Μικρές ιστορίες ή αφηγήματα που υπογράφουν όχι μόνο συγγραφείς νέας κοπής αλλά και μερικοί από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς συγγραφείς φτάνουν κατά δεκάδες το προσεχές τρίμηνο στα βιβλιοπωλεία. Ο Καστανιώτης ρίχνει το βάρος στα διηγήματα και εκδίδει τιςΚρίσιμες στιγμές της Γαλάτειας Λασκαράκη, το Μουσική για χαμαιλέοντες του Τρούμαν Καπότε (13 διηγήματα και ένα σύντομο μυθιστόρημα), το Οι γάμοι του Αλμπέρ Καμύ και τα Χαμένα Κορμιά της Αν Πρου. Επίσης το Άγριο Βελούδο της Μαρίας Κουγιουμτζή, το Η βιβλιοθήκη του Ραβέλτου Στέφανου Σταυρίδη αλλά και τη νουβέλα της Φωτεινής Τσαλίκογλου Όλα τα ναι του κόσμου. Ο Ίκαρος εκδίδει τις Δυο νουβέλεςτου Γκυ ντε Μωπασάν.
Από την Ωκεανίδα θα εκδοθεί το Πάρε το μηδέντου Κωνσταντίνου Καμάρα. Από τις εκδόσεις Πατάκη περιμένουμε, μεταξύ άλλων, τα διηγήματα του Νίκου Αδάμ Βουδούρη Ο βυθός είναι δίπλα. Ο σταρ του περσινού χειμώνα David Sedarisέρχεται με τα διηγηματά του Όταν σε έχουν τυλίξει οι φλόγες, πάντα στις εκδόσεις Μελάνι, όπου θα εκδοθούν και τα διηγήματα Σε μια ανάσα του Πέτρου Μπιρμπίλη.
Τις περισσότερες νουβέλες τις περιμένουμε από τον οίκο Κέδρο: Το ΜΑΜ του Σάκη Σερέφα, το Κόκκινο Ξενοδοχείο της Μαρίας Ευσταθιάδη, την Ανάκριση του Ηλία Μαγκλίνη. Το Νοέμβριο θα κυκλοφορήσουν τρεις νουβέλες του Μένη Κουμανταρέα, η νουβέλα Ναυαγίων Πλάσματα του Δημήτρη Νόλλα, το Ζητώντας το θεό του Βασίλη Χριστόπουλου. Στα διηγήματα του Κέδρου ξεχωρίζει το ομαδικό Ονόματα, όπου, μεταξύ άλλων, γράφουν η Άντζελα Δημητρακάκη, η Εύη Λαμπροπούλου, ο Κώστας Κατσουλάρης, η Ντορίνα Παπαλιού και άλλοι. Στις εκδόσεις Μεταίχμιο βρίσκουμε το αφήγημα του Γιάννη Ξανθούλη Η πόλη αλλιώς και τη συλλογή διηγημάτων τουΝικήτα Παρίση με τίτλο Τα κόκκινα στραγάλια.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα διηγήματα και τις νουβέλες που έρχονται το φθινόπωρο, καθώς οι ανακοινώσεις των «προσεχώς» συνεχίζονται από τους εκδοτικούς οίκους. Το βέβαιο είναι πως η φόρμα της μικρής ιστορίας ή της νουβέλας είναι ανακουφιστική για τους αναγνώστες, μετά την επιβολή των πολυσέλιδων μυθιστορημάτων. Ίσως όμως η ανακούφιση να είναι εξίσου μεγάλη για τους συγγραφείς, που πιέζονται συχνά να μεγαλώσουν την ιστορία τους ώστε να χριστεί «μυθιστόρημα».
σχόλια