ΚΙΝΗΣΗ

Κύριε Νικολακάκη, πουλάνε ακόμα τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα;

Κύριε Νικολακάκη, πουλάνε ακόμα τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Προσωπικά είμαι πολύ περήφανος για τα βιβλία που έχουμε εκδώσει αυτόν τον χρόνο και θεωρώ πως και οι αναγνώστες μας τα αγκάλιασαν με αγάπη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

H ΧΑΡΛΕΝΙΚ ΕΛΛΑΣ ιδρύθηκε το 1979 και σε όλη αυτή τη σχεδόν σαραντάχρονη πορεία ηγήθηκε στον χώρο του βιβλίου τσέπης στην Ελλάδα (του «βιβλίου περιπτέρου»), είτε με τα αισθηματικά της, που μας χάρισαν και το πιο γνωστό σλόγκαν στην ιστορία του βιβλίου («Με ένα Άρλεκιν ξεχνιέμαι...»), είτε με τη σειρά Best Seller, όπου έχουν εκδοθεί μερικές δεκάδες από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα περιπέτειας και φαντασίας που γράφτηκαν ποτέ — αλλά και ιστορικά, κατασκοπευτικά κ.λπ.

Στον καιρό της κρίσης, τα BELL έχουν προχωρήσει σε διάφορες καινοτομίες, ενώ ήδη ετοιμάζονται να επιχειρήσουν τη μεγαλύτερη στην ιστορία τους. Μιλήσαμε με τον διευθυντή των εκδόσεων, Χάρη Νικολακάκη, και μάθαμε τι πρόκειται να αλλάξει.

— Θα μας πείτε καταρχάς μερικά στοιχεία για την έως τώρα πορεία της ΧΑΡΛΕΝΙΚ στην αγορά;

Η Χαρλένικ ιδρύθηκε το 1979 και ήρθε να καλύψει ένα εκδοτικό κενό που υπήρχε εκείνη την εποχή στην Ελλάδα: τα λεγόμενα βιβλία τσέπης. Το έκανε αρχικά με τα γνωστά ρομαντικά μυθιστορήματα Άρλεκιν –που και σήμερα έχουν φανατικό αναγνωστικό κοινό– και στη συνέχεια με τη σειρά BELL Best Seller. Στη σειρά αυτή, από το 1982 μέχρι και σήμερα, έχουν εκδοθεί σπουδαίοι συγγραφείς (από τον Jeffrey Archer και τη Harper Lee, μέχρι τον Stephen King και τον Lee Child) και ορισμένα από τα πιο επιτυχημένα μυθιστορήματα της εποχής μας. Η επιτυχία των βιβλίων μας βασίστηκε στους παρακάτω άξονες: μυθιστορήματα σε πρώτη έκδοση, στην πλειοψηφία τους μεγάλες διεθνείς επιτυχίες, σε άρτιες μεταφράσεις/επιμέλειες και στις πιο οικονομικές τιμές της αγοράς.

— Τα βιβλία τσέπης, εκτός του ότι είναι ελκυστικά σαν περιεχόμενο, έχουν το προνόμιο της πολύ χαμηλότερης τιμής. Πόσο μπορεί να επηρεάστηκαν από την κρίση;

Δυστυχώς –και αντίθετα με ό,τι θα πίστευε κανείς– η πορεία στην αγορά των pocket βιβλίων τα τελευταία 10 τουλάχιστον χρόνια είναι συνεχώς καθοδική. Αποτέλεσμα της πορείας αυτής ήταν να φτάσουμε σε μια τέτοια πτώση των πωλήσεων όπου η βιωσιμότητα της σειράς BELL Best Seller να κρέμεται από μια κλωστή καθώς τα περισσότερα βιβλία είχαν οριακό κέρδος ή ζημιά.

Το μοναδικό κριτήριο επιλογής του κάθε έργου είναι να μας αρέσει. Να το θεωρούμε καλό μυθιστόρημα στο είδος του. Και, πιστέψτε με, έχουμε βιβλία όλων των ειδών. Από κοινωνικό ιστορικό και μυστηρίου, μέχρι αστυνομικό, ρομαντικό και χιουμοριστικό.

— Πότε ξεκίνησε το πέρασμα μέρους των τίτλων σας στα βιβλιοπωλεία; Είχατε την ανταπόκριση που περιμένατε; Ήταν μία νέα αγορά για εσάς, ένα ρίσκο.

Ναι, όταν επί δεκαετίες το αναγνωστικό κοινό σου έχει συνηθίσει να σε αναζητά στο περίπτερο, το να μπεις σε μια νέα και ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αγορά αποτελεί ένα ρίσκο. Αλλά πρόκειται για ένα ρίσκο που πρέπει να πάρεις. Γιατί η ίδια η αγορά, οι συνθήκες έτσι όπως διαμορφώνονται κάθε φορά και οι τάσεις που επικρατούν, είναι οι παράγοντες που σου δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις. Αν είσαι προσκολλημένος στο «ένδοξο» παρελθόν σου, κάθεσαι ήσυχος και περιμένεις το τέλος σου. Εμείς αποφασίσαμε να βρούμε λύσεις.

Μια πρώτη κίνηση ήταν να στραφούμε και στο βιβλίο κανονικού μεγέθους. Είναι φανερό ότι σήμερα ο περισσότερος κόσμος αναζητά το βιβλίο του στο βιβλιοπωλείο. Το βιβλιοπωλείο είναι ο φυσικός χώρος του βιβλίου. Κακά τα ψέματα. Εμείς εκεί είχαμε έλλειμμα. Γιατί η δύναμη των βιβλίων μας ήταν, παραδοσιακά, στα περίπτερα – τα οποία και αυτά με τη σειρά τους τα τελευταία χρόνια περνάνε μεγάλη κρίση. Έτσι, το 2017 ήταν η χρονιά που εκδώσαμε –με μεγάλη επιτυχία– πολλά βιβλία μας σε κανονικό μέγεθος (από ψυχολογικά θρίλερ πρωτοεμφανιζόμενων, μέχρι βιβλία καταξιωμένων συγγραφέων, όπως ο Joe Hill, ο John Le Carré και ο Ken Follett).

— Πριν έναν χρόνο εντάξατε και Έλληνες συγγραφείς στο πρόγραμμά σας. Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους τίτλους που θα εκδώσετε;

Αυτή ήταν ακόμη μια μεγάλη αλλαγή που φέραμε στις εκδόσεις BELL, αλλά και στα Silk (τη σειρά ρομαντικών μυθιστορημάτων της εταιρείας μας). Ήταν κι αυτό ένα ρίσκο. Από τη μια πλευρά δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρεις καλά βιβλία και να ανακαλύψεις νέους συγγραφείς, από την άλλη, έχοντας χτίσει εδώ και τόσα χρόνια όνομα στο καλό μεταφρασμένο μυθιστόρημα, έχεις υποχρέωση να μην απογοητεύσεις το αναγνωστικό κοινό που σε εμπιστεύεται.

Προσωπικά είμαι πολύ περήφανος για τα βιβλία που έχουμε εκδώσει αυτόν τον χρόνο και θεωρώ πως και οι αναγνώστες μας τα αγκάλιασαν με αγάπη. Το μοναδικό κριτήριο επιλογής του κάθε έργου είναι να μας αρέσει. Να το θεωρούμε καλό μυθιστόρημα στο είδος του. Και, πιστέψτε με, έχουμε βιβλία όλων των ειδών. Από κοινωνικό ιστορικό και μυστηρίου, μέχρι αστυνομικό, ρομαντικό και χιουμοριστικό. Επειδή είμαστε μόλις στην αρχή και η διαδικασία επιλογής είναι δύσκολη και χρονοβόρα, προχωράμε με σύνεση. Διαβάζουμε συνεχώς και για να εκδώσουμε ένα βιβλίο πρέπει να το αγαπήσουμε και να πιστέψουμε και σ' αυτό και στον συγγραφέα του.

Κύριε Νικολακάκη, πουλάνε ακόμα τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Και τώρα ήρθε ο καιρός για μία ακόμη αλλαγή, τη μεγαλύτερη στην ιστορία σας.

Πράγματι, από το 2018 η σειρά BELL Best Seller περνά σε νέα εποχή και φέρνει κάτι εντελώς καινούργιο στα ελληνικά εκδοτικά πράγματα. Τα νέα BELL Best Seller κρατούν τη βασική αρχή τους (άρτιες μεταφράσεις/επιμέλειες, χαμηλές τιμές, κάτω των 10€), βελτιώνοντας ωστόσο σημαντικά το χαρτί και τη βιβλιοδεσία, ενώ αλλάζει και το σχήμα τους – χωρίς όμως να χάνεται η ευκολία που μπορεί να προσφέρει στον αναγνώστη ένα μικρότερο και ελαφρύτερο βιβλίο.

Στόχος μας, ο αναγνώστης να συνεχίσει να τα βρίσκει στο περίπτερο –μην ξεχνάμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν περιοχές όπου ο κόσμος δεν έχει πρόσβαση σε βιβλιοπωλεία–, αλλά να κερδίσουν και τη θέση που δικαιωματικά αξίζουν στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Όποιος πάρει στα χέρια του το νέο BELL Best Seller θα εκπλαγεί ευχάριστα.

— Ευχόμαστε καλή επιτυχία.

Σας ευχαριστούμε πολύ! Είμαστε βέβαιοι ότι η νέα μορφή των BELL Best Seller θα ευχαριστήσει τόσο τους παραδοσιακούς φίλους της σειράς που θα πάρουν στα χέρια τους ένα οικονομικό βιβλίο άριστης ποιότητας, όσο και τους αναγνώστες που μέχρι τώρα απέφευγαν τα λεγόμενα pocket βιβλία, είτε επειδή τους ενοχλούσε η μικρότερη γραμματοσειρά και το πιο λεπτό χαρτί, είτε επειδή δεν τα έβρισκαν εύκολα στα βιβλιοπωλεία.

Τη νέα εποχή στα BELL Best Seller την εγκαινιάζουμε στις 12/1/2018 με έναν νέο και πολλά υποσχόμενο στο αστυνομικό μυθιστόρημα Έλληνα συγγραφέα, τον Δημήτρη Σίμο, ενώ στη σειρά, εκτός από πολλά γνωστά ονόματα (π.χ., Lee Child, Tami Hoag, Richard Montanari κ.ά.) θα ενταχθούν και νέοι ξένοι συγγραφείς.

Βιβλίο
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ