ΚΙΝΗΣΗ

Λένα Παπαδημητρίου

Λένα Παπαδημητρίου Facebook Twitter
0
1 Beatrice Alemagna: «Ένα λιοντάρι στο Παρίσι», εκδόσεις Κόκκινο, 2010

Αυτό το «βούτηξα» από τη βιβλιοθήκη της πεντάχρονης κόρης μου. Απαράμιλλη αισθητική (ζωγραφική, φωτογραφία, κολάζ, σκίτσο) από έναν καινούργιο εκδοτικό οίκο με δύναμη, από την Καλαμάτα. Μου άρεσε που πηγή έμπνευσης για το λιοντάρι που σκυλοβαριέται τη σαβάνα και σουλατσάρει στο Παρίσι είναι ένας δημοφιλής λέων, ο οποίος κοσμεί την πλατεία Ντανφέρ-Ροσερό.

2 Ζοζέ Σαραμάγκου: «Όλα τα ονόματα», εκδόσεις Καστανιώτη, 1999

Μετά το Περί τυφλότητας, δηλώνω φαν του Σαραμάγκου. Το ξεκίνησα πρόσφατα και έχω «κολλήσει» με τον καφκικό Ζοζέ που ζει μεσοτοιχία με το Γενικό Ληξιαρχείο και από μία απλή «σύμπτωση» αρχίζει να ανατρέπει κομματάκι κομματάκι το ασφυκτικό, προσωπικό του σύμπαν. Και αυτό πολιτικό και βαθιά ανθρώπινο.

3 Νταβίντ Σερβάν-Σρεμπέρ: «Anti-cancer», εκδόσεις Ψυχογιός, 2008

Μπορεί, διαβάζοντας τον τίτλο, να φρικάρεις, αλλά όχι, εδώ δεν πρόκειται για new age bullshit. Ούτε για τους «10 τρόπους να μην πάθεις καρκίνο». Ο Σερβάν-Σρεμπέρ είναι καθηγητής Κλινικής Ψυχιατρικής στο Πίτσμπεργκ, έχει νοσήσει ο ίδιος και απλώς μια μέρα κάθισε και το ‘ψαξε. Επιστήμη, βίωμα, έρευνα και προτάσεις για αλλαγές ουσίας. Με σόκαρε και με έκανε να συνειδητοποιήσω πολλά.

4 Paco Ignacio Taibo II: «Όνειρα Συνόρων», εκδόσεις Άγρα, 2010

Νέο λατινοαμερικάνικο αστυνομικό πρώτη φορά διάβασα και μάλλον ξεκίνησα από τον μετρ. Ένα διανοουμενίστικο νουάρ παραλήρημα που ποσώς σε νοιάζει πού θα οδηγήσει, με μπινελίκια, ποίηση, «γαζώματα» στο συνοριακό Μεξικό και έναν μονόφθαλμο ντετέκτιβ που βλέπει μπροστά.

5 Κ. Κερένυϊ: «Η μυθολογία των Ελλήνων», Βιβλιοπωλείον της Εστίας Ι.Δ. Κολλάρου & ΣΙΑΣ Α.Ε., 2005

Η πρώτη Μοίρα ονομάζεται Κλωθώ, η δεύτερη Λάχεσις, η «απονέμουσα», και η τρίτη Άτροπος, η «αναπότρεπτη». Διάβασα τυχαία μια σελίδα και άρχισα να καταδύομαι, για πρώτη φορά ως ενήλικας, στη λαμπερή άβυσσο της ελληνικής μυθολογίας.

Βιβλίο
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ