Αποκλειστικό: Προδημοσίευση από την πολυαναμενόμενη βιογραφία των Rotting Christ

Αποκλειστικό: Προδημοσίευση από την πολυαναμενόμενη βιογραφία των Rotting Christ Facebook Twitter
Όταν τα αδέρφια Σάκης και Θέμης Τόλης δημιουργούσαν τους Rotting Christ το 1987 στη Νέα Ιωνία, σίγουρα δεν περίμεναν ότι η μουσική θα τους πάει τόσο ψηλά και ότι θα γίνουν το μεγαλύτερο ελληνικό metal σχήμα που υπήρξε ποτέ στην χώρα μας. Φωτο: Μάνος Χρυσοβέργης/LIFO
2

Εδώ και τριάντα χρόνια, οι Rotting Christ, το δημοφιλές ελληνικό black metal συγκρότημα, ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο με την μουσική τους. Νότια Αφρική, Ινδία Μεξικό και Βραζιλία είναι μόνο μερικές από τις χώρες που έχουν επισκεφτεί και έχουν κάνει συναυλίες για τους φαν τους, εκεί.

Όταν τα αδέρφια Σάκης και Θέμης Τόλης δημιουργούσαν τους Rotting Christ το 1987 στη Νέα Ιωνία, σίγουρα δεν περίμεναν ότι η μουσική θα τους πάει τόσο ψηλά και ότι θα γίνουν το μεγαλύτερο ελληνικό metal σχήμα που υπήρξε ποτέ στην χώρα μας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι έβαλαν την Ελλάδα στο χάρτη της παγκόσμιας ροκ σκηνής. Κανένα άλλο σύγχρονο εγχώριο συγκρότημα δεν έχει καταφέρει κάτι ανάλογο.

Μας αγαπάνε γιατί ποτέ δεν είπαμε μαλακίες, ποτέ δεν είπαμε μεγάλα λόγια [για τους εαυτούς μας], ξεκινήσαμε από το τίποτα και κάναμε αυτή τη διαδρομή. Οι νέοι το βλέπουν αυτό και συνειδητοποιούν ότι οι Rotting Christ έχτισαν αυτή την καριέρα από το τίποτα κι αυτό τους εμπνέει και σκέφτονται: "Μπορώ να το κάνω κι εγώ".

Ήταν θέμα χρόνου, επομένως, να γραφτεί η ιστορία τους. Στο 'Non Serviam', την επίσημη βιογραφία τους, ο Σάκης Τόλης με την βοήθεια του Βρετανού δημοσιογράφου και συγγραφέα Dayal Patterson αναπολεί τις πιο σημαντικές στιγμές από την πορεία των Rotting Christ.

Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο από τις εκδόσεις ΟΞΥ και μέσα υπάρχουν τα πάντα που θα ήθελες να μάθεις για το ιστορικό αυτό γκρουπ από την εποχή που πρωτοξεκίνησαν μέχρι σήμερα. Μιλούν νυν και πρώην μέλη της μπάντας ενώ περιέχει, επίσης, συνεντεύξεις με προσωπικότητες της διεθνούς μέταλ σκηνής που εξηγούν τους λόγους που κάνουν τους Rotting Christ τόσο σημαντικούς.

Τέλος, για πρώτη φορά εκτός από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό, θα υπάρχουν ανέκδοτες φωτογραφίες αποκλειστικά για την ελληνική έκδοση καθώς και προσωπικές αφηγήσεις για περιστατικά από την πολύχρονη πορεία τους που δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό.

Ακολουθεί ένα απόσπασμα:

Σάκης: «Όταν καμιά φορά μάς ρωτάνε τι σημαίνει το όνομα και τους εξηγούμε, μας λένε "Σοβαρά;". Μ' αρέσει αυτό [γέλια]. Και πλέον υπάρχουν πολλοί χριστιανοί που ακούνε και γουστάρουν τους Rotting Christ. Δεν ταυτίζονται μόνο με τα κομμάτια και τους στίχους, αλλά με την όλη στάση μας, τους αγγίζει η ιστορία των Rotting Christ. Ξεκινήσαμε από το τίποτα και συνεχίζουμε ακόμα».

Morbid: «Οι Rotting Christ έχουν γίνει δημοφιλείς στην Ελλάδα – δημοφιλείς με την ετυμολογική έννοια της λέξης: είναι αγαπητοί στον απλό κόσμο. Ανήκουν στην εργατική τάξη, πάντα έκαναν αυτό που ήθελαν πραγματικά, ποτέ δεν είχαν προστριβές, ήταν πάντοτε σταθεροί».

Θέμης: «Μας αγαπάνε γιατί ποτέ δεν είπαμε μαλακίες, ποτέ δεν είπαμε μεγάλα λόγια [για τους εαυτούς μας], ξεκινήσαμε από το τίποτα και κάναμε αυτή τη διαδρομή. Οι νέοι το βλέπουν αυτό και συνειδητοποιούν ότι οι Rotting Christ έχτισαν αυτή την καριέρα από το τίποτα κι αυτό τους εμπνέει και σκέφτονται: "Μπορώ να το κάνω κι εγώ"».

Περνώντας χρόνο με το συγκρότημα στην Αθήνα, αυτό έγινε πολύ εμφανές. Ειδικά ο Σάκης είναι κατά κάποιο τρόπο διάσημος στη χώρα του και όπου κι αν πηγαίναμε τον αναγνώριζαν, είτε κάποιος ποδηλάτης που περνούσε δίπλα από το αυτοκίνητό μας και σταματούσε να του μιλήσει είτε μια έφηβη κοπέλα στο μετρό που του ζήτησε να φωτογραφηθεί μαζί του. Οι Rotting Christ είναι πλέον αποδεκτοί και αντιμετωπίζονται με σεβασμό τόσο από το κοινό όσο και από τα μέσα ενημέρωσης, μ' έναν τρόπο που δεν βλέπεις σε άλλα μέρη του κόσμου στην extreme metal σκηνή. Όλο αυτό είναι κάπως παράδοξο αν λάβουμε υπόψη τις παραδοσιακές δομές της Ελλάδας και τη βαθιά αντιθρησκευτική, μέχρι και αντικοινωνική στάση που χαρακτηρίζει το σχήμα κατά την τριαντακονταετή πορεία του.

Σάκης: «Όλη η Ελλάδα είναι ένα παράδοξο [γέλια]. Δεν θα βρεις πολλή λογική εδώ, γι' αυτό διαφέρουμε από συγκροτήματα άλλων χωρών. Γι' αυτό οι άνθρωποι δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη στάση μας ως συγκρότημα και να μας κατηγοριοποιήσουν. Είμαστε black metal, αλλά μουσικά δεν είμαστε αυτό που θα αποκαλούσες "true black metal". Είμαστε μάλλον αναρχικοί σαν λαός. Στη δεκαετία του '90 τα πράγματα εδώ ήταν πολύ χαοτικά κι ακόμα έτσι είναι η χώρα. Το είδες και χτες, που πήραμε το μετρό. Δεν μπορούσα να βγάλω εισιτήριο και είπα "Γάμα το, θα πάμε τζάμπα". Ο ίδιος κανόνας ισχύει σε κάθε τομέα της ζωής μας».

Βιβλίο
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια