Πώς μοιάζει η ζωή των σημερινών εφήβων της Ουκρανίας, ενάμιση σχεδόν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πιο τρομακτικής και βίαιης εξέγερσης που γνώρισε η χώρα στην πρόσφατη ιστορίας της;
Το πρώτο φωτογραφικό λεύκωμα του Daniel King που κυκλοφορεί τις επόμενες εβδομάδες από τις εκδόσεις Damiani, με τίτλο "Ukraine Youth. Between Days", έρχεται να δώσει την απάντηση.
Το φθινόπωρο του 2013 ο Πρόεδρος της χώρας, Βίκτορ Γιανουκόβιτς, αποφασίζει να μην υπογράψει τη συμφωνία σύνδεσης της Ουκρανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τα χρόνια που δαπανήθηκαν για να συμφωνηθούν οι όροι ένταξης της χώρας στην ΕΕ, ο Γιανουκόβιτς επέλεξε να "πλησιάσει" τη Ρωσία.
Το αποτέλεσμα ήταν να ξεσπάσουν πλήθος διαδηλώσεων και διαμαρτυριών από τους φιλο-Ευρωπαϊστές με φόντο την Πλατεία Ανεξαρτησίας, διαδηλώσεις που πολύ γρήγορα -και με την συμμετοχή σε πολλές περιπτώσεις παρακρατικών ακροδεξιών μορφωμάτων που άδραξαν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την γενικότερη δυσαρέσκεια και αστάθεια- εξελίχτηκαν σε αιματηρά δολοφονικές οδηγώντας τη χώρα σε έναν εκτός ελέγχου εμφυλιακό κλοιό που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Μέσα σε όλον αυτό τον χαμό, κι ενώ ο αριθμός των νεκρών αυξανόταν καθημερινά, ο Αυστραλός φωτογράφος Daniel King αποφάσισε να ταξιδέψει από τη μία σχεδόν άκρη του κόσμου στην άλλη και να καταγράψει από κοντά όχι τα έργα, τις ημέρες, και τα στιγμιότυπα της εξέγερσης αλλά την φυσιολογική ζωή των εφήβων της χώρας – της πρώτης μετα-σοβιετικής γενιάς.
Σκοπός του πρότζεκτ ήταν να μην επικεντρωθεί στην τραγωδία της χώρας, αλλά να εστιάσει στην καθημερινότητα των νέων της, απεικονίζοντας τη δική τους εποχή της αθωότητας εν μέσω μίας τρομακτικής πολιτικής αβεβαιότητας και αστάθειας
Φτάνοντας στο Κίεβο νοίκιασε ένα διαμέρισμα σε ένα συγκρότημα εργατικών κατοικιών κοντά στην Πλατεία Ανεξαρτησίας, το οποίο αργότερα μοιράστηκε με μία παρέα νεαρών από 19 μέχρι 21 ετών που γνώρισε στην πόλη. Τα παιδιά έγιναν οι νέοι του φίλοι και συγχρόνως το αντικείμενο του φωτογραφικού του πρότζεκτ "Ukraine Youth" που επιχειρεί να απεικονίσει την – τηρουμένων των αναλογιών- ανέμελη καθημερινότητα των νέων της χώρας.
«Σκοπός μου από την πρώτη στιγμή ήταν να μην επικεντρωθώ στην τραγωδία της χώρας όπως τα περισσότερα media. Αντίθετα, το πρότζεκτ εστιάζει στην καθημερινότητα των νέων του Κιέβου, απεικονίζοντας τη δική τους εποχή της αθωότητας εν μέσω μίας τρομακτικής πολιτικής αβεβαιότητας», λέει ο King.
«Τα παιδιά αυτά είναι το μέλλον της Ουκρανίας, κι όμως έχουν χάσει κάθε σημείο επαφής με τις παλαιότερες γενιές και κάθε ελπίδα καθοδήγησης. Είναι κυριολεκτικά χαμένοι σε μία αδιέξοδη κατάσταση για την οποία δεν φέρουν καμία ευθύνη αλλά πρόκειται να επωμιστούν όλες τις συνέπειές της», συνεχίζει.
Κι όμως, η ελπίδα και η αισιοδοξία της νιότης λειτουργούν ως "ασπίδα προστασίας". Σύμφωνα με τον φωτογράφο οι νέοι του φίλοι ήταν ανήσυχοι- μερικοί από αυτούς φοβόντουσαν ότι θα επιστρατευθούν- αλλά δεν ήθελαν να το δείξουν τόσο έντονα.
«Ίσως και να ντρεπόντουσαν να το συζητήσουν μαζί μου, να ντρεπόντουσαν για όλη αυτή την κατάσταση. Γνώριζαν πολύ καλά ότι η προσοχή όλου του κόσμου και των media ήταν στραμμένη πάνω τους, εξοργίζονταν με την κατάσταση της χώρας και την λύση που δεν φαινόταν πουθενά, αλλά την ίδια στιγμή δεν το έβαζαν κάτω δείχνοντάς ένα πρόσωπο δυνατό και χαρούμενο. Η νιότη έχει δύναμη, δίνει ελπίδα, και προστατεύει από την παράδοση στην απελπισία.»
σχόλια