Κώστας Μουζουράκης

Κώστας Μουζουράκης Facebook Twitter
0
1 Luther Blissett: Ο Εκκλησιαστής, μτφρ. Χρύσα Κακατσάκη, εκδόσεις  Τραυλός

Πρωτοδιάβασα τον Εκκλησιαστή με κομμένη την ανάσα, με το αίμα μου να βράζει κι έτσι νιώθω κάθε φορά που τον διαβάζω, ξανά και ξανά. Βλάσφημο, συναρπαστικό, απολύτως ακριβές. Ένα απίστευτο -όσο και η πραγματικότητα- ιστορικό μυθιστόρημα, από μια σπουδαία ομάδα.

2 Νίκος Κουνενής: Ο μύθος του Ηρακλή Σπίλου, εκδόσεις Μεταίχμιο

Το χιούμορ του Κουνενή εξαπολύεται με ρυθμούς πολυβόλου κατάμουτρα στη νεοελληνική πραγματικότητα, κάνοντας σουρωτήρι αυτήν τη φορά την τηλεοπτική «δημοσιογραφία». Μια αιχμηρή σάτιρα, μια ξεκαρδιστική αστυνομική παρωδία από τον μοναδικό, ίσως, σύγχρονο σατιρικό συγγραφέα στην Ελλάδα. Απολαυστικό και (δυστυχώς) επίκαιρο.

3 Σέργιος Γκάκας: Κάσκο, εκδόσεις Καστανιώτη

Μελαγχολικό και αυτοσαρκαστικό, άμεσο και μυστηριώδες, το νουάρ του Σ. Γκάκα τιμά το είδος και το γειώνει στην ελληνική πραγματικότητα. Το Κάσκο είναι μια ασπρόμαυρη ιστορία με πρωταγωνιστές απελπισμένους ανθρώπους που δεν μπορούν να αλλάξουν το παρελθόν τους. Μαύρο, συναισθηματικό, όμορφο.

4 Ρομπέρτο Σαβιάνο: Γόμορρα, μτφρ. Μαρία Οικονομίδου, εκδόσεις Πατάκη

«... Εγώ ξέρω ποιος έχτισε τη χώρα μου και ποιος τη χτίζει ακόμα και τώρα... Ποιο είναι το πραγματικό Σύνταγμα της εποχής μου, ποιος είναι ο πλούτος των επιχειρήσεων... Εγώ ξέρω σε ποιο βαθμό κάθε κολόνα είναι το αίμα των άλλων... Ήθελα να φωνάξω, να ξεσκίσω τους πνεύμονές μου, να ουρλιάξω: καταραμένοι μπάσταρδοι, είμαι ακόμα ζωντανός!». Αυτό το βιβλίο είναι γροθιά στο στομάχι.

5 Ντάσιελ Χάμμετ: Εφιαλτική Πόλη, μτφρ. Λένα Μιμιλή, εκδόσεις Λυχνάρι

Ο Χάμετ σε περνάει μέσα από την έρημο της Νεβάδα με μια σκονισμένη Φορντ, πίνοντας μόνο αλκοόλ, και σε πετάει στα κρατητήρια μιας μικρής ,εφιαλτικής πόλης, όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και όλα είναι όπως ήταν πάντα και παντού: ποτισμένα από τη μυρωδιά του αίματος, της διαφθοράς, του βρόμικου χρήματος. Κι όλα αυτά στην κλασική, φτηνιάρικη έκδοση τσέπης, με μπόνους τρεις ακόμα ιστορίες. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ