ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Τρεις σημαντικοί Έλληνες λογοτέχνες έγραψαν διηγήματα με έμπνευση τη μουσική

Τρεις σημαντικοί Έλληνες λογοτέχνες έγραψαν διηγήματα με έμπνευση τη μουσική Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Γκανας, ένας εκ των τριών λογοτεχνών που συμμετέχουν στη δράση. Φωτό: Σπύρος Στάβερης / LIFO
0

Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ στην προσπάθεια να υποστηρίξει την πρωτογενή δημιουργία και τη διάδραση των τεχνών μεταξύ τους προσεγγίζει το χώρο της λογοτεχνίας.

Τρεις σημαντικοί συγγραφείς, κλήθηκαν να γράψουν διηγήματα με έμπνευση τη μουσική. Οι Γιώργος Κοροπούλης, Μιχάλης Γκανάς και Δημήτρης Καλοκύρης θα διαβάσουν οι ίδιοι τα πρωτότυπα έργα τους στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στις 5 Φεβρουαρίου, 4 Μαρτίου και 22 Μαΐου 2015 αντίστοιχα.


Στην εποχή όπου το οπτικό ερέθισμα είναι κυρίαρχο, επηρεάζοντας την ύπαρξη των τεχνών και διαμορφώνοντας την μορφή τους ή τον τρόπο παρουσίασής τους, επιλέξαμε να αναθέσουμε σε τρεις έλληνες δημιουργούς τη συγγραφή διηγημάτων με αφορμή τη μουσική: τη μουσική σαν ιδέα, τη μουσική σαν ηχητικό περιβάλλον, τη μουσική σαν μελωδία, τη μουσική σαν έργο, σύνθεση, τραγούδι, τη μουσική στη λεκτική της διατύπωση και τις αναγωγές της.

Τρεις σημαντικοί Έλληνες λογοτέχνες έγραψαν διηγήματα με έμπνευση τη μουσική Facebook Twitter
Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Την ιδέα είχε η Ραλλού Βογιατζή (που έχει και την καλλιτεχνική επιμέλεια μαζί με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου) που μου μίλησε γι' αυτήν. 

Πώς αποφασίσατε να επιχειρήσετε αυτήν τη διάδραση των τεχνών μεταξύ τους;

Είναι σκέψη που υπάρχει σε πολλές από τις εκδηλώσεις ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ. Στήν ίδια λογική Διοργανώνουμε και διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους με έμπνευση από την ελληνική μουσική δημιουργία. Η διάδραση υπάρχει ήδη, η μουσική έχει εμπνεύσει την λογοτεχνία και η λογοτεχνία τη μουσική με απόδειξη πολυάριθμα έργα γνωστών δημιουργών της ιστορίας των δύο αυτών τεχνών. Εμείς απλά βάζουμε ένα σημείο στίξης με την επιθυμία να προκύψουν νέες δημιουργίες στο σήμερα.

 

Η μουσική είναι παρούσα μόνο ως έμπνευση;

Δεν υπάρχει μουσική συνοδεία ή μουσική με οποιονδήποτε τρόπο ούτε ως δεδομένο για τους δημιουργούς αλλά ούτε και στην ίδια την παρουσίαση /ανάγνωση.. Η μουσική είναι ο ''χώρος'' πηγής έμπνευσης. Επιλέξαμε τρεις δημιουργούς που εκτιμούμε το έργο τους, τη σκέψη τους, τον τρόπο τους και μας ενδιέφερει να μας αποκαλυφθεί και αυτή τη φορά ένα κομματι του κόσμου τους.

Ποιο ελπίζετε πως θα είναι το αποτέλεσμα;

Στην ουσία, η σκέψη μας αυτή, όπως και άλλες δράσεις μας έχουν και την έννοια του ''εργαστηρίου''. Η βασική επιθυμία είναι να προκύψουν νέα έργα. Ο τίτλος του πρότζεκτ δίνει το έναυσμα για σκέψη και τα νέα έργα αποκαλύπτουν πλευρές αυτού, ενός είδους δημιουργικού ερωτήματος που στην ουσία τίθεται με τον τίτλο. Τρεις δημιουργοί, θα δώσουν τη δική τους ερμηνεία και θα μας χαρίσουν ένα νέο δημιούργημά τους.

Υποθέτω ότι έχετε ήδη διαβάσει τα διηγήματα. Μπορείτε να μας αποκαλύψετε μερικά πράγματα σχετικά;

Οι δημιουργοί έχουν στη διάθεσή τους για την ολοκλήρωση του έργου τους όλο τον χρόνο έως την ημερομηνία της πρώτης παρουσίασης στο κοινό. Μου αρέσει ιδιαίτερα που θα έχω την εμπειρία της πρώτης επαφής με το έργο στις συνθήκες που ορίστηκαν για την παρουσίασή του. Αυτό είναι προνόμιο. Είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις στις οποίες κάποιος που ασχολείται με την υλοποίηση μιας πολιτιστικής εκδήλωσης/ παράστασης μπορεί να έχει την εμπειρία της πρώτης επαφής με το έργο. Για μένα είναι ιδιαίτερα συγκινητικό και δεν έχω συχνά τη δυνατότητα αυτή καθώς, στις υπόλοιπες παραστάσεις ή συναυλίες που έχουμε κάνει, πάντα είμαστε στις πρόβες και γνωρίζουμε το έργο πριν την παρουσίασή του στο κοινό.

Από όλες τις συμπράξεις διαφορετικών τεχνών που έχουν γίνει κατά καιρούς, εσάς ποια εκτιμάτε περισσότερο;

Εκτιμώ τις συμπράξεις που οδηγούν σε έργο με περιεχόμενο αλήθειας.

 

Τρεις σημαντικοί Έλληνες λογοτέχνες έγραψαν διηγήματα με έμπνευση τη μουσική Facebook Twitter

 

Με δικά τους λόγια |


«Η ιστορία που θα ακουστεί είναι η παλαιότερη και γνωστότερη απ' όσες
αφορούν στη μουσική: η ιστορία του μελίφθογγου Ορφέα - που συγχέεται
όμως με την εξίσου παλαιά ιστορία μιας αδελφοκτονίας και με μια
διήγηση για το πώς παράγουν μέλι οι μέλισσες. Τίποτα περισσότερο δεν
μπορούμε ν' αποκαλύψουμε εδώ». Γ. Κοροπούλης


«Φέρτε τους άρχοντες να ευθυμήσουμε λιγάκι να θυμηθούμε τις ευθύνες μας».
M. Γκανάς


«Δεν έχω εμπιστοσύνη στην κρίση του «σοφού λαού» και σ' αυτά που πιστεύει συνήθως η «κοινή γνώμη». Δ. Καλοκύρης

 

 

Πρώτη εκδήλωση: Πέμπτη, 05 Φεβρουαρίου 2015
Ώρα έναρξης | 19.30
Διάρκεια | 60'
Είσοδος ελεύθερη με δελτίο προτεραιότητας / www.sgt.gr 

0

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ