν το μεγαλύτερο ελληνικό metal σχήμα που υπήρξε ποτέ στην χώρα μας. Φωτο: Μάνος Χρυσοβέργης/LIFO
2

Εδώ και τριάντα χρόνια, οι Rotting Christ, το δημοφιλές ελληνικό black metal συγκρότημα, ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο με την μουσική τους. Νότια Αφρική, Ινδία Μεξικό και Βραζιλία είναι μόνο μερικές από τις χώρες που έχουν επισκεφτεί και έχουν κάνει συναυλίες για τους φαν τους, εκεί.

Όταν τα αδέρφια Σάκης και Θέμης Τόλης δημιουργούσαν τους Rotting Christ το 1987 στη Νέα Ιωνία, σίγουρα δεν περίμεναν ότι η μουσική θα τους πάει τόσο ψηλά και ότι θα γίνουν το μεγαλύτερο ελληνικό metal σχήμα που υπήρξε ποτέ στην χώρα μας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι έβαλαν την Ελλάδα στο χάρτη της παγκόσμιας ροκ σκηνής. Κανένα άλλο σύγχρονο εγχώριο συγκρότημα δεν έχει καταφέρει κάτι ανάλογο.

Μας αγαπάνε γιατί ποτέ δεν είπαμε μαλακίες, ποτέ δεν είπαμε μεγάλα λόγια [για τους εαυτούς μας], ξεκινήσαμε από το τίποτα και κάναμε αυτή τη διαδρομή. Οι νέοι το βλέπουν αυτό και συνειδητοποιούν ότι οι Rotting Christ έχτισαν αυτή την καριέρα από το τίποτα κι αυτό τους εμπνέει και σκέφτονται: "Μπορώ να το κάνω κι εγώ".

Ήταν θέμα χρόνου, επομένως, να γραφτεί η ιστορία τους. Στο 'Non Serviam', την επίσημη βιογραφία τους, ο Σάκης Τόλης με την βοήθεια του Βρετανού δημοσιογράφου και συγγραφέα Dayal Patterson αναπολεί τις πιο σημαντικές στιγμές από την πορεία των Rotting Christ.

Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο από τις εκδόσεις ΟΞΥ και μέσα υπάρχουν τα πάντα που θα ήθελες να μάθεις για το ιστορικό αυτό γκρουπ από την εποχή που πρωτοξεκίνησαν μέχρι σήμερα. Μιλούν νυν και πρώην μέλη της μπάντας ενώ περιέχει, επίσης, συνεντεύξεις με προσωπικότητες της διεθνούς μέταλ σκηνής που εξηγούν τους λόγους που κάνουν τους Rotting Christ τόσο σημαντικούς.

Τέλος, για πρώτη φορά εκτός από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό, θα υπάρχουν ανέκδοτες φωτογραφίες αποκλειστικά για την ελληνική έκδοση καθώς και προσωπικές αφηγήσεις για περιστατικά από την πολύχρονη πορεία τους που δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό.

Ακολουθεί ένα απόσπασμα:

Σάκης: «Όταν καμιά φορά μάς ρωτάνε τι σημαίνει το όνομα και τους εξηγούμε, μας λένε "Σοβαρά;". Μ' αρέσει αυτό [γέλια]. Και πλέον υπάρχουν πολλοί χριστιανοί που ακούνε και γουστάρουν τους Rotting Christ. Δεν ταυτίζονται μόνο με τα κομμάτια και τους στίχους, αλλά με την όλη στάση μας, τους αγγίζει η ιστορία των Rotting Christ. Ξεκινήσαμε από το τίποτα και συνεχίζουμε ακόμα».

Morbid: «Οι Rotting Christ έχουν γίνει δημοφιλείς στην Ελλάδα – δημοφιλείς με την ετυμολογική έννοια της λέξης: είναι αγαπητοί στον απλό κόσμο. Ανήκουν στην εργατική τάξη, πάντα έκαναν αυτό που ήθελαν πραγματικά, ποτέ δεν είχαν προστριβές, ήταν πάντοτε σταθεροί».

Θέμης: «Μας αγαπάνε γιατί ποτέ δεν είπαμε μαλακίες, ποτέ δεν είπαμε μεγάλα λόγια [για τους εαυτούς μας], ξεκινήσαμε από το τίποτα και κάναμε αυτή τη διαδρομή. Οι νέοι το βλέπουν αυτό και συνειδητοποιούν ότι οι Rotting Christ έχτισαν αυτή την καριέρα από το τίποτα κι αυτό τους εμπνέει και σκέφτονται: "Μπορώ να το κάνω κι εγώ"».

Περνώντας χρόνο με το συγκρότημα στην Αθήνα, αυτό έγινε πολύ εμφανές. Ειδικά ο Σάκης είναι κατά κάποιο τρόπο διάσημος στη χώρα του και όπου κι αν πηγαίναμε τον αναγνώριζαν, είτε κάποιος ποδηλάτης που περνούσε δίπλα από το αυτοκίνητό μας και σταματούσε να του μιλήσει είτε μια έφηβη κοπέλα στο μετρό που του ζήτησε να φωτογραφηθεί μαζί του. Οι Rotting Christ είναι πλέον αποδεκτοί και αντιμετωπίζονται με σεβασμό τόσο από το κοινό όσο και από τα μέσα ενημέρωσης, μ' έναν τρόπο που δεν βλέπεις σε άλλα μέρη του κόσμου στην extreme metal σκηνή. Όλο αυτό είναι κάπως παράδοξο αν λάβουμε υπόψη τις παραδοσιακές δομές της Ελλάδας και τη βαθιά αντιθρησκευτική, μέχρι και αντικοινωνική στάση που χαρακτηρίζει το σχήμα κατά την τριαντακονταετή πορεία του.

Σάκης: «Όλη η Ελλάδα είναι ένα παράδοξο [γέλια]. Δεν θα βρεις πολλή λογική εδώ, γι' αυτό διαφέρουμε από συγκροτήματα άλλων χωρών. Γι' αυτό οι άνθρωποι δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη στάση μας ως συγκρότημα και να μας κατηγοριοποιήσουν. Είμαστε black metal, αλλά μουσικά δεν είμαστε αυτό που θα αποκαλούσες "true black metal". Είμαστε μάλλον αναρχικοί σαν λαός. Στη δεκαετία του '90 τα πράγματα εδώ ήταν πολύ χαοτικά κι ακόμα έτσι είναι η χώρα. Το είδες και χτες, που πήραμε το μετρό. Δεν μπορούσα να βγάλω εισιτήριο και είπα "Γάμα το, θα πάμε τζάμπα". Ο ίδιος κανόνας ισχύει σε κάθε τομέα της ζωής μας».

Βιβλίο
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια