Η Κική Τσιλιγγερίδου συστήνει την Ελληνίδα σούπερ-ηρωίδα Στέλλα Άνταμς

Κική Τσιλιγγερίδου Facebook Twitter
Αύριο τα πράγματα θα είναι ακόμη καλύτερα για όλες τις γυναίκες, παντού. Απλώς θα χρειαστούμε πολλά αύριο ακόμη. Φωτ.: Αλέξανδρος Οικονομίδης/LIFO
0



«Η ΣΤΕΛΛΑ ΑΝΤΑΜΣ ΕΙΝΑΙ μια Ελληνίδα που μεγάλωσε και σπούδασε στην Αμερική, αποφοίτησε από την Ακαδημία του Κουάντικο και στη συνέχεια εργάστηκε για κάποια χρόνια στο FBI. Επιστρέφοντας στα 35 της στην Ελλάδα, έγινε αστυνόμος και ανέλαβε τη διοίκηση μιας ομάδας της Δίωξης.

Όμως υπάρχει κάτι στο παρελθόν της που τη στοιχειώνει, μάλιστα κάτι που σχετίζεται άμεσα με τους λόγους της επιστροφής της. Είναι μια γυναίκα αδύνατη, νευρώδης, μάλλον σέξι και πραγματική badass. Δεν υπάρχει κανείς άντρας εκεί έξω, κανένας νταής, που να μπορεί να την κάνει καλά. Το αντίθετο συμβαίνει».

Έτσι περιγράφει η δημοσιογράφος και συγγραφέας Κική Τσιλιγγερίδου την ηρωίδα της, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις πνευματώδεις και γεμάτες ιδέες πρωταγωνίστριες των πιο διάσημων σειρών παγκοσμίως, την πρωταγωνίστρια μιας τριλογίας, στην οποία παλεύει με το έγκλημα και τους δαίμονές της, με τα ηθικά ζητήματα της εποχής μας, επίμονα και αδιάλειπτα.

Γεννημένη και μεγαλωμένη στην Τσεχία, κάτοικος Θεσσαλονίκης, η Κική Τσιλιγγερίδου διάλεξε την Αθήνα ως καμβά της δράσης της Στέλλας Άνταμς στο βιβλίο «Κρύο Δέρμα» που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα από τις εκδόσεις Bell. Με φόντο την παγωμένη πρωτεύουσα και πρωταγωνιστική φιγούρα αυτήν ενός σαδιστή εκδικητή χωρίς πρόσωπο, που αναλαμβάνει να απονείμει τις πιο απάνθρωπες ποινές σε όσους ξεφεύγουν από τη Δικαιοσύνη, τα ζητήματα της βίας, του φεμινισμού και της δικαιοσύνης αναδύονται σε μια απίστευτη, πυκνή και γεμάτη σασπένς περιπέτεια.  

Πάρα πολλές από τις πραγματικές ιστορίες υποθέσεων για τις οποίες μαθαίνουμε στις ειδήσεις ή στα ψιλά των σάιτ δεν θα μπορούσαν με τίποτε να μπουν σε ένα μυθιστόρημα, γιατί απλούστατα ο αναγνώστης θα νόμιζε ότι τον κοροϊδεύεις. Είναι τόσο απίστευτες, τόσο αδιανόητες. Και τόσο εφιαλτικές.

— Διαλέξατε μια Ελληνίδα αστυνομικό, κάτι που δεν συναντάμε συχνά ως κεντρικό πρόσωπο. Τι είναι αυτό που τη χαρακτηρίζει;

Ως επαγγελματίας είναι πολύ καλή συνήθως, αλλά όχι πάντα: μερικές φορές υπερβαίνει τα όρια του νόμου, όπως λέμε. Πάντως είναι επίμονη, ακούραστη και έχει συχνά πρωτότυπες ιδέες, αν και με τίποτα δεν είναι μια αστυνόμος ή ντετέκτιβ τύπου Σέρλοκ Χολμς. Όμως δεν είναι μόνο αυτά. Δηλαδή δεν είναι μόνο επαγγελματίας ή μόνο αστυνόμος. Είναι, επίσης, μια σκοτεινή φιγούρα, έχει μια δεύτερη, κρυφή ζωή, ίσως και μια δεύτερη προσωπικότητα, που καμιά φορά παίρνει το πάνω χέρι. Της αρέσει να γυρίζει μόνη τα βράδια στην πόλη, συχνάζει σε κακόφημα μαγαζιά, δεν έχει σταθερότητα στη ζωή της ή στις σχέσεις της. Αλλά είναι πολύ πιστή στους ανθρώπους που αγαπά ή σε όποιους επιλέγει κάθε φορά.

Είναι βίαιη, αυτοκαταστροφική και γοητεύεται από πράγματα που τους περισσότερους θα τους απωθούσαν. Δεν σε πειράζει αν δεν την πειράξεις, αλλά αν την πειράξεις –κυρίως αν πειράξεις τους φίλους της, ειδικά αν οι φίλοι της είναι μια στρίπερ που τη βίασαν, ή μια τρανς που της έκλεψαν τα λεφτά, ή ένα παιδί που εξώθησαν στην πορνεία–, θα σε ψάξει. Και θα σε βρει.

κρυο δερμα
Κική Τσιλιγγερίδου, Κρύο Δέρμα - Bιβλίο 3, εκδόσεις Bell

— Οι δικές σας επιρροές, οι ηρωίδες σας λογοτεχνικά ποιες είναι ποιες σας εμπνέουν;

Η Λίσμπετ Σαλάντερ πρώτη-πρώτη από την αστυνομική λογοτεχνία, αν και η Στέλλα Άνταμς απομακρύνθηκε αρκετά από αυτήν στην πορεία. Η Τζέσικα Τζόουνς, από τα κόμικς και την τηλεοπτική τους μεταφορά. Και μια σειρά από άλλες σκληροτράχηλες ηρωίδες, αλλά και άντρες ήρωες.

Νομίζω πως σχεδόν πάντα κάποιος ξεκινά με κάτι πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό του αναφορικά με τον ήρωα που σκοπεύει να φτιάξει, αλλά σιγά-σιγά αυτός ο χαρακτήρας χτίζεται με πολλά υλικά από τον ίδιο τον συγγραφέα ή από ανθρώπους που εκτιμά ή γνωρίζει. Η Στέλλα Άνταμς, για παράδειγμα, είναι πολλές από τις φίλες μου, αλλά όλες τους μαζί σε μία. Είναι γοητευτική και κακιά, έξυπνη και τρελή, ευάλωτη και πολύ-πολύ επικίνδυνη, αν το θέλει.

— Τι είναι αυτό που σας ιντριγκάρει στην ελληνική πραγματικότητα για την οποία γράφετε;

Καθώς δεν μιλώ για ληστείες αλλά για τη βία –από τον σχολικό εκφοβισμό μέχρι τις γυναικοκτονίες και από εγκλήματα που πηγάζουν από καθαρή ομοφοβία μέχρι τη σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων–, έχουν γράψει ότι η Τριλογία της Στέλλας Άνταμς είναι φεμινιστική αστυνομική λογοτεχνία ή πολιτική αστυνομική λογοτεχνία. Κολακεύομαι αρκετά από αυτό, αλλά δεν ήταν επιδίωξή μου.

Επιδίωξή μου ήταν να γράψω ωραίες, χορταστικές περιπέτειες με μια πολύ ιδιαίτερη ηρωίδα, μια γυναίκα καθόλου συνηθισμένη, μια γυναίκα που αυτήν τη φορά έχει εκείνη το πάνω χέρι. Η ελληνική πραγματικότητα, εντελώς όμοια με τις υπόλοιπες δυτικές που τυχαίνει να ξέρω, απλώς δίνει το φόντο. Οι ιστορίες της Στέλλας Άνταμς διαδραματίζονται στην Αθήνα, αλλά θα μπορούσαν να μεταφερθούν αυτούσιες σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

— Υπάρχει κάποια ιστορία από την πραγματική ζωή που μάθατε όταν κάνατε την έρευνα για το βιβλίο σας και ξεπερνά τη φαντασία;

Ισχύει εδώ αυτό που παρατηρούμε όλοι μας – πάρα πολλές από τις πραγματικές ιστορίες υποθέσεων για τις οποίες μαθαίνουμε στις ειδήσεις ή στα ψιλά των σάιτ δεν θα μπορούσαν με τίποτε να μπουν σε ένα μυθιστόρημα, γιατί απλούστατα ο αναγνώστης θα νόμιζε ότι τον κοροϊδεύεις. Είναι τόσο απίστευτες, τόσο αδιανόητες. Και τόσο εφιαλτικές.

Κική Τσιλιγγερίδου Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Επιδίωξή μου ήταν να γράψω ωραίες, χορταστικές περιπέτειες με μια πολύ ιδιαίτερη ηρωίδα, μια γυναίκα καθόλου συνηθισμένη, μια γυναίκα που, αυτήν τη φορά, έχει εκείνη το πάνω χέρι. Φωτ.: Αλέξανδρος Οικονομίδης/LIFO

— Έχετε γράψει ένα βιβλίο που στηρίζεται στη σχολαστική έρευνα. Παρακολουθείτε ειδήσεις, το αστυνομικό ρεπορτάζ; Ποιες πηγές δίνουν υλικό στο βιβλίο σας;

Είμαι δημοσιογράφος και δεν παρακολουθώ απλώς τις ειδήσεις, τις λέω κιόλας κάθε βράδυ στην τηλεόραση, και παλιότερα είχα εργαστεί στο ρεπορτάζ σε διάφορα μέσα, ενώ έχω πολύ καλούς φίλους ρεπόρτερ, με τεράστια εμπειρία, αλλά και ανθρώπους στην Αστυνομία, στους οποίους θα μπορούσα να απευθυνθώ για να μου δώσουν υλικό, λεπτομέρειες, να μου λύσουν απορίες κ.λπ.

Παρ’ όλα αυτά, δεν το έχω κάνει ούτε μία φορά γι' αυτά τα τρία μυθιστορήματα της Τριλογίας της Στέλλας Άνταμς. Όποια έρευνα χρειάστηκε να κάνω στηρίχτηκε αποκλειστικά σε βιβλία, σε δημοσιογραφικά-ερευνητικά άρθρα και στο Ίντερνετ. Και αυτή η έρευνα αφορούσε μόνο λεπτομέρειες της εκάστοτε υπόθεσης, να δω τι ζημιά προκαλεί μια συγκεκριμένη σφαίρα ας πούμε, ή πόσο αίμα χάνει κάποιος όταν τον κόβεις σε συγκεκριμένα σημεία, ή μέχρι ποιο σημείο μπορεί να ταλαιπωρηθεί ένας άνθρωπος, αλλά να καταφέρει να επιβιώσει. Έψαξα μόνο για τέτοιες λεπτομέρειες, οι ιστορίες καθαυτές είναι απολύτως βγαλμένες από τη φαντασία μου, με την απαραίτητη σημείωση πως τίποτε από όσα περιγράφω δεν είναι εξωπραγματικό. Όλα, μηδενός εξαιρουμένου, θα μπορούσαν να γίνουν. Η μόνη που είναι εξωπραγματική είναι η Στέλλα Άνταμς.

— Διαβάζοντας την τριλογία της Στέλλας Άνταμς, πώς θα θέλατε να θυμούνται οι αναγνώστες την ηρωίδα σας;

Δεν μπορείς ακριβώς να συμπαθήσεις τη Στέλλα Άνταμς, ίσως γιατί ούτε κι εκείνη θα σε συμπαθούσε απαραίτητα. Δεν είναι μια γυναίκα που την κάνεις εύκολα παρέα, αν και θα την ήθελες πολύ με το μέρος σου. Οπότε, επιλέγω ακριβώς αυτό: θα ήθελα να τη θυμούνται πάντα με συμπάθεια. Ήταν πολύ καλή, τελικά. Και για καθετί που έκανε είχε τους λόγους της.

— Όταν γράφετε ένα βιβλίο τι σας απασχολεί και θέλετε να προσέξουν περισσότερο οι αναγνώστες για να «λύσουν το μυστήριο»; Τους χαρακτήρες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ή τις λεπτομέρειες της δράσης;

Όλα αυτά μαζί. Η πλοκή είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, όπως και οι χαρακτήρες των πρωταγωνιστών, ο τρόπος που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Η δράση, επίσης, είναι κάτι που μου αρέσει. Τα μυστήρια των βιβλίων μου έρχονται πάντα σε δεύτερη μοίρα, και ας υπάρχει πάντα μεγάλη έρευνα, και ας επιμένω σε λεπτομέρειες της διαδικασίας, καθώς αγαπώ πολύ το ξετύλιγμα της ιστορίας και όχι της υπόθεσης. Η ιστορία είναι κάτι που έχει πολύ μεγάλη βαρύτητα. Το πώς αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, πώς αποφασίζουμε να κάνουμε αυτό και όχι εκείνο, πότε καταλαβαίνουμε πως χάσαμε, πότε καταλαβαίνουμε τι είναι αυτό που χάσαμε.

Μου αρέσει να βλέπω τα συναισθήματα των ανθρώπων, τον φόβο, την αγωνία, την ένταση, το μίσος – όλα αυτά. Όπως μου αρέσει πολύ και το χρώμα της πόλης και οι ιδιαιτερότητες του κλίματός της. Και οι διάφοροι μικρόκοσμοι. Δηλαδή ένα μπαρ και ο κόσμος του, οι κίνδυνοι που μπορεί να υπάρξουν εκεί μέσα αλλά και η απόλαυση του να κάτσεις μόνος και να πιεις ένα ποτό στην μπάρα, ενώ έξω χαλάει ο κόσμος. Δεν με νοιάζει το whodunnit.

Για να σας δώσω να καταλάβετε, στον δεύτερο τόμο της Τριλογίας, την «Πύρινη Κόλαση», η Στέλλα Άνταμς βρίσκει τον δολοφόνο κατά λάθος. Αλλά για να φτάσει σ’ αυτό το λάθος, έκανε πρώτα μια σειρά από πολύ-πολύ σωστά πράγματα, πράγματα που δεν θα ήταν σε θέση να κάνει ένας άλλος ντετέκτιβ.

— Πιστεύετε στη θεία δίκη, στην απόδοση της δικαιοσύνης μεταξύ των ανθρώπων;

Όχι.

— Έχοντας μια γυναίκα ηρωίδα, δεν θα μπορούσα να μη σας ρωτήσω ποια πιστεύετε ότι είναι η θέση της γυναίκας σήμερα σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα;

Σαφώς καλύτερη από ποτέ. Αλλά αύριο τα πράγματα θα είναι ακόμη καλύτερα για όλες τις γυναίκες, παντού. Απλώς θα χρειαστούμε πολλά αύριο ακόμη. Υπάρχουν πολλά να γίνουν και πολλά να κάνουμε μέχρι να γίνουμε όλες κάτι από τη Στέλλα Άνταμς.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παίζει φλίπερ ο Γιάννης Μαρής;

Λέσχη Ανάγνωσης / Παίζει φλίπερ ο Γιάννης Μαρής;

Ο Νικος Μπακουνάκης συζητά με τον Κώστα Θ. Καλφόπουλο για την αστυνομική λογοτεχνία, τους ήρωές της και τη σχέση τους με τους ήρωες της καθημερινής μυθολογίας μας αλλά και για τις «μηχανές ονείρων» που βγάζουν την γλώσσα τους στην ηθική μας.
Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Συνέντευξη / Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Ο διάσημος Ελληνοαμερικανός αστυνομικός συγγραφέας, σεναριογράφος και τηλεοπτικός παραγωγός σε μια δυνατή, εικονοκλαστική και ολίγον απρόβλεπτη, όπως και ο ίδιος, συνέντευξη με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο άντρας που επέστρεψε» (εκδ. Πατάκης).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ