The Lyrics: Η «αυτοπροσωπογραφία σε 154 τραγούδια» του Πολ Μακάρτνεϊ

The Lyrics: Η «αυτοπροσωπογραφία σε 154 τραγούδια» του Πολ Μακ Κάρτνεϊ Facebook Twitter
Φωτο: Mary McCartney
0

Ο Πολ Μακάρτνεϊ, ο πιο επιτυχημένος καλλιτέχνης στην ιστορία της ποπ μουσικής, με πωλήσεις δίσκων που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια αντίτυπα ετοιμάζεται να δημοσιεύσει «ό, τι πιο κοντινό μπορεί να υπάρχει σε αυτοβιογραφία», σε μια δίτομη έκδοση 900 σελίδων, με τίτλο The Lyrics, στην οποίο ο πρώην Beatle θα περιλαμβάνει τους στίχους του και θα επιχειρήσει να κάνει μια βαθιά βουτιά στη ζωή του, με βάση τις συνομιλίες που είχε με τον βραβευμένο Ιρλανδό ποιητή Paul Muldoon. Ο Μακάρτνεϊ με αυτό το βιβλίο ελπίζει να δείξει στους ανθρώπους κάτι που δεν έχουν ξαναδεί για τα τραγούδια του και τη ζωή του.

Το βιβλίο του The Lyrics, μια «αυτοπροσωπογραφία σε 154 τραγούδια», θα κυκλοφορήσει στις 2 Νοεμβρίου 2021. Θα είναι «μια καλειδοσκοπική, παρά χρονολογική αφήγηση» της ζωής του, δήλωσε ο εκδότης Allen Lane και θα καλύψει τις πρώτες συνθέσεις από την παιδική ηλικία του μουσικού –έγραψε το πρώτο του τραγούδι στα 14– την ίδρυση και τη συμπόρευσή του με τους Beatles, τη συνέχεια με τους Wings, τα σόλο άλμπουμ και τη ζωή του μέχρι σήμερα. Και στην αφήγηση αυτή θα παρελάσουν οι άνθρωποι, τα μέρη που τον ενέπνευσαν, οι περιστάσεις κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκαν τα τραγούδια και οι σκέψεις του γι αυτά μέχρι σήμερα.

Πολλές φορές στο παρελθόν, περισσότερες από όσες μπορεί να μετρήσει, ο Μακάρτνεϊ ρωτήθηκε αν θα έγραφε μια αυτοβιογραφία. «Ο χρόνος δεν ήταν ποτέ κατάλληλος. Το μόνο πράγμα που κατάφερα πάντα να κάνω, είτε στο σπίτι είτε στον δρόμο, ήταν να γράψω νέα τραγούδια» λέει το 78χρονο «Σκαθάρι».


Αντίθετα με άλλους της ηλικίας του, το ημερολόγιό του ήταν μόνο τα τραγούδια, κανένα άλλο είδος «γραπτού μνημείου». «Αυτό που έχω είναι τα τραγούδια μου, εκατοντάδες από αυτά, τα οποία εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό με ένα ημερολόγιο. Και αυτά τα τραγούδια καλύπτουν όλη μου τη ζωή» λέει ο σερ Πολ.

Με τριάντα ποιητικές συλλογές, ένα βραβείο Πούλιτζερ για την ποίηση και το βραβείο T. S. Eliot, ο συνομιλητής του Μακάρτνεϊ, Πολ Μαλντούν, επιμελήθηκε το βιβλίο, το οποίο βασίζεται σε συνομιλίες που είχε μαζί του. «Ο σερ Πολ και εγώ συναντηθήκαμε τακτικά για μια περίοδο πέντε ετών, σε συναντήσεις που διήρκεσαν δυο και τρεις ώρες, στις οποίες μιλήσαμε με πολύ εντατικό τρόπο σχετικά με το υπόβαθρο των μισών μιας ντουζίνας τραγουδιών» δήλωσε. «Με έναν περίεργο τρόπο, η διαδικασία μας ήταν μια μίμηση των απογευματινών συναντήσεων που είχε με τον Τζον Λένον όταν έγραφαν για τους Μπιτλς. Ήμασταν αποφασισμένοι να μη φύγουμε από το δωμάτιο χωρίς να έχουμε στα χέρια μας κάτι ενδιαφέρον».

Ο Μαλντούν εξυμνεί τον Μακάρτνεϊ λέγοντας ότι είναι ένας από τους πιο δυνατούς, αισιόδοξους ανθρώπους που γνωρίζει αλλά και ένας βαθύς στοχαστής και ότι αυτή η στοχαστική πλευρά του θα αποκαλυφθεί στο βιβλίο και στα μάτια παλιών και νέων αναγνωστών, ενώ πιστεύει ότι μέσα από αυτό το βιβλίο θα αναδειχθεί και ως μια σημαντική λογοτεχνική προσωπικότητα που βασίζεται στη μακρά παράδοση της αγγλικής ποίησης.

Οι δυο τόμοι θα περιλαμβάνουν επίσης υλικό από το προσωπικό αρχείο του Μακάρτνεϊ, επιστολές, σχέδια και φωτογραφίες που θα δουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας. «Μαθαίνουμε από πολύ κοντά τον άνθρωπο, τη δημιουργική διαδικασία, την επεξεργασία μελωδιών, τις στιγμές έμπνευσης» δήλωσε ο εκδότης του.

Ο Μακάρτνεϊ έχει εκδώσει μέχρι σήμερα το Blackbird Singing, μια συλλογή στίχων και ποιημάτων από το 1965 έως το 1999, το παιδικό βιβλίο High in the Clouds, γραμμένο με τον Philip Ardagh, και το εικονογραφημένο βιβλίο Hey Grandude!, σε εικονογράφηση της Kathryn Durst, στο οποίο μιλά για τη σχέση με τα οκτώ εγγόνια του.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Βιβλίο / Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Σε ποια εποχή γράφτηκε η φημισμένη τριλογία; Πώς διαβάζουμε σήμερα αυτό το σημαντικό μυθιστόρημα; Ποιοι είναι οι ήρωές του; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει με εξαιρετικό τρόπο η Κωνσταντίνα Βούλγαρη σε τρία ηχητικά ντοκιμαντέρ. 
THE LIFO TEAM
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μέριλιν Γιάλομ: «H ιστορία της συζύγου»

Το Πίσω Ράφι / H ιστορία της συζύγου από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα

Η φεμινίστρια συγγραφέας και ιστορικός Μέριλιν Γιάλομ εξερευνά τη διαδρομή της συζυγικής ταυτότητας, αποκαλύπτοντας πώς η έννοια του γάμου μεταλλάχθηκε από θρησκευτικό καθήκον σε πεδίο συναισθηματικής ελευθερίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Βιβλίο / Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Η έκδοση με τα κριτικά κείμενα του Τζορτζ Όργουελ για τη λογοτεχνία και την πολιτική με τον τίτλο «Ό,τι μου κάνει κέφι» μας φέρνει ενώπιον ενός τρομερά οξυδερκούς και ενίοτε γενναιόδωρα οργισμένου στοχαστή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Βιβλίο / Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Μέσα από αφηγήσεις, φωτογραφίες και ντοκουμέντα μιας νέας έκδοσης ζωντανεύει το βιβλιοπωλείο που συνδέθηκε με τις μνήμες χιλιάδων Αθηναίων και έπαιξε ρόλο στην πολιτιστική διαμόρφωση και καλλιέργεια πολλών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Βιβλίο / Δέκα σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Το πιο πρόσφατο Booker, επανεκδόσεις μυθιστορημάτων με θέμα τον Εμφύλιο, το τελευταίο βιβλίο του Μάριο Βάργκας Λιόσα, η νέα Αμάντα Μιχαλοπούλου και μια συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του Αργύρη Χιόνη είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες προσεχέις εκδόσεις.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Βιβλίο / Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Στην πιο de profundis στιγμή της ζωής του ο συνθέτης γράφει το αυτοβιογραφικό «Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα», αποκαλύπτοντας σαν σε προσευχή τις πιο προσωπικές, τρωτές στιγμές του, ζητώντας συγγνώμη από τους οικείους του και ομολογώντας ότι η έμπνευση συμπορεύεται με τη θνητότητα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ