Υ.Γ. Το βιβλίο σου θα γίνει μπεστ σέλερ

Υ.Γ. Το βιβλίο σου θα γίνει μπεστ σέλερ Facebook Twitter
0

H Σεσίλια Άχερν έχει καταφέρει στα εικοσιεφτά της χρόνια να κάνει πράγματα που άλλοι δεν έχουν καταφέρει να κάνουν σε μια ολόκληρη ζωή. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται έξι μπεστ σέλερ, μια καριέρα σεναριογράφου και παραγωγού στο Χόλιγουντ αλλά και μια συμμετοχή σε ποπ γκρουπ. Τα φώτα της δημοσιότητας ήταν πάντα στραμμένα πάνω στη Σεσίλια Άχερν, μιας και ο πατέρας της είναι ο πρώην Ιρλανδός πρωθυπουργός Μπέρτι Άχερν. Γεννημένη το 1981, η Άχερν ολοκλήρωσε έναν κύκλο σπουδών δημοσιογραφίας, συμμετείχε ως τραγουδίστρια στο ιρλανδέζικο συγκρότημα Shimma (που προσπάθησε αλλά απέτυχε να εκπροσωπήσει την Ιρλανδία στη Εurovision το 2003) και τελικά, στα 21 της αποφάσισε να γράψει το πρώτο της βιβλίο με τίτλο Υ.Γ. Σ' αγαπώ.

Chic lit lady

Το θέμα του βιβλίου αγγίζει το μελόδραμα: Η Χόλι Κένεντι είναι νέα, όμορφη και παντρεμένη με τον Γκρέγκορι, τον έρωτα της ζωής της, ο οποίος όμως αρρωσταίνει και πεθαίνει. Πριν πεθάνει, ωστόσο, φροντίζει να της αφήσει δέκα γράμματα για να τη βοηθήσει να ξεπεράσει το πένθος και τη θλίψη της. Κάθε γράμμα τελειώνει με την πρόταση «Υ.Γ. Σ'αγαπώ». Η Άχερν έχει δηλώσει στη «New York Post» πως μπορεί οι συνθήκες να ήταν διαφορετικές, αλλά είχε παρόμοια συναισθήματα με την ηρωίδα, όταν έγραφε το βιβλίο. «Η Χόλι περνάει αυτό που πέρασα κι εγώ. Φοράει τις πιτζάμες της κι αναρωτιέται τι θα κάνει με τη ζωή της. Αυτό μου θύμιζε εμένα που έγραφα το βιβλίο κι είχα αποκλειστεί από τον κόσμο».Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2004 και την έκανε διάσημη διεθνώς - έγινε μπεστ σέλερ στην Ιρλανδία, την Αγγλία, την Αμερική, τη Γερμανία και την Ολλανδία και πωλείται σε πάνω από 40 χώρες. Ακολούθησαν άλλα πέντε βιβλία, τα περισσότερα μπεστ σέλλερ. Στην άκρη του ουράνιου τόξου, Μεταξύ ουρανού κι αγάπης, Σ' ευχαριστώ για τις αναμνήσεις και Το δώρο, ενώ το καινούργιο της βιβλίο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο που μας έρχεται. Το στυλ του γραψίματος της Άχερν - βιβλία με πρωταγωνίστριες γυναίκες που προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιξοότητες και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους την κατατάσσουν στην κατηγορία «chick lit»: πρόκειται για ένα παρακλάδι της υπερ-παρεξηγημένης «γυναικείας λογοτεχνίας», δηλαδή βιβλία γραμμένα για νεαρές εργαζόμενες γυναίκες. Οι ηρωίδες των βιβλίων μπορεί να ασχολούνται με τις σχέσεις των δυο φύλλων, αλλά εξίσου σημαντικό ρόλο μπορεί να παίζουν η οικογένεια της ηρωίδας ή οι φίλοι της.

Η Σεσίλια στο Χόλιγουντ

Το Υ.Γ. Σ' αγαπώ ήταν τόσο μεγάλη επιτυχία που γυρίστηκε και σε ταινία με πρωταγωνιστές τη Χίλαρι Σουάνκ και τον Tζέραλντ Μπάτλερ, ενώ δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον των στελεχών στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC κι έτσι η Σεσίλια Άχερν κατέληξε σεναριογράφος δημιουργός αλλά και παραγωγός της τηλεοπτικής σειράς «Samantha Who?», με την Κριστίνα Άπλγκεϊτ. Στο σίριαλ που παίζεται εδώ και δυο χρόνια στην αμερικανική τηλεόραση πρωταγωνιστεί η Κριστίνα Άπλγκεϊτ είναι μια επιχειρηματίας που ξυπνά μετά από ένα ατύχημα με αμνησία για να ανακαλύψει πως πριν το ατύχημά της ήταν άδικη και κακή με τους γύρω της και προσπαθεί να επανορθώσει και να ξαναχτίσει τις διαπροσωπικές της σχέσεις.

Ταύτιση γυναικών

Το τέταρτο κατά σειρά βιβλίο της Άχερν, που είναι και το τελευταίο που μεταφράζεται για την ελληνική αγορά, είναι το Θα σε βρω ξανά. Η ηρωίδα του, η Σάντι Σορτ, ιδιωτική ντετέκτιβ, βρίσκεται ξαφνικά σε ένα άγνωστο περίεργο μέρος που βρίσκονται όλα τα χαμένα πράγματα που έψαχνε όλα αυτά τα χρόνια - από τα λούτρινα ζωάκια της μέχρι τους ανθρώπους που έψαχνε ως ιδιωτική ντετέκτιβ. «Το βιβλίο μιλά για μια γυναίκα που πραγματικά ξεφεύγει σε ένα λάθος μονοπάτι, χάνει τον εαυτό της, ξυπνάει μια μέρα, κοιτάζει γύρω της και δεν ξέρει πια πού είναι. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να ταυτιστούμε με αυτή την ιστορία. Εγώ απλώς την πήγα σε ένα διαφορετικό επίπεδο» είπε σε μια συνέντευξή της η Άχερν, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το βιβλίο στην αγγλική αγορά.

Q&A

Η Σεσίλια Άχερν απαντά σε 3 ερωτήσεις της LifO.

Πώς σκεφτήκατε να κάνετε την ηρωίδα σας ιδιωτική ντετέκτιβ;

Η πλοκή του βιβλίου ήταν που ουσιαστικά καθόρισε τον κεντρικό χαρακτήρα. Ξεκίνησε ως μια αστεία ιδέα για ένα μέρος που πάνε όλα τα χαμένα αντικείμενα, όπως τα κλειδιά των αυτοκινήτων, τα πράγματα του σπιτιού και όλα τα καθημερινά αντικείμενα που βάζουμε σε λάθος μέρος, αλλά όσο πιο πολύ άρχιζα να σκαλίζω αυτή την ιδέα, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούσα ότι υπάρχουν και άνθρωποι που αγνοούνται και η ιστορία πήρε ένα πιο σκοτεινό ύφος. Μετά δημιούργησα ένα χαρακτήρα που αγνοείται και αποφάσισα ότι ήθελα να έχει φοβερές αντιθέσεις. Το όνομά της δεν αντιπροσωπεύει καθόλου αυτό που νιώθει πως είναι στην πραγματικότητα: η Sandy Shortt έχει μαύρα κοντά μαλλιά και ύψος 1,82. Ψάχνει γι' ανθρώπους που αγνοούνται αλλά αγνοείται και η ίδια γιατί έχει περάσει τη ζωή της τρέχοντας μακριά από αυτούς που την αγαπούν για να βρει ανθρώπους που δεν γνωρίζει καν. Είναι από τους πιο ισχυρούς γυναικείους χαρακτήρες που έχω δημιουργήσει, έχει πολλά ελαττώματα και προβλήματα και είναι μια ολοκληρωμένη γυναίκα που πρέπει να βρει τον εαυτό της πριν ξαναβρεί τον δρόμο της για να επιστρέψει.

Στο βιβλίο οι χαρακτήρες ανεβάζουν μια παράσταση του Μάγου του Οζ και ο αγγλικός τίτλος του βιβλίου (No place like here) μοιάζει να είναι μια παραλλαγή αυτού που λέει η Nτόροθι στην ταινία: «Τhere is no place like home». Πιστεύεις ότι η ταινία σε επηρέασε ;

Δεν σκεφτόμουν την ταινία όταν ξεκίνησα να γράφω το βιβλίο. Όταν όμως προσπάθησα να σκεφτώ ένα έργο που θα ανέβαζαν οι χαρακτήρες σε έναν κόσμο αγνοουμένων, προσπαθούσα να σκεφτώ μια ιστορία που να αντικατοπτρίζει αυτό που περνάνε. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα τις ομοιότητες μεταξύ της ταινίας και του βιβλίου. Ήταν μια από τις αγαπημένες μου ταινίες και νομίζω πως έχω εμπνευστεί πολύ από τα παραμύθια αλλά και τις ταινίες που έβλεπα ως παιδί. Συνειδητοποιώ τώρα πια πόσο σκοτάδι υπήρχε στο κέντρο των ιστοριών τους: μιλούσαν για ανθρώπους που περνούσαν δύσκολες στιγμές, ή ξεκινούσαν ταξίδια αυτογνωσίας και μετά από αυτά τα ταξίδια επέστρεφαν σπίτι ή γίνονταν πιο ευτυχισμένοι.

Το Θα σε βρω ξανά ήταν να γίνει ταινία. Τι έχει αλλάξει τρία χρόνια αργότερα;

Τα δικαιώματα του Θα σε βρω ξανά τα είχε αγοράσει η Touchstone, με σκοπό να το κάνει τηλεοπτικό δράμα. Δυστυχώς, πρέπει να ξεπεράσει κανείς πολλά εμπόδια για να τα καταφέρει να βγει η δουλειά του στην τηλεόραση. Μετά από σκληρή δουλειά από πολλούς αφοσιωμένους ανθρώπους και ταλαντούχους συγγραφείς, το Θα σε βρω ξανά δεν κατάφερε να βγει στην τηλεόραση κι έτσι τα δικαιώματα έχουν επιστρέψει σε μένα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ