Bασίλης Βασιλικός

Bασίλης Βασιλικός Facebook Twitter
0

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης;

Εκείνος που δεν διαβάζει «διαγωνίως».
 

Τι κάνετε τα βιβλία που δεν σας αρέσουν;

Κάθε «κακό» βιβλίο εμπεριέχει μια αρετή. Κάθε «καλό» ελαττώματα. Οπότε...

Έχετε μια ιεροτελεστία όταν γράφετε;

Λούζομαι πριν, σαν τους αρχαίους Σπαρτιάτες.
 

Πίνετε ή τρώτε καθώς γράφετε;

Καπνίζω.
 

Ποια είναι η αγαπημένη σας λέξη;

«Οσονούπω...».
 

Υπάρχει κάτι που θα αλλάζατε στο τελευταίο σας βιβλίο;

Όχι.
 

Πώς προκύπτουν τα ονόματα των ηρώων σας;

Από παραφθορές των πραγματικών ονομάτων.
 

Ποιες είναι οι λογοτεχνικές σας επιρροές;

Ο Αντρέ Ζιντ, ο Αλμπέρ Καμύ, ο Κλοντ Σιμόν, ο Μπαλζάκ (από τους Γάλλους), οι μεγάλοι Ρώσοι κλασικοί (κυρίως ο διηγηματογράφος Τσέχωφ), ο Ντος Πάσσος, ο Άπτον Σινκλαίρ, ο Τρούμαν Καπότε (απ' τους Αμερικανούς) και όλοι οι Λατινοαμερικάνοι.
 

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας, τι θα ήσασταν;

Ηθοποιός.
 

Τι θα αλλάζατε στον τρόπο γραφή σας;

Την παντελή «έκλειψη» του «που».
 

Τι θα αλλάζατε στον εαυτό σας;

Τα γυαλιά μου.
 

Πώς χαλαρώνετε;

Διαβάζοντας βιβλία άλλων.
 

Με ποιον θα θέλατε να παγιδευτείτε σε ένα ασανσέρ;

Όντας κλειστοφοβικός, με έναν ή μία πιο κλειστοφοβική από μένα, για να μπορώ, παρηγορώντας τον-την, να παίρνω ο ίδιος κουράγιο.
 

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να έχετε γράψει;

Την Καινή Διαθήκη.
 

Ποιο βιβλίο έχετε πει ψέματα πως έχετε διαβάσει;

Το Κεφάλαιοτου Καρλ Μαρξ.
 

Πώς προέκυψε η ιδέα του τελευταίου σας βιβλίου;

Κι ερχόμαστε επί του προκειμένου: ανακάλυψα σε ένα κιβώτιο (ευτυχώς όχι άδειο σαν του Άρη Αλεξάνδρου) -ήταν στα αρχεία που παρέδωσα στο Αρχείο Βοβολίνη- τρεις εφηβικές νουβέλες που είχα γράψει μεταξύ 1953-1956. Μου άρεσαν γιατί μου θύμισαν έναν παρθενικό, ρομαντικό εαυτό, και ποιος καταλληλότερος εκδοτικός οίκος γι' αυτό το είδος της γραφής από τις Εκδόσεις Άγκυρα;
 
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ